Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:50
Ik had me voorgenomen om nog even met mijn iPhone X 256 GB te doen, want in prima conditie en draait alles nog als een zonnetje. Enige dat minder werd was de de accu, dus die heb ik een kleine 4 maanden geleden laten vervangen (origineel Apple). Laat ik het ding net uit mijn klauwen vallen met het scherm op de tuintegels. Kapot 🤬 (schilfers in de hoek en een zichtbare barst over het scherm, maar alles werkt nog wel.) Opties die ik zie:
  • Nieuw origineel scherm, €311. Dat lijkt hij me niet meer waard.
  • Vervangingscherm. Zo’n beetje vanaf €130 tot boven €200. Ik hoor wel eens dat FaceTime dan niet meer werkt.
  • Hij doet het nog! Heel voorzichtig mee zijn en hopen dat hij het tot sept-okt volhoud om dan die iPhone 13 te scoren.
Ik wou eigenlijk bij de introductie van de 12 voor de 12 Pro 256GB gaan. Wel een mooi toestel, maar toen toch maar vanaf gezien omdat de X eigenlijk nog voldeed en het toch een smak geld is. Afijn, nu heb ik een nieuwe reden natuurlijk. >:)
  • Nieuw zo’n €1250,- (€ 1.282 bij Apple zelf).
  • Apple geeft €52 euro terug voor mijn X met barst. Dat is geen optie.
  • Ik kan 2 jaar verlengen bij T-mobile met toestel. Toestel in 1x betalen: €1175. Dat scheelt best veel!
  • Vervangingsscherm erin en verkopen via marktplaats bij aanschaf 12 Pro. De 256GB X gaat nog altijd tussen de 300 en €400 zie ik.
Zie ik nog iets over het hoofd? Andere suggesties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 17:20
Inboedelverzekering geen optie?

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IThom
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 23-04 16:21
Scherm laten vervangen door een onafhankelijke partij (zorg dat ze een OLED scherm plaatsen en geen LCD).
Bij vervangen van het scherm van een iPhone X verlies je normaal gesproken geen functies. Als dat wel gebeurt zou dat een fout van de reparatie partij zijn.

De iPhone X is de reparatie van ongeveer €175 wel waard, zorg dat je er een screenprotector en een hoes op heb, en zodra je het toestel wilt gaan vervangen kan je em gewoon doorverkopen voor een euro of 300 - 400 afhankelijk van de staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kryziek
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05-05 12:34

Kryziek

bb || !bb

Als het scherm het verder nog wel doet, kun je nu alsnog een glazen screenprotector erop doen. Dan laat het scherm zelf iig niet meer los. Dan kun je het misschien nog een tijdje overbruggen. Is wel de goedkoopste oplossing denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Inboedelverzekering inderdaad checken. Als het nog werkbaar is: screenprotector er over. Daarmee voorkom je verdere schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:34

Aiii

何これ

Ik heb nog een alternatieve optie die je kunt gebruiken om de tijd naar een eventuele 13 te overbruggen: koop een tweedehands toestel, misschien zelfs een XR/XS of 11 op Marktplaats die je tegen die tijd weer kunt verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
Thanks all!
Inboedel dekt dit niet (al geprobeerd toen vriendinnetje haar telefoon liet vallen).
Glazen screenprotector erop had ik niet aan gedacht, thanks @Kryziek!
Een tweedehands scoren kan wel @Aiii , maar hmmm, knaag knaag, een 12 Pro is wel een mooi ding.
Even denken wat ik doe. Een glazen screenprotector erop en deze als back-up in de kast leggen en die 12 Pro kopen voel ik het meest voor.
Altijd als er bij ons zo iets gebeurd zitten we meteen zonder telefoon omdat we geen reserve hebben.
Kijk! Voor mezelf helemaal verantwoord waarom ik 1200 euro's uit moet geven. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-Nick123
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 03-05-2021
Zelf het scherm vervangen geen optie? Je ben toch een tweaker?

Ik heb hier een handige vriendin welk minimaal 1x per jaar haar scherm kapot weet te maken, daar gaat nu voor 15 á 20 euro een nieuwe Chinees scherm in. Die zal vast niet voldoen aan de eisen van een origineel maar zolang je ze niet naast elkaar hou zie je er niets van.

