Bios update probs..

Pagina: 1
Acties:

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-08 14:42
Hee dudes,

Ik zit nu ff op m'n AMD pjoetertje en ik d8 ik ga de bios ff updaten i.v.m. met oc-en. Niet dus! :(
Als ik de bios upgrade naar bv. 1007a dan krijg ik een error, ook bij de 1011.004.
3E0FBh -- Expected (B9h), Real (8Ch)
Error -- Data compare failure
Mooi kl*te ik dus weer terug flashen naar 1007. Maar wat kan ik hieraan doen? Er zijn vast wel mensen die ook zo'n plankje hebben/hadden en die dit misschien ook hebben gehad. Als iemand iets weet ben ik zeer dankbaar. *D

GreetZ.. :)

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 11:01
Heb je het wel via de dos updater gedaan? De windows versie schijnt nogal fragile te zijn.

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

• dôh
Wie zegt dat ik het via windows doe. Ik doe het tuurlijk in dos. Windows en bios updaten vertrouw ik niet zo, slechte ervaringen mee. Niemand? Of zitten we allemaal in de zon? 8-) Kan ik me voorstellen hoor... ;)

• dôh
^Subtiel schopje omhoog^

• Splasher
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-01-2012

Splasher

Met nieuw icon.

welke mobo heb je a7v van asus :?

[edit/on]
Als je die hebt doe het gewoon via windows update dan heb je 1008 en werkt perfect dat heb ik namelijk gedaan B-)
[edit/off]

I realize she's truly gone, disappeared like a bullet leaves a gun.

• dôh
P5A Kerels.... :S

Verwijderd

Op donderdag 16 augustus 2001 17:36 schreef Bl@de het volgende:
P5A Kerels.... :S
werkt het nu?

anders weet ik wel waar je nen nieuwen kan kopen of kan laten updaten

• dôh
Op donderdag 16 augustus 2001 18:27 schreef pierre het volgende:

[..]

werkt het nu?

anders weet ik wel waar je nen nieuwen kan kopen of kan laten updaten
Mmmm beetje vreemde vraag? Ik heb geeneens een zinnig antwoord gehad op mijn probleem hoe kun je dan vragen of het werkt? En ten 2e wil ik helemaal geen nieuw board kopen, wat is dat nou voor een onzin. Ten 3e kan ik het updaten wel zelf alleen wil ik weten of er een oplossing is voor de error die hij geeft en of iemand hier iets van weet. Ja sorry, het komt misschien lullig over maar ik kan er niet echt tegen als mensen van die antwoorden geven die op lucht slaan doordat ze niet goed lezen. Wie helpt me verder? :)

Verwijderd

Hbe je wel de juiste bios gedownload.. Lijkt mij dat hij een andere bios er over wil zetten en dat niet accepteerd .. Ander bios in ander type mobo zeg maar..

• dôh
Het is een ASUS P5A, ik download keurig de bios, waarna ik deze wil upgraden. Dit lukt dus niet vanwege die ene error. :(

Verwijderd

Tsja, ik heb dit plankje ook nog steeds (met een k6-3+450@600 & 160MB), en ik heb zowel bios 1007a gebruikt als de 1001.004 die er nu opstaat (om de 32GB barriere te doorbreken). Ik kan je dus niet echt helpen: bij mij ging het gewoon goed met Aflash (misschien de nieuwste ff downen :? )

• dôh
Op vrijdag 17 augustus 2001 15:00 schreef PsyFlux het volgende:
Tsja, ik heb dit plankje ook nog steeds (met een k6-3+450@600 & 160MB), en ik heb zowel bios 1007a gebruikt als de 1001.004 die er nu opstaat (om de 32GB barriere te doorbreken). Ik kan je dus niet echt helpen: bij mij ging het gewoon goed met Aflash (misschien de nieuwste ff downen :? )
Die nieuwste aflash heb ik van de Asus site, wat hem nou is met die error. Als ik die 1001.004 erop ze en ik reboot dan gaat dat wel, maar als dan windows gaat booten dan gaat dat heel-erg-sloooooom... dus er is iets fout geflasht! :'(
Echt gekloot man.. :(

Verwijderd

Misschien een revisie die niet zo lekker werkt met die beta bios?
Ik heb revisie 1.04...

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Euhh.. Het gebeurt niet veel, maar kan het een dl fout zijn?
Download het eens opnieuw. Ik heb EXACT het zelfde probleem gehad met mijn A7V'tje. Hehe ik zal m'n bios ook eens uppen en dan hopen dat er nix anders opzit behalve de bios "handmatig" (>:))der uit te rukken en dan met de pinnetjuhs programmeren :P
Op vrijdag 17 augustus 2001 15:00 schreef PsyFlux het volgende:

• dôh
Op vrijdag 17 augustus 2001 15:14 schreef PsyFlux het volgende:
Misschien een revisie die niet zo lekker werkt met die beta bios?
Ik heb revisie 1.04...
Dat denk ik dus ook, maar waarom werkt die 1007a dan niet? Dat is geen beta.... nouja vaag. Misschien toch iemand die mij uitkomst kan bieden? :)

Verwijderd

ik wil helemaal geen nieuw board kopen.
ik bedoel genen nieuw moederbord, ik bedoel dattek iemand kan met nen bios burner, die je bios voor 20 gulden kan reburnen met de gewenste bios natuurlijk.

je trekt er je plan maar mee.

hier is de url:
http://www.flashbios.org

ps: het is in Nederland en ik (belg) had hem op 8 dagen terug.

Verwijderd

En nog iets.

wij hebben onzen bios ook naar daar moeten sturen omdat de bios niet kon geflashed worden.

Toevallig door nen error

(mislukt)

Verwijderd

Je mag anders mijn P5A wel overkopen, ik heb zojuist m'n k6-3+ met m'n domme hasses opgeblazen (wilde FSB veranderen, verander ik per ongeluk het voltage naar 2,8 volt ipv van 2.0 volt) dus ik stap gelijk maar over op een K7 systeempje want ik ga niet nog meer geld hierin pompen :)
Pagina: 1