Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madamewijnen
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 22:00
Beste allemaal,

Ik heb een Samsung Galaxy s10+. Gisteren ging letterlijk spontaan mijn scherm kapot. Heb mijn telefoon nooit laten vallen, hij ging letterlijk ineens naar een wit met groen scherm. Doet niks meer. Ik voel mijn scherm nog wel trillen maar kan er op geen enkele manier meer in..

Ik heb garantie en hij kan morgen worden gemaakt maar dan doen ze een factory reset en ik wil ECHT NIET dat mijn foto's verloren gaan, het zijn allemaal fotos en filmpjes van mijn zwangerschap en pasgeboren baby. Helaas heb ik nergens een back up gemaakt.

Ik heb alles al geprobeerd. Zelfs met een otg kabel een extern scherm aangesloten, maar overal moet ik op mijn telefoon toestemming geven en dat kan dus niet omdat mijn scherm het niet doet. Findmyphone staat ook niet aan...

Weet iemand of mijn data überhaupt nog te redden valt?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:25

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@madamewijnen scherm laten vervangen door een andere bedrijf (al dan niet tijdelijk) en dan de foto's eraf halen.

Alle andere opties werken eigenlijk niet, omdat je geen werkend scherm hebt. Doet je touch het nog wel? Want dan zou je eventueel op de tast alles kunnen doen. Eventueel met een andere telefoon ernaast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBBrt
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:31
en gewoon je telefoon aan de pc hangen werkt niet?

ervan uitgaande dat je 'usb debugging' nooit handmatig aan hebt gezet, kun je geen adb commando's gebruiken.

de enige optie die je dan nog hebt is via odin een custom recovery (twrp) installeren en dan van daaruit je telefoon 'mounten' en benaderen met je pc óf adb commando's runnen.

allemaal termen die je misschien niet zoveel zeggen, maar als je googelt, vind je vast genoeg info. ik zal verder niet te veel toelichten want het is 1) waarschijnlijk niet in lijn met het beleid van dit forum en 2) er is altijd een risico dat ja geheugen gewist wordt, als je een foutje maakt/stap verkeerd uitvoert en dat wil ik niet op mijn geweten hebben :)

succes in ieder geval!