Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-05 12:13

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
Ik heb aardig wat boeken, en aardig wat strips, en ik zou dit graag in 'n (draagbaar) overzichtje bij me willen hebben. Oftwel, een app.

Ik heb al een aantal apps geprobeerd, maar ze zijn allemaal het nét niet.

Momenteel gebruik ik Stripmunk voor de strips, en Hebban voor de boeken. Maar Hebban is meer gericht op verzamelaars (kun je eerste druk bijhouden enzo, wat ik totaal niet interessant vind), en beiden herkennen ook veel boeken niet. En in beiden kun je niet zelf boeken of strips toevoegen: je bent afhankelijk van welke strips en boeken de apps herkennen.

Welke apps gebruiken jullie hiervoor?

Ik heb dit overigens juist in FTM geplaatst en niet in Tablets en Telefoons, omdat ik hier hoop meer strip- en boekenliefhebbers tegen te komen.

Verbied conversiepraktijken tegen LHBTQIA+-mensen, teken de petitie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:16
Ik gebruik de Collectorz app voor mijn games. Daar is ook een variant op voor boeken, wellicht is dat wat.

https://www.collectorz.com/book/clz-books

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
Oef, € 15 per jaar. Dat vind ik wel wat aan de prijs. Eenmalig € 15 of € 3-5 per jaar zou ik er nog voor over hebben. Reclames vind ik dan weer geen probleem :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Ardana schreef op zondag 25 april 2021 @ 22:03:
Ik heb aardig wat boeken, en aardig wat strips, en ik zou dit graag in 'n (draagbaar) overzichtje bij me willen hebben. Oftwel, een app.

Ik heb al een aantal apps geprobeerd, maar ze zijn allemaal het nét niet.

Momenteel gebruik ik Stripmunk voor de strips, en Hebban voor de boeken. Maar Hebban is meer gericht op verzamelaars (kun je eerste druk bijhouden enzo, wat ik totaal niet interessant vind), en beiden herkennen ook veel boeken niet. En in beiden kun je niet zelf boeken of strips toevoegen: je bent afhankelijk van welke strips en boeken de apps herkennen.

Welke apps gebruiken jullie hiervoor?

Ik heb dit overigens juist in FTM geplaatst en niet in Tablets en Telefoons, omdat ik hier hoop meer strip- en boekenliefhebbers tegen te komen.
Calibre, server. Web based, maar werkt prima. Er zijn ook prima apps aan te koppelen, zoals bijvoorbeeld https://calibrecompanion.co/

Wel iets van de digitale bibliotheek. Dat wel.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Als je fysieke boeken wil bijhouden, Libib is best handig, medewerkster gebruikt het en is er happy mee. Zie https://www.libib.com/ Met apps beschikbaar.

Er staat me iets bij van een app die iemand anders gebruikt welke met de smartphone kan scannen, isbn, maar ik kom er op het moment niet op 😑

Edit. Ik zie dat Libib’s apps zo’n beetje alles kunnen, inclusief barcodes, isbn e.d. scannen, csv importeren en zo meer.

[ Voor 20% gewijzigd door Virtuozzo op 25-04-2021 23:49 ]

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-05 08:27

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

LibraryThing? Daarmee kan je scannen en het is gratis. Het herkent ook aardig wat boeken en strips. En als het dan een boek niet kent, kan je het zelf toevoegen met net zoveel details als je wilt.

[ Voor 37% gewijzigd door Trinsec op 25-04-2021 23:45 ]

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:47

g0tanks

Moderator CSA
Ik gebruik www.goodreads.com om mijn gelezen boeken bij te houden en reviews te lezen. Je kan het ook prima gebruiken om je verzameling bij te houden denk ik. Er is een mobiele app en de dienst is gratis.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Virtuozzo schreef op zondag 25 april 2021 @ 23:26:
[...]

