IPad 3 (2019) kwaliteit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakCo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-10 17:51
Hallo,
Ik heb bij mijn bedrijf 135 iPad 2 in gebruik gehad waar ik in 3 jaar 25x glasbreuk had. Nu heb ik de iPad 3 als vervanging en binnen een jaar zit ik al op 25 glasbreuken. Heb inmiddels extra bescherming aangeschaft, maar dit alles wordt een kostbare aangelegenheid.
Heb contact hierover gehad met Apple, maar die komen niet verder dan dat hun nieuwste producten altijd beter zijn (?). Hier kom ik niet verder.

Wat is jullie ervaring met de kwaliteit van de iPads 3 en heeft iemand idee hoe ik de schade kan beperken want nu is iedere reparatie een nieuwe iPad.

Gr
Jan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-10 22:13

Aiii

何これ

Misschien moet je het loon inhouden van de mensen die constant hun iPads laten vallen?

Geen idee waarvoor je ze gebruikt, maar aangezien er schijnbaar niet heel zuinig mee om kan worden gegaan, zou ik ze voorzien van een flinke valbestendige case.

Ervan uitgaande dat je geen iPad 3's maar recentere iPad's gebruikt (Air's zullen het wel zijn dan zeker?) Moet het niet al te moeilijk zijn een flinke cas met dikke rubberen bumpers te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakCo
  • Laatst online: 04-10 17:51
Sorry je hebt gelijk, was even vergeten aan te geven dat er al een RamMount skin om zit. Het zijn dezelfde gebruikers en hun werk is niet veranderd, alleen iPads. Heb zelfs 2x gehad dat de gebruiker op het dak van de bus liet liggen en weg reed, skin had klap op gevangen, wat krasjes op de skin meer niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:08

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Loon inhouden is wat rigoureus, maar je kunt er wel voor kiezen om met het management in gesprek te gaan. Laat een medewerker de iPad één keer repareren met dit soort schade, is dat voor rekening van het bedrijf. Gebeurt het een volgende keer, dan hangt er voor de medewerker een eigen risico aan. Eventueel variabel naar gelang het aantal schades dat die medewerker meldt. Dan heeft iedereen ook de ruimte voor een oprecht ongelukje, maar worden de onvoorzichtige eigenaars vanzelf aangepakt (met als gevolg dat ze vanzelf voorzichtiger worden).

[ Voor 5% gewijzigd door Bastiaan op 26-04-2021 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:44
Betere cases gebruiken en eventueel extra verzekeringen afsluiten. Elke tablet die je laat vallen zal het niet heel denderend doen zonder goede bescherming er omheen, iPads zijn niet per se breekbaarder dan andere tablets.

The devil is in the details.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 04-10 16:18

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Aan iedereen die suggereert dat je mensen moet laten betalen voor schade: dit mag alleen als je opzet of grove nalatigheid kunt aantonen. Anders is het gewoon risico van de werkgever. Dus alsjeblieft wees niet die werkgever die de randen van de wet opzoekt en overschrijdt, maar zorg voor betere bewustwording en betere bescherming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-10 22:13

Aiii

何これ

Uiteindelijk is het natuurlijk gewoon een plak glas met een alluminium achterkant. Dus er is maar zoveel wat je kan doen.

Uiteraard was loon inhouden een grapje, mocht dat niet duidelijk zijn.

Wellicht een case met bumpers aan voorzijde?
https://www.poeticcases.c...10-5?variant=210713378825

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Fatal
  • Laatst online: 07:09
Bastiaan schreef op maandag 26 april 2021 @ 19:49:
Loon inhouden is wat rigoureus, maar je kunt er wel voor kiezen om met het management in gesprek te gaan. Laat een medewerker de iPad één keer repareren met dit soort schade, is dat voor rekening van het bedrijf. Gebeurt het een volgende keer, dan hangt er voor de medewerker een eigen risico aan. Eventueel variabel naar gelang het aantal schades dat die medewerker meldt. Dan heeft iedereen ook de ruimte voor een oprecht ongelukje, maar worden de onvoorzichtige eigenaars vanzelf aangepakt (met als gevolg dat ze vanzelf voorzichtiger worden).
Naja, deels mee eens. Voor veel bedrijven is tegenwoordig de iPad een stuk gereedschap wat op er al mee naar toe gesleurd wordt en vaak ook op plekken komt waar de laptop niet komt. Dit doordat de iPad vele gemalen makkelijker werkt, denk bv aan foto’s nemen en direct op de werk bon zetten.
Dit is ook vooral voor de werkgever handig.
Mocht de werknemer opdraaien voor de kosten voor reparatie, als ik het zou zijn krijgt de baas hem direct terug en bedank ik er voor, dan maar weer ouderwets papier en meer werk voor kantoor. Zie het echt als de nieuwe generatie schroevendraaier of accutol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-10 00:48
Tja, risico van het vak? Ik weet niet waarvoor de iPads gebruikt worden, maar heb je al eens onderzocht waarom de iPads vallen? Wat is de usecase? Wlke omgevingen worden ze gebruikt? VOldoen de cases en screenprotectors wel? Zijn iPads uberhaupt de beste oplossing?

Overigens, als ze essentieel zijn voor werkzaamheden zou ik daar nooit de werknemer voor laten opdraaien, risico voor de werkgever (tenzij excessief door een bepaalde werknemer).

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Pagina: 1