Bij een aantal schermen kreeg ik het juiste gereedschap en plakranden mee gelevert, instructie filmpjes zijn op YouTube te vinden.
YouTube: iPhone X scherm vervangen - FixjeiPhone.nl

Oled Voor Iphone X Xr Xs Max Vervanging display
https://a.aliexpress.com/_mO7cnY5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
Hmm dat is ook wel een goed idee @BB-Nick123! Lang geleden inderdaad ook wel eens zelf een telefoon gerepareerd. Dat zou ik nu wel aandurven als ik een ander achter de hand heb. Denk dat ik dus een nieuwe ga bestellen en dan op onderzoek uit ga om hem zelf te repareren (en dan evt. te verkopen). Bedankt voor de linkjes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-05 12:01
IThom schreef op maandag 26 april 2021 @ 18:26:
Scherm laten vervangen door een onafhankelijke partij (zorg dat ze een OLED scherm plaatsen en geen LCD).
Bij vervangen van het scherm van een iPhone X verlies je normaal gesproken geen functies. Als dat wel gebeurt zou dat een fout van de reparatie partij zijn.

De iPhone X is de reparatie van ongeveer €175 wel waard, zorg dat je er een screenprotector en een hoes op heb, en zodra je het toestel wilt gaan vervangen kan je em gewoon doorverkopen voor een euro of 300 - 400 afhankelijk van de staat.
sowieso stopt truetone vanaf de X en 8 acuut als je een ander scherm monteert en om maar niet te spreken van de moeite die het kost om de faceid weer goed te kalibreren.
En een lcd paneel monteren ipv een oled kan helemaal niet. Zelfs een imitatie scherm zal al oled zijn ivm de andere voltages die een lcd nodig heeft

Indien mogelijk zou ik het onder een verzekering proberen te claimen

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:17

CyBeRSPiN

sinds 2001

BB-Nick123 schreef op maandag 26 april 2021 @ 19:55:
Zelf het scherm vervangen geen optie? Je ben toch een tweaker?

Ik heb hier een handige vriendin welk minimaal 1x per jaar haar scherm kapot weet te maken, daar gaat nu voor 15 á 20 euro een nieuwe Chinees scherm in. Die zal vast niet voldoen aan de eisen van een origineel maar zolang je ze niet naast elkaar hou zie je er niets van.

Bij een aantal schermen kreeg ik het juiste gereedschap en plakranden mee gelevert, instructie filmpjes zijn op YouTube te vinden.
YouTube: iPhone X scherm vervangen - FixjeiPhone.nl

Oled Voor Iphone X Xr Xs Max Vervanging display
https://a.aliexpress.com/_mO7cnY5
Slechte ervaring mee om dit zelf te doen. Het valt best tegen als dit niet je dagelijks werk is en je niet een magazijn aan extra onderdelen hebt liggen. Zitten veel tere kabeltjes in die maar al te makkelijk scheuren. Heb 3x scherm vervangen, ging 1x mis en bij andere keer werkte de sensor niet meer goed die het scherm uit moet zetten als je telefoon tegen je oor houdt.
Als je dan alsnog wil repareren ben je duurder uit.

[ Voor 6% gewijzigd door CyBeRSPiN op 26-04-2021 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 29-04 17:48

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

SpoekGTi schreef op maandag 26 april 2021 @ 23:28:
[...]

sowieso stopt truetone vanaf de X en 8 acuut als je een ander scherm monteert en om maar niet te spreken van de moeite die het kost om de faceid weer goed te kalibreren.
En een lcd paneel monteren ipv een oled kan helemaal niet. Zelfs een imitatie scherm zal al oled zijn ivm de andere voltages die een lcd nodig heeft

Indien mogelijk zou ik het onder een verzekering proberen te claimen
LCD panelen maken ze zeker wel voor X(s)/11/12
YouTube: Best Replacement iPhone Screen? Every Type Compared - LCD | OLED - S...

Handigste zou zijn zelf vervangen of voor de tussentijd een tweedehands (ander toestel) te nemen.

Weet niet of de 1200 euro de moeite waard is als er in september alweer een 12s/13 uitkomt :/

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-Nick123
CyBeRSPiN schreef op maandag 26 april 2021 @ 23:32:
[...]

Slechte ervaring mee om dit zelf te doen. Het valt best tegen als dit niet je dagelijks werk is en je niet een magazijn aan extra onderdelen hebt liggen. Zitten veel tere kabeltjes in die maar al te makkelijk scheuren. Heb 3x scherm vervangen, ging 1x mis en bij andere keer werkte de sensor niet meer goed die het scherm uit moet zetten als je telefoon tegen je oor houdt.
Als je dan alsnog wil repareren ben je duurder uit.
Ik vond het juist heel erg meevallen. Had eerst een oude telefoon compleet uit elkaar gehaald. Dit was alleen ter oefening, daar ging inderdaad het antenne stekkertje stuk. (ook weer te bestellen) en in principe zitten ze allemaal een beetje hetzelfde in elkaar. Je kan op YouTube nagenoeg van elke telefoon een teardowm video vinden, zolang je die stap voor stap volg moet het lukken. Laatst mijn eigen telefoon voorzien van een compleet nieuw uiterlijk. Je moet er even de tijd voor nemen.

