Hoge opgehangen (frame) tv of toch ust beamer met scherm?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanRT
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 18:16
Beste medetweakers,

Wie van jullie heeft ervaring met mijn dilemma en een voor zichzelf succesvolle oplossing gevonden? Of wie heeft iets geprobeerd wat echt niet werkte? Ik ben op zoek naar jullie ervaringen.

Ga ik voor een lager kijken met minder contrast (met beamer) of voor prachtig beeld maar omhoog kijken?

(picture) Frame TV hoog aan de muur …
Ik wil geen groot zwart scherm meer in mijn woonkamer op het audio meubel. Daarom ben ik buitengewoon geïnteresseerd in tv’s die strak tegen de muur zitten en kunst kunnen tonen (Samsung Frame en LG OLED G-series (de laatste voorkeur vanwege kijkhoek). Echter, als ik zo een tv wil ophangen moet ie hoger om het esthetische resultaat te bereiken waar het allemaal om begon. Ik kom dan op 105 cm hoog i.p.v. de ideale 75 cm boven de grond (onderkant tv) – zie plaatje hieronder omdat ie tussen twee ramen komt (kijkafstand 380 cm) voor een 55 inch tv.

Of toch een ust beamer met goed scherm …
Een ust beamer is ook een oplossing: helemaal geen zwart scherm, gewoon uit zetten, en een oprolbaar scherm er achter. Echter, ik kijk graag op zondagmiddag F1, hoe ver gaat dit mij beeldkwaliteit kosten (licht/donker)?

Concrete vragen:
Welke positieve/negatieve ervaringen met het hoog ophangen van Frame TV’s hebben jullie en wat raad je me aan? (p.s. ik ken de hele discussie over ideale hoogte, en de opmerkingen van beugelfabrikanten dat het niet uitmaakt – maar ja, het is hun handel – ik ben echt op zoek naar jullie eigen ervaringen) – met name het omhoog kijken?

Idem met een ust beamer + scherm in een kamer vol daglicht? Toch gelukt acceptabel beeld te krijgen?

En niet onbelangrijk, ik denk aan een budget onder de 1600 euro.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hac5-MMI3gXc-R-xrX4f2IRq_HA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8e3qjFP4wqhlfogoGCFmvjfM.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door StefanRT op 25-04-2021 22:20 ]