Inbouw wandcontactdoos plaatsen in veranda

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viper28nl
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-05 13:01

viper28nl

Homey user

Topicstarter
Mijn vraag:
Er word binnenkort bij ons een veranda met glazen schuifwand systeem bij ons geplaatst. 1 zijkant wordt voorzien van hout. Deze komt tegen de bestaande schutting te staan.

Nu wil ik graag op deze wand een wcd plaatsen. Het liefst een inbouw wcd. Omdat er wat ruimte tussen de bestaande schutting en de nieuw houten wand aanwezig is.

Ik weet dat er buiten wcd's zijn, maar die zijn bijna allemaal voor een buitenmuur/schuur.

Weten jullie of er een optie mogelijk is voor mijn situatie?

Met zoeken kom ik ook niet heel ver moet ik zeggen.

Kona Electric 64kWh Limited Chalk White, 15 Jinko Solar 380WP Zonnepanelen

Beste antwoord (via viper28nl op 26-04-2021 16:47)

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-06 10:05

Freakie1NL

Grote Baas

Wat wil je precies weten over de Niko, qua achterkant? Heb deze vorige maand geplaatst bij onze nieuwe schutting. Erg fijn materiaal. In vergelijking met andere A merken (BJ/Schneider) en hun buitenmateriaal is dit van Niko echt een topper. Werkt heel makkelijk.

Enige bijzondere is dat je een afwijkende gatenzaag nodig hebt (68mm).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EeSKoqBgsk_rP3Xrndf4DDST-GE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zlkLbW1QRRnNnRFukGOb9EzT.jpg?f=user_large

*EDIT*
Idem hier ook dubbelwandig, maar op basis van het inbouwdoosje zou ik het wel aandurven om hem enkelwandig te hangen. Is namelijk 1 geheel die waterdicht is afgewerkt. Je kiest zelf waar je het gat maakt.

[ Voor 41% gewijzigd door Freakie1NL op 26-04-2021 11:49 ]

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:11
Je kan toch een buitendoos pakken en die van binnrnaf afwerken met een mooi opdek plaatje?

Grootste gevaar is natuurlijk lekkages je stekkerdoos in, dus bedenk goed hoe je dit gaat voorkomen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Nicklazzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:16
Ik denk dat je dit bedoeld, is van Niko en speciaal inbouw voor buiten toepassingen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pmJZum5rHD4Dp7bI_nrqv7Uk8Q8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UbT15WQIPtzvMrajIeeV8AgL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertnld
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 01-06 21:57
Misschien zie ik "beren op de weg", maar kan de wcd of de aanvoerleiding een opdonder krijgen van de schutting? Een schutting kan schuin gaan staan met de jaren. Of de buren gooien er per ongeluk een zwaar voorwerp tegen aan, of - ook dit gebeurt - boren er een gaatje in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viper28nl

viper28nl

Homey user

Topicstarter
Nicklazzz schreef op maandag 26 april 2021 @ 08:02:
Ik denk dat je dit bedoeld, is van Niko en speciaal inbouw voor buiten toepassingen.
[Afbeelding]
Deze heb ik inderdaad ook gevonden. Vraag me alleen af of die achterkant gewoon in een open ruimte kan hangen. Ik zal ze even bellen.

Edit: door drukte helaas niet telefonisch bereikbaar

[ Voor 4% gewijzigd door viper28nl op 26-04-2021 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viper28nl

viper28nl

Homey user

Topicstarter
robertnld schreef op maandag 26 april 2021 @ 08:28:
Misschien zie ik "beren op de weg", maar kan de wcd of de aanvoerleiding een opdonder krijgen van de schutting? Een schutting kan schuin gaan staan met de jaren. Of de buren gooien er per ongeluk een zwaar voorwerp tegen aan, of - ook dit gebeurt - boren er een gaatje in?
De wcd komt niet in de schutting te zitten, maar in de wand van de veranda. Daartussen zit een paar cm ruimte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-06 11:50
Ja dat kan. Ik heb 12 van die NIKO HYDRA wcd's in mijn veranda ingebouwd. Geen probleem. Touwtjes er naar toe en gaan met die banaan.

Mijn veranda is wel dubbelwandig trouwens.

