Toon posts:

[DJ-ing] Is dit apparaat de toekomst?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik las ergens een advertentie van een nieuw apparaat van Pioneer. Het zou een CD speler zijn, maar hiermee zou je ook gewoon kunnen scratchen en backspinnen zoals met vinyl. Het gaat om dit apparaat:

Afbeeldingslocatie: http://store4.yimg.com/I/djtools_1648_11143519.gif

Klik hier voor meer informatie (Adviesprijs F3295,-)

Ik ben dit apparaat gaan bewonderen in de lokale audiozaak. En het werkte ook nog! Ik stond stomverbaasd te kijken. Je kunt die bovenste schijf gewoon als 'plaat' gebruiken. Sterk staaltje techniek.

MAAR: Ik ben dus een DJ die met vinyl draait, en vraag me af of dit apparaat (of nieuwere versies, want die gaan er komen) de draaitafel en zijn vinyl zal laten verdwijnen.
IK HOOP VAN NIET :(, want vinyl heeft toch iets van ...eh... tja hoe zeg je dat...?

Verwijderd

Het is natuurlijk een prachtapparaat, maar een cd-speler wordt nooit een draaitafel.
De prijs ligt altijd nog ver boven die van een draaitafel, en waarom zou je niet allebei gebruiken.

Veel muziek komt alleen uit op cd of plaat, en met een draaitafel kan je dingen doen die je niet op die pioneer kan of vice-versa.

En vinyl blijft analoog, wat samen met een goede tafel en een goede naald (en een redelijk nieuwe plaat) zorgt voor een wat vollere klank

• IMWezel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-05-2025

IMWezel

Weet (gelukkig) niet alles

MAAR: Ik ben dus een DJ die met vinyl draait, en vraag me af of dit apparaat (of nieuwere versies, want die gaan er komen) de draaitafel en zijn vinyl zal laten verdwijnen.
IK HOOP VAN NIET :(, want vinyl heeft toch iets van ...eh... tja hoe zeg je dat...?
[/quote]

Ik snap precies wat je bedoelt...
Zelf mix ik ook met vinyl en dat geeft een totaal ander gevoel dan met cd's.

Maar ik denk niet dat vinyl totaal weg gaat. Na al die tijd, ondanks de komst van cassette, cd en wat noch meer heeft de plaat toch stand weten te houden. Daar zal zo'n apperaatje geen verandering in brengen.

Ook al lijkt het net zo echt.

Heb je de prijs van dat ding ook al bekeken:
F 3316.08 bij de lokale handelaar hier, daar heb je ook een paar technics en een vette mixer voor

Honda Accord Aerodeck 2.0i 12V

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Lees 'dat andere DJ draadje' maar eens door, daar passeert ook een Scratch-baar dubbel CD-deck de revue:

[topic=160129]

Conclusie van die gebruiker: het is wel wat, maar haalt het net niet bij echt vinyl.

Persoonlijk denk ik dat vinyl hoe dan ook een blijvertje is, het is echt "hands-on" en dat kan je met een CD nooit halen, die draait er veel te snel voor (220 tot 540 rpm, meen ik.)

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• TheDiver
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-04 16:53
En wat heeft vinyl dan?

Juist de kraakjes en hikjes en........
Het blijft het mooiste klinken.
VINYL LIVES!!!! :9

Eindelijk is de kleur GROEN weer thuis...

Verwijderd

Er gaat niks boven de sl 1210!!!!!!!!!! en dat blijf zo (denk ik)

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op donderdag 16 augustus 2001 17:38 schreef TheDiver het volgende:
En wat heeft vinyl dan?

Juist de kraakjes en hikjes en........
Het blijft het mooiste klinken.
VINYL LIVES!!!! :9
Er valt zowel voor CDs als voor vinyl ( wat betreft het "mixen van" dus ) veel te zeggen.

Om maar wat te noemen, je kan een complete set 'platen' met je meesjouwen zonder je een hernia te bezorgen als je ze op CDs hebt staan, in tegenstelling tot een dikke, zeg, 80 platen...

Maar platen hebben dan weer meer karakter ('warmer' geluid volgens fans) en zijn makkelijker te manipuleren in de mix...

* JumpStart kan nog wel even doorgaan zo...

