Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamoudi1995
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-09-2024
Goedemorgen medetweakers,

Binnenkort ga ik een Apple pencil 1 kopen op marktplaats. Ik ga het ophalen.
Het is een nieuwe pencil, wel uit de doos gehaald. De pencil zelf zit wel nog vastgekleefd aan plastic. Ook is de aankoopdatum niet gevalideerd. Dus betekent dat het nooit is gebruikt? Zijn er ook nog dingen die moet opletten?

Nog een andere vraag. Ik wil een panzerglas kopen (geen paperlike). Zijn er nog aanraders? Spigen, Jetech etc.? Zal de Apple pencil de panzerglas niet bekrassen? Is misschien zo'n extra rubber (zo'n rubberen tip als bescherming en voor fijnere schrijfervaring) nodig voor de pencil zelf om zachter te maken?

Alvast bedankt! :)

Groeten,
Frans van Huizen

[ Voor 4% gewijzigd door Hamoudi1995 op 26-04-2021 10:18 ]

Hamoudi95

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 05-05 19:09
Je moet hem gewoon even testen, kijken of ie 't doet en oplaadt. Test ook even de tiltfunctie, bijvoorbeeld in de notes app, bij de 2e en 3e pen krijg je een andere lijn als je 'm schuin houdt.

De pencil bekrast het normale scherm ook niet dus kan me niet voorstellen dat 't panzeglas bekrast. Zo'n rubberen tip is niet nodig en puur een voorkeursding. Door de extra laag van panzerglas o.i.d. op 't iPad scherm heb je een iets minder fijne pencil ervaring omdat je pen iets verder van de pixels staat maar sommige mensen valt dat niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamoudi1995
@Sluw bedankt voor je reactie. Ik snap niet helemaal wat je bedoeld met: "bij de 2e en 3e pen krijg je een andere lijn als je 'm schuin houdt"?

Zo'n extra laag maakt voor mij niet veel uit.

Als de aankoopdatum niet gevalideerd is, dan betekent dit toch dat het nooit gebruikt is?

Hamoudi95

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluw
Hamoudi1995 schreef op maandag 26 april 2021 @ 11:06:
@Sluw bedankt voor je reactie. Ik snap niet helemaal wat je bedoeld met: "bij de 2e en 3e pen krijg je een andere lijn als je 'm schuin houdt"?

Zo'n extra laag maakt voor mij niet veel uit.

Als de aankoopdatum niet gevalideerd is, dan betekent dit toch dat het nooit gebruikt is?
Dan reageert de pencil zoals een echt potlood en krijg je een plattere wolkerige lijn, het is de makkelijkste manier om in de notes app te testen.

Je kunt er van uit gaan dat de pen het doet als deze nieuw is maar als je het zeker wilt weten moet je toch even testen, aan jou de keuze of je 't zo wel gelooft of test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamoudi1995
@Sluw Maar de 1e generatie is toch drukgevoelig, waardoor verschillende diktes ontstaan?
Het wordt pas geregistreerd als ik het heb verbonden met mij iPad? Dan pas begint de garantie (1 jaar)?

Hamoudi95

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluw
Hamoudi1995 schreef op maandag 26 april 2021 @ 11:35:
@Sluw Maar de 1e generatie is toch drukgevoelig, waardoor verschillende diktes ontstaan?
Het wordt pas geregistreerd als ik het heb verbonden met mij iPad? Dan pas begint de garantie (1 jaar)?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lv-It5bUfgG6jP5uMgNR8JBoqis=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/djaE2D582WvInRbaIZDRmOgq.jpg?f=fotoalbum_large

Allebei, drukgevoelig maar de hoek maakt ook uit. Plaatje is van de pencil 2 maar zo werkt de 1 ook, ik heb 'm hier liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamoudi1995
@Sluw Het ziet er geweldig uit. Ik kan niet wachten. Misschien ga ik ook een review maken.

Heb je toevallig een idee wanneer de garantie begint van de Apple pencil 1? De aankoopdatum of wanneer het officieel wordt gekoppeld met mijn iPad 8?

Hamoudi95

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:05

nelizmastr

Goed wies kapot

Hamoudi1995 schreef op maandag 26 april 2021 @ 11:45:
@Sluw Het ziet er geweldig uit. Ik kan niet wachten. Misschien ga ik ook een review maken.

Heb je toevallig een idee wanneer de garantie begint van de Apple pencil 1? De aankoopdatum of wanneer het officieel wordt gekoppeld met mijn iPad 8?
Garantie begint bij aankoop en is dan 2 jaar. Daarna is deze verlopen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamoudi1995
@nelizmastr 2 jaar volgens de wetgeving. Maar zolang ik weet doet Apple altijd het 1e jaar voor producten buiten het bedrijf zelf. Maar als je bij Apple koopt heb je 2 jaar recht op reparatie. Dat klopt toch?

Hamoudi95

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kees-Jan
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-05 13:32
Zorg ervoor dat je de aankoopbon mee krijgt ;)

the older I get, the better I was...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:34
Hamoudi1995 schreef op maandag 26 april 2021 @ 18:30:
@nelizmastr 2 jaar volgens de wetgeving. Maar zolang ik weet doet Apple altijd het 1e jaar voor producten buiten het bedrijf zelf. Maar als je bij Apple koopt heb je 2 jaar recht op reparatie. Dat klopt toch?
Het is niet perse garantie vanaf eerste gebruik. In principe blijft het garantie vanaf aankoopdatum. Dus ook al is die nog nooit gebruikt, als de pen al twee jaar ergens in de la ligt heb je geen garantie meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamoudi1995
Kees-Jan schreef op maandag 26 april 2021 @ 18:44:
Zorg ervoor dat je de aankoopbon mee krijgt ;)
Yes, ik zal ernaar vragen. Maar als het ouder is dan 2 jaar, dan heb ik er niet veel aan.

Hamoudi95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamoudi1995
Pendora schreef op maandag 26 april 2021 @ 18:48:
[...]

Het is niet perse garantie vanaf eerste gebruik. In principe blijft het garantie vanaf aankoopdatum. Dus ook al is die nog nooit gebruikt, als de pen al twee jaar ergens in de la ligt heb je geen garantie meer.
Je hebt gelijk.

Hamoudi95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05:28
Hamoudi1995 schreef op maandag 26 april 2021 @ 19:08:
[...]

Yes, ik zal ernaar vragen. Maar als het ouder is dan 2 jaar, dan heb ik er niet veel aan.
Altijd de verkoopbon erbij vragen bij electronische producten. Je weet nooit wanneer je die toch nodig hebt. Garantie start vanaf de verkoopdatum op de bon. 1 jaar bij Apple, ongeacht waar gekocht. Tot 2 jaar garantie bij de verkopende partij (consumentenrecht). Beiden sluiten elkaar niet uit.

[ Voor 21% gewijzigd door Geronimous op 27-04-2021 05:13 ]

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamoudi1995
Geronimous schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 05:07:
[...]

Altijd de verkoopbon erbij vragen bij electronische producten. Je weet nooit wanneer je die toch nodig hebt. Garantie start vanaf de verkoopdatum op de bon. 1 jaar bij Apple, ongeacht waar gekocht. Tot 2 jaar garantie bij de verkopende partij (consumentenrecht). Beiden sluiten elkaar niet uit.
Ik heb de pen binnen. Het is al ruim 3 jaar oud.

Hamoudi95

Pagina: 1