[ Voor 14% gewijzigd door Galaxis op 26-04-2021 11:47 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Wat wil je precies weten over de Niko, qua achterkant? Heb deze vorige maand geplaatst bij onze nieuwe schutting. Erg fijn materiaal. In vergelijking met andere A merken (BJ/Schneider) en hun buitenmateriaal is dit van Niko echt een topper. Werkt heel makkelijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EeSKoqBgsk_rP3Xrndf4DDST-GE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zlkLbW1QRRnNnRFukGOb9EzT.jpg?f=user_large

*EDIT*
Idem hier ook dubbelwandig, maar op basis van het inbouwdoosje zou ik het wel aandurven om hem enkelwandig te hangen. Is namelijk 1 geheel die waterdicht is afgewerkt. Je kiest zelf waar je het gat maakt.

[ Voor 41% gewijzigd door Freakie1NL op 26-04-2021 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

viper28nl schreef op maandag 26 april 2021 @ 10:26:
[...]

Deze heb ik inderdaad ook gevonden. Vraag me alleen af of die achterkant gewoon in een open ruimte kan hangen. Ik zal ze even bellen.

Edit: door drukte helaas niet telefonisch bereikbaar
De meeste waterdichte stopcontacten zijn veilig te gebruiken zolang je geen gaten aan de bovenkant hebt. Als je dus grondkabel van onder de doos in laat komen, daar een rubberen afsluiting hebt, en niet de bovenkant van de doos open haalt dan kan het weinig kwaad.

Als je extra zekerheid wil zou je nog aan de achterkant een paar plankjes eromheen kunnen hangen zodat bij flinke regen het grootste deel van het water wegspat, maar dat zou niet eens nodig moeten zijn, de achterkant is als het goed is gewoon volledig waterdicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Achterkant van de Niko is inderdaad geheel dicht, het betreft 1 geheel. Je kiest zelf waar je een gat maakt. Doe je dat vanaf de onderkant dan is hij zelfs als hij in de 'buitenwereld' hangt waterdicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• viper28nl

viper28nl

Homey user

Topicstarter
Freakie1NL schreef op maandag 26 april 2021 @ 11:44:

[Afbeelding]

*EDIT*
Dit is precies wat ik wilde weten 😄
Ik dacht dat die dingen alleen in een buitenmuur konden.

Tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:53

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Ik heb dezelfde Niko inbouwdozen in onze schutting verwerkt. Als je een gat in de onderkant boort kan je daar mooi een wartel indraaien. Ik kan mij niet voorstellen dat er dan nog vocht of insecten in kan komen.

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspermeijrink
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 09-02-2022
Ethnocentrix schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 10:59:
Ik heb dezelfde Niko inbouwdozen in onze schutting verwerkt. Als je een gat in de onderkant boort kan je daar mooi een wartel indraaien. Ik kan mij niet voorstellen dat er dan nog vocht of insecten in kan komen.
Zijn dit voorgestanste gaten zodat je er een wartel in kunt draaien? Of is daar een trick voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethnocentrix

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

jaspermeijrink schreef op zondag 5 september 2021 @ 15:12:
[...]

Zijn dit voorgestanste gaten zodat je er een wartel in kunt draaien? Of is daar een trick voor?
Er zit een voorgestanst gat in. De wartel (de maat weet ik niet meer uit m'n hoofd helaas) kon ik daarin draaien. Voor de zekerheid heb ik er nog een rubbertje tussen gedaan, maar ik denk niet dat het echt nodig is.

Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/xkqkXByWRZ33/550x586.jpg
In dit plaatje is het voorgestanste gat goed te zien. Zelf heb ik het gat wel aan de onderkant van de doos geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspermeijrink
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 09-02-2022
Ethnocentrix schreef op maandag 6 september 2021 @ 09:30:
[...]

Er zit een voorgestanst gat in. De wartel (de maat weet ik niet meer uit m'n hoofd helaas) kon ik daarin draaien. Voor de zekerheid heb ik er nog een rubbertje tussen gedaan, maar ik denk niet dat het echt nodig is.

[Afbeelding]
In dit plaatje is het voorgestanste gat goed te zien. Zelf heb ik het gat wel aan de onderkant van de doos geplaatst.
Hi,

Dank je wel! Dit is dus de ‘inhoud’ van de inbouwdoos? Volgens Elektroshop zijn deze niet waterdicht, maar hier lees ik het tegenovergestelde…. Denk dat ik toch maar de gok waag…. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethnocentrix

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Officieel moeten ze in een stenen muur, maar de doos zelf is gewoon dicht. Het schakelmateriaal is ip55 gecertificeerd.

Hier zitten ze nu een jaar in de schutting, tot nu toe nog geen problemen :P

[ Voor 25% gewijzigd door Ethnocentrix op 06-09-2021 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-06 16:01
Meestal zit er nog wel een gaatje in de onderkant tegen condens. Althans, die zie ik altijd bij opbouw buitenstopcontacten.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1