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

Dit is ook leuk en werkt perfect http://www.pcdj.com/Products/Red.asp

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op donderdag 16 augustus 2001 17:46 schreef neox het volgende:
Dit is ook leuk en werkt perfect http://www.pcdj.com/Products/Red.asp
Mjaaa, " Synchronized Auto-Mix " Waar is dan de lol van het mixen nog ?

Op het moment dat iedere, excusez le mot, lul, kan mixen door simpel Pak en Pleur, dan is er geen enkele uitdaging om verder te komen in je ontwikkeling van DJ. (platenkeus, opbouw van set, experimenteren en dergelijke)

Bovendien: de meeste MP3s zijn ge-encodeerd met de Low-pass filter AAN, met andere woorden: helemaal geen subbass meer.

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07-2025
Geinige apparaatjes... Ik heb laatst ff staan spelen met een soortgelijk apparaat van Yamaha bij Conijn Muziek (de beste zaak ever !!!)... Of het de toekomst is ??? Kweenie, maar ik vermoed van niet :)

By each crime and every kindness, we birth our future

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op donderdag 16 augustus 2001 17:32 schreef JumpStart het volgende:
Lees 'dat andere DJ draadje' maar eens door, daar passeert ook een Scratch-baar dubbel CD-deck de revue:

[topic=160129]

Conclusie van die gebruiker: het is wel wat, maar haalt het net niet bij echt vinyl.

Persoonlijk denk ik dat vinyl hoe dan ook een blijvertje is, het is echt "hands-on" en dat kan je met een CD nooit halen, die draait er veel te snel voor (220 tot 540 rpm, meen ik.)
Yep, ik ben die gebruiker. Toevallig had ik vanmiddag die nieuwste Pioneer onder mijnhanden liggen. Ik vind 'em totaal niet degelijk aanvoelen; erg plastickerig. De accuratesse is wel goed geregeld. Als je alleen vinyl bent gewend zal de overstap naar CD met deze speler erg eenvoudig zijn, ben je al langer CDJ, dan zal een Numark 88 wellich prettiger aanvoelen.

De features zijn vrijwel gelijk, op de 88 zitten wat extra effectjes.

En... Na een maand ijverig oefenen begin ik beter te scratchen op CD dan ik ooit op plaat kon. Je kunt namelijk vrij ruw doen zonder dat je naalden uit groeven laat lopen. Vanwege de grote buffer is verder het gevaar van overslaan helemaal passe.

Maar om op je vraag te beantwoorden: Nee, dit zal niet het zwarte plastic vervangen. Ik denk wel dat er in de toekomst steeds vaker gecombineerd zal worden tussen vinyl en CD. Dat zag je ook op Dancevalley, waar bovengenoemde CD speler in de meeste booths stond.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:01

JT

VETAK y0

Op donderdag 16 augustus 2001 16:25 schreef Bazz het volgende:
want vinyl heeft toch iets van ...eh... tja hoe zeg je dat...?
Nostalgie ? :)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Right on!

Zolang ongeveer iedere vinyl-dj zegt dat de cd niet overwint, waarom vrezen we dit dan nog? Wij zijn toch degenen die de markt in handen hebben?

Voor de allroudners is het prachtig though, zo'n cd-tafel. Je kunt de kwaliteit van een turntablist, of van een techno-dj evenaren met je cd-deck, tussen je top40 setjes door...

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Jaa, dat omschrijf je wel mooi Jaap. Gezien de feestjes die ik draai is een CD speler gewoon veel practischer, maar ik vind het heerlijk dat ik (zeg maar) vinyl dingen kan doen met CD.

Ik geloof ook niet echt in of/of, maar meer in en/en. Hoewel ik mezelf niet zo heel snel meer vinylbakken zie aanschaffen. Gelukkig kan ik er nog genoeg mee spelen! :)

Verwijderd

ik denk idd dat je meer combi's gaat zien, laatst draaide Michel de Hey hier, en die heeft in z'n set ook 3 CD's erdoorheen gegooid.

Verwijderd

Topicstarter
Het is wel een voordeel dat je dan voortaan je eigengemaakte muziek mee kunt nemen en aan het publiek kunt laten horen. Wil je dit op plaat bereiken gaat je dat handen vol geld kosten...
Pagina: 1