Beste allen,
*update 1*
aanvraag bij installateur gedaan voor de Enphase Enlighten Manager app*
ik heb enkel de enlighten manager app, voor de KwH en de Wh, bedankt voor de Tip Jan-1981
https://energiepionier.nl...nphase-enlighten-manager/
**Update 2**
Zojuist de HomeWizzard P1 aangeschaft op alle gebruik te zien.
Orgineel bericht:
Ik heb pas sinds 1 maand zonnepanelen en ik krijg er vaak de melding
op het forum van Enphase lees ik dat het: of verouderde firmware is, of verschillende partijen omvormers zijn geïnstalleerd welke conflicten onderling brengen.
https://community.enphase...d-the-same-time-every-day
een andere verklaring zou zijn dat ik te veel stroom opwek waardoor de omvormer zichzelf uitschakelt, dit klopt niet omdat op andere dagen ik wel "doorlever" met dezelfde hoeveelheid zon/gebruik huishouden.
heeft iemand van jullie ervaring met dezelfde klachten als ik?
:strip_exif()/f/image/qj93Y9xeXkGxaPcfIv6tRbEz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2xGgSxT8TtSp6wHoEdWrq0lW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cHc7YQVJ8KxxCvrhK2s1OHkf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/m1CwcYuhSOde8DBhjYeMXzv7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/iMjlNpvLsWlHmHd70HNFIDc6.jpg?f=fotoalbum_large)
Omdat ik pas in April een volledige maand kan meten wat ik heb ontvangen en wat mijn energie leverancier opgeeft (hoop niet dat zij de gegevens van Enphase overnemen maar zelf meten) kan ik pas zien of ik daadwerkelijk (niets heb teruggeleverd tijdens de uitval) of dat het enkel niet geregistreerd is door enphase, wat raar zou zijn dat ze iets leveren zonder te meten, of iets meten zonder zichtbaar te maken.
Ik zal dit weekend (+morgen) ook de teruglever gegevens van de digitale meter bijhouden en jullie hiervan op de hoogte brengen.
wellicht kan een van jullie mij of geruststellen of informeren wat het probleem is hoe ik dat kan oplossen of laten oplossen.
Bedankt,
Tonie
*update 1*
aanvraag bij installateur gedaan voor de Enphase Enlighten Manager app*
ik heb enkel de enlighten manager app, voor de KwH en de Wh, bedankt voor de Tip Jan-1981
https://energiepionier.nl...nphase-enlighten-manager/
**Update 2**
Zojuist de HomeWizzard P1 aangeschaft op alle gebruik te zien.
Orgineel bericht:
Ik heb pas sinds 1 maand zonnepanelen en ik krijg er vaak de melding
als ik naar mijn overzicht kijk van geleverde stroom zie ik dat ik erg vaak tussen 12:00 en 15:00 geen stroom geleverd krijg.micro omvormer rapporteert niet
op het forum van Enphase lees ik dat het: of verouderde firmware is, of verschillende partijen omvormers zijn geïnstalleerd welke conflicten onderling brengen.
https://community.enphase...d-the-same-time-every-day
een andere verklaring zou zijn dat ik te veel stroom opwek waardoor de omvormer zichzelf uitschakelt, dit klopt niet omdat op andere dagen ik wel "doorlever" met dezelfde hoeveelheid zon/gebruik huishouden.
heeft iemand van jullie ervaring met dezelfde klachten als ik?
- type paneel: De SunPower Maxeon 5 AC-module
- aantal panelen: 12x
- type omvormer ENPHASE IQ7A 12x achter het paneel.
- Envoy-S Metered
- aantal Fases: 3, enkel gebruikt:1 aansluiting, 10groepen eigen groep
- kabel dikte van paneel naar groepenkast: nog te meten
- app: Enlight
:strip_exif()/f/image/qj93Y9xeXkGxaPcfIv6tRbEz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2xGgSxT8TtSp6wHoEdWrq0lW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cHc7YQVJ8KxxCvrhK2s1OHkf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/m1CwcYuhSOde8DBhjYeMXzv7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/iMjlNpvLsWlHmHd70HNFIDc6.jpg?f=fotoalbum_large)
Omdat ik pas in April een volledige maand kan meten wat ik heb ontvangen en wat mijn energie leverancier opgeeft (hoop niet dat zij de gegevens van Enphase overnemen maar zelf meten) kan ik pas zien of ik daadwerkelijk (niets heb teruggeleverd tijdens de uitval) of dat het enkel niet geregistreerd is door enphase, wat raar zou zijn dat ze iets leveren zonder te meten, of iets meten zonder zichtbaar te maken.
Ik zal dit weekend (+morgen) ook de teruglever gegevens van de digitale meter bijhouden en jullie hiervan op de hoogte brengen.
wellicht kan een van jullie mij of geruststellen of informeren wat het probleem is hoe ik dat kan oplossen of laten oplossen.
Bedankt,
Tonie
[ Voor 9% gewijzigd door geen_IT op 26-04-2021 20:44 ]