Aankoopadvies 17 inch laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jabbah
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-05 09:10
Voor mijn schoonouders op zoek naar een 17 inch laptop. 17 inch ivm oogproblemen van schoonmoeder. Er zijn maar weinig reviews te vinden dus ik hoop hier op wat tips.

Wat ga je met je laptop doen?
Niet veel bijzonders. Word, Excel, internet. Dat is het wel zo'n beetje

Wat is je budget?
Rond de 1000 a 1250 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nee

Ik twijfel over het geheugen. Is 8GB genoeg? Of toch 16?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juanluca
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16-05 11:21
https://outlet.mediamarkt...rice&order=DESC&limit=100

Ik heb lang getwijfeld tussen deze en de pavilion gaming die ik uiteindelijk heb gekocht. Het is enorm overkill voor wat je grootouders nodig hebben, maar het is een mooi scherm (volgens mij hetzelfde als in mijn pavilion gaming), heeft een metalen behuizing, uitstekende accuduur. En via de Outlet ook echt een goede deal - wel met enige gebruikssporen.

Ik heb het idee dat de vraag naar 17" laptops vanwege corona een stuk hoger ligt dan het aanbod, zeker in het goedkope segment. Als je veel goedkoper gaat dan deze kom je uit bij schermen van slechte kwaliteit met een resolutie van 1600x900 en een lage helderheid.

Deze Acer https://tweakers.net/pric...7-52g-58af/specificaties/ lijkt ook nog wel een optie, volgens mij is de aspire 5 serie ook van metaal en hij heeft 16 GB als je je daar fijner bij voelt. Ik kan alleen nergens een review vinden, en in de specs staat niets over de helderheid van het beeldscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Juanluca schreef op maandag 26 april 2021 @ 22:42:
Als je veel goedkoper gaat dan deze kom je uit bij schermen van slechte kwaliteit met een resolutie van 1600x900 en een lage helderheid.
Het voordeel van 1600x900 is wel dat de native resolutie dan al wat grotere text geeft, wat voordelig kan zijn bij (oudere) gebruikers met slecht zicht of die geen hoge resolutie willen gebruiken.
Maar het hangt er ook maar van af wat voor oogproblemen er spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01:25
Waarom geen iPad Air met toetsenbord.
Die zoom functie enzovoort heeft.

Weet niet wat voor oog probleem ze heeft en hoe oud ze zijn.