Heb laatst deze zuignap tang gekocht, maak je vrij makkelijk (icm een hete lucht pistool) het scherm open. En dit is dan ook meteen het meest lastig van een telefoon repareren, het scherm er af halen, daarna zijn het stekkertjes en schroefjes. Maar aangezien je scherm al stuk is kan je die niet verder slopen.

Zuignap
https://a.aliexpress.com/_mshHMJr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:17

CyBeRSPiN

sinds 2001

@BB-Nick123 precies bij die eerste keer oefenen leer je het pas echt. Hier zomaar zonder ervaring aan beginnen, ondanks de goede filmpjes en tooltjes is best een risico. Ja alles is nog wel bij te bestellen, dat is het hele verdienmodel van die “fix je iphone” shop. Uiteindelijk was je dan goedkoper uit dan en sneller klaar door het door een van de vele reparateurs te laten doen, en had je nog iets van garantie op de reparatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BB-Nick123
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 09:42:
@BB-Nick123 precies bij die eerste keer oefenen leer je het pas echt. Hier zomaar zonder ervaring aan beginnen, ondanks de goede filmpjes en tooltjes is best een risico. Ja alles is nog wel bij te bestellen, dat is het hele verdienmodel van die “fix je iphone” shop. Uiteindelijk was je dan goedkoper uit dan en sneller klaar door het door een van de vele reparateurs te laten doen, en had je nog iets van garantie op de reparatie.
Zoals mijn zoontje van 3,5 zegt.... van proberen kan je leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
Oké, net dat filmpje bekeken: daar ga ik zelf niet aan beginnen haha.
Ik bewaar hem wel (evt. met screen protector erop) als reserve.
Nu maar hopen dat T-Mobile nog eens contact op gaat nemen, want “direct af te halen in de winkel” maken ze niet zo heel erg waar. Winkel is vandaag wel open, maar heeft geen telefoonnummer. Op het algemene nummer om een afspraak in plannen krijg je “sorry, de voicemail box is vol”. Klantenservice vandaag niet bereikbaar. 😡

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IThom
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 23-04 16:21
SpoekGTi schreef op maandag 26 april 2021 @ 23:28:
[...]
Daarom even vragen bij de winkel inderdaad of je functies verliest. Elke zichzelf respecterende reparatiewinkel heeft een EEPROM programmer om de TrueTone functie over te zetten naar het nieuwe scherm.
FaceID hoeft bij een nette reparatie niet opnieuw gekalibreerd te worden, daarvoor verandert er normaal gesproken niets als enkel het scherm vervangen wordt.
[...]
[...]
Ook al is het zeker niet goed voor het toestel (in verband met de voltages die nodig zijn voor de backlight van een LCD), het is wel een optie die sommige reparatiewinkels aanbieden (is vaak een goedkopere optie).
Zoals dit scherm van FixjeiPhone, er staat ook dit onder:
Kwaliteit informatie:
Naast deze standaard kwaliteit iPhone X scherm en LCD is het ook mogelijk om te kiezen voor A+ kwaliteit. Het A+ kwaliteit scherm bevat OLED in plaats van een LCD. We adviseren om altijd te kiezen voor om voor een A+ kwaliteit OLED scherm om zo de kwaliteit te behouden die je bent gewend!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ga er niet zomaar zelf mee aan de slag, zeker als het huidige scherm aan diggelen ligt.
Verder heb je een EEPROM converter nodig om je vervangende scherm in te lezen met het oude.
Leuk al die vervangende schermen, maar je haalt er vaak bagger mee in huis, en niet goed functionerend toestel. Verkoop je toestel zoals ie nu is, en laat de keuze aan koper

[ Voor 32% gewijzigd door Hackus op 28-04-2021 10:58 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
Ik heb er voor €160 een nieuw oled scherm in laten zetten. In de winkel even een “uhoh als dat maar goed komt” gevoel, maar een half uurtje later was hij al klaar en dat hebben ze super-strak gedaan! FaceTime en True Tone werken prima, ik zie geen verschil qua kleur, etc. met het vorige scherm en omdat het een totaal nieuw scherm is (helemaal krasvrij) voelt het weer als een nieuw toestel.

Ik had al een nieuwe 12 Pro gekocht. Wel happy mee maar eigenlijk shocking weinig verschil. Die aankoop was misschien toch wat te voorbarig. Hopen dat ik de X nog voor een mooie prijs kwijt kan.
Pagina: 1