Calibre, server. Web based, maar werkt prima. Er zijn ook prima apps aan te koppelen, zoals bijvoorbeeld https://calibrecompanion.co/

Wel iets van de digitale bibliotheek. Dat wel.
fysieke boeken kan je op diverse wijze toevoegen .. het is zoeken hoe je de juiste "format" doet .. maar dan zoekt hij zelf de cover erbij oid ..

lijkt me niet te moeilijk om een ocr/ barcode scanner (telefoon app) te vinden die meeste "handwerk" voor je kan doen .. om bestanden te cree-eren die je voor import in calibre produceert

Voordeel is ook dat je "an mass" tag's kan toevoegen met "paper" en "locatie" .. (kast op zolder oid)

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
vso schreef op zondag 25 april 2021 @ 23:54:
[...]

fysieke boeken kan je op diverse wijze toevoegen .. het is zoeken hoe je de juiste "format" doet .. maar dan zoekt hij zelf de cover erbij oid ..

lijkt me niet te moeilijk om een ocr/ barcode scanner (telefoon app) te vinden die meeste "handwerk" voor je kan doen .. om bestanden te cree-eren die je voor import in calibre produceert

Voordeel is ook dat je "an mass" tag's kan toevoegen met "paper" en "locatie" .. (kast op zolder oid)
Ja, er zijn opties voor inderdaad. Het is wel zo dat het een investering vereist, technisch / tijd. Er was een Calibre plug-in voor hybride content, helaas wordt die niet meer onderhouden. Daarom de toevoeging bij Virtuozzo in "App voor bibliotheek-beheer"

Dat is waarschijnlijk eenvoudiger voor regulier fysieke persoonlijke bibliotheek. Voor de meesten zal de gratis dienst ruim voldoende zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Virtuozzo schreef op zondag 25 april 2021 @ 23:58:
[...]

Ja, er zijn opties voor inderdaad. Het is wel zo dat het een investering vereist, technisch / tijd. Er was een Calibre plug-in voor hybride content, helaas wordt die niet meer onderhouden. Daarom de toevoeging bij Virtuozzo in "App voor bibliotheek-beheer"

Dat is waarschijnlijk eenvoudiger voor regulier fysieke persoonlijke bibliotheek. Voor de meesten zal de gratis dienst ruim voldoende zijn.
het grootste probleem is niet de software maar de mens .. puur mijn mening zou ik calibre pakken (als je ook digitale boeken hebt) .. omdat er een grote(re) userbase is.. en ook actief onderhoud

Bijhouden vergt gewoon veel tijd, en vooral consequent zijn elk "voorraad" systeem heeft er last van
ik zou ook graag weten waar wat is aan huis (mens verzamelt wat) maar als ik de enige ben die bijhoud wat er in/uit gaat en de rest van mijn gezin niet is het waardeloos.. en ben je veel tijd kwijt om het gewoon bij te houden .. zeker in momenten "het komst straks wel" want je vergeet het gewoon

software zal het niet oplossen (kan het wel makkelijker maken)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
Mja, ik woon alleen, leen zelden tot nooit boeken en zeker geen strips, leen ze ook niet uit en ben niet echt technisch (zeg maar gerust: niet). Iets softwarematigs-ingewikkelds is voor mij dus geen optie, en honderden boeken/strips handmatig invoeren zie ik ook niet zitten. In m'n kasten staan ze op alfabet, ik ben gedisciplineerd genoeg om ze ook altijd weer op hun plek terug te zetten en ik heb eigenlijk geen non-fictie-boeken.

Het gaat me er vooral om dat als ik ergens ben (ik mag graag in tweedehandsboekenwinkels snuffelen) ik niet ineens thuiskom met boeken die ik al heb, wat me al regelmatig is overkomen. Ik heb flink wat series die ik graag nog 'n keer (tegen betaalbare prijs) compleet wil hebben, maar ik weet vaak uit m'n hoofd niet welke delen ik wel heb, en welke niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ardana schreef op maandag 26 april 2021 @ 11:36:
Het gaat me er vooral om dat als ik ergens ben (ik mag graag in tweedehandsboekenwinkels snuffelen) ik niet ineens thuiskom met boeken die ik al heb, wat me al regelmatig is overkomen. Ik heb flink wat series die ik graag nog 'n keer (tegen betaalbare prijs) compleet wil hebben, maar ik weet vaak uit m'n hoofd niet welke delen ik wel heb, en welke niet.
Ik zou dan gewoon een lijstje maken van titels die ik nog zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:31

MsD

Ik kwam net tijdens wat opruimactie mijn oude boekje tegen waar ik mijn collecties in bij hield.

Vroegah, toen je nog naar de slegte kon.

Eigenlijk hou ik het nu niet meer bij. Heb ooit nog een poging gedaan, maar ik heb zo veel boeken zonder streepjescode dat ik er al snel zat van werd.

Misschien nog eens een poging wagen.
Ik volg dit dus even.
Pagina: 1