Waarom een plug/unplug van audiokabel sound?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berethorn
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 04-05-2021
Waarom een plug/unplug van audiokabel sound bij 1 op de zoveel 100 YouTube video's?

Gebeurt alleen op YouTube en het is dan een zacht pop of kras geluid. En de huidige YouTube video is op zo'n moment bij 87,5 procent van afspelen. Dus bij een video die een uur duurt staat hij dan op 52 minuten bijvoorbeeld.

Mijn moederbord is MSI MEG Z490 UNIFY en heb de nieuwste Windows 10 versie 20H2.

Ik gebruik altijd Microsoft Edge Chromium met alle Google instellingen op uit (dus advertenties en volgen enzo)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berethorn
Ik gebruik trouwens een 300 euro Bose Subwoofer met 2 boxen. Die heb ik eind zomer 2010 gekocht bij MediaMarkt. Zeer goede kwaliteit.

Verder zijn de 2 boxen dus rechtstreeks aan de subwoofer gekoppeld. De Subwoofer audiokabel zit in de Output van mijn moederbord.

Ik heb er niet veel verstand van, toch zeg ik veilig dat dit NOOIT aan Nahimic APO Driver of Nahimic audio applicatie zou kunnen liggen.

Als er nog iets ontbreekt aan mijn vraag/verhaal qua duidelijkheid, dan hoor ik dat natuurlijk ook graag.

[ Voor 58% gewijzigd door Berethorn op 25-04-2021 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 07:42
Berethorn schreef op zondag 25 april 2021 @ 20:38:
Waarom een plug/unplug van audiokabel sound bij 1 op de zoveel 100 YouTube video's?

Gebeurt alleen op YouTube en het is dan een zacht pop of kras geluid. En de huidige YouTube video is op zo'n moment bij 87,5 procent van afspelen. Dus bij een video die een uur duurt staat hij dan op 52 minuten bijvoorbeeld.

Mijn moederbord is MSI MEG Z490 UNIFY en heb de nieuwste Windows 10 versie 20H2.

Ik gebruik altijd Microsoft Edge Chromium met alle Google instellingen op uit (dus advertenties en volgen enzo)!
Dus, voor de duidelijkheid, bij 87,5% van afspelen van een YouTube video, eens per paar hondert video's, ervaar je opeens geluid problemen. Als je dan je 3,5mm aansluiting in en uit je moederbord haalt is het opgelost?

In dat geval: drivers van je chipset, onboard audio en bios up to date?
Berethorn schreef op zondag 25 april 2021 @ 20:56:
Ik gebruik trouwens een 300 euro Bose Subwoofer met 2 boxen. Die heb ik eind zomer 2010 gekocht bij MediaMarkt. Zeer goede kwaliteit.

Verder zijn de 2 boxen dus rechtstreeks aan de subwoofer gekoppeld. De Subwoofer audiokabel zit in de Output van mijn moederbord.

Ik heb er niet veel verstand van, toch zeg ik veilig dat dit NOOIT aan Nahimic APO Driver of Nahimic audio applicatie zou kunnen liggen.

Als er nog iets ontbreekt aan mijn vraag/verhaal qua duidelijkheid, dan hoor ik dat natuurlijk ook graag.
Dit soort extra audio programma's zijn juist een reden voor problemen met audio.

Als je alle drivers en Nahimic verwijdert, vervolgens je normale driver terug installeert. Is het probleem dan niet weg?

Je bent trouwens erg rommelig in omschrijven probleem en met delen informatie, maar goed...

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berethorn
Nou ik heb de Realtek Driver EERST en DAARNA pas de Nahimic APO Driver geïnstalleerd. En daarna pas Nahimic van Windows Store.

Mijn Antivirus had wat registerwaarden van HKEY Current User hersteld omdat die specifieke waardes heel even door een programma (UMK 3.3 Boss Mod) waren veranderd.

Het gaat om registerwaardes van DxDiag en A-Volute NS (Nahimic Audio Application).

Alle registerwaardes waren na het ingrijpen van mijn Antivirus weer goed. Had de UMK 3.3 Boss Mod Installer, omdat mijn Antivirus (BullGuard) zo streng is o.a., niet uit quarantaine moeten halen op 20 april (maargoed ik schrok dat deze Mod Installer in quarantaine stond omdat ik dit niet wist tot ik het zag). Want nadat ik dat deed startte ik MKKE (de game in kwestie) en daardoor had die mod die registerwaardes namelijk aangepast in eerste instantie. Daarna had BullGuard door cold reboot alle registerwaardes die aangepast waren door de mod weer hersteld. Ik verwijderde de (door de mod aangepaste) game uit quarantaine. Daarna startte ik het spel. Even een paar seconden in main menu van de game gezeten en exit.

Afgelopen nacht de Boss Mod met de unistall optie gedeïnstalleerd, en daarna MKKE zelf ook gedeïnstalleerd. De mappen van de Mod Installer en de mappen van de game verwijderd. En zelfs de game map die zich in App Data -> Roaming bevond verwijderd.

Daarna opnieuw opgestart. Toen de normale Game vanaf Steam weer geïnstalleerd. En geen Mod Installer meer, want die is weg.

Daarna in 'Instellingen' en 'Apps' op 'Nahimic' geklikt en 'Opnieuw ingesteld'.

Daarna opnieuw opgestart.

Ben sinds dien nu op dit moment weer YouTube aan het testen. De afgelopen dagen hoorde ik een pop of krasje in het geluid. Het gebeurde na 20 minuten YouTube of na uren YouTube. Iedere dag of om de dag. En hooguit maar één keer op een dag als het gebeurde.

Het vreemdste is dat het altijd alleen gedurende het vierde kwart van een YouTube video kon gebeuren (87,5 procent om precies te zijn). Heel vreemd.

Kan ik nu wetenschappelijk gezien al wel voor 100% zeker zijn dat dit probleem nooit (meer) aan die Mod kan liggen?

Doe heel veel voor alle zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berethorn
Echt, na mijn hele verhaal aan informatie moet ik toch echt bekennen die 87,5 procent ENORM vreemd te vinden.

Weet haast wel zeker dat niemand anders op deze forums exact last heeft van die 87,5 procent afgespeeld te hebben van één op de zoveel honderd ofzo YouTube video's. Of na de vijfde YouTube video (sowieso maar één keer per dag maximaal een krasje of pop).

Vind dit zo raar. Heb alles al geGoogled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 07:42
Als je nu die gehele Nahimic weg laat, realtek verwijdert en opnieuw installeert, vraag me af of je dan nog problemen hebt.

Zie op internet redelijk wat problemen met installatie bij dat Nahimic en bij jou is het dus ook niet geheel goed gegaan lijkt het.

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berethorn
Cyriel85 schreef op zondag 25 april 2021 @ 22:49:
Als je nu die gehele Nahimic weg laat, realtek verwijdert en opnieuw installeert, vraag me af of je dan nog problemen hebt.

Zie op internet redelijk wat problemen met installatie bij dat Nahimic en bij jou is het dus ook niet geheel goed gegaan lijkt het.
Ahh, maar dit kan dus niet door die UMK 3.3 Boss Mod komen i.v.m. registerwaarde-aanpassingen van DxDiag en A-Volute NS (Nahimic Audio Application)?

BullGuard had ervoor gezorgd dat de foute waardes weer vervangen werden door juiste waardes. En die Mod heb ik gedeïnstalleerd zoals mensen nu kunnen lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berethorn
Cyriel85 schreef op zondag 25 april 2021 @ 22:49:

Nu al geen problemen met 5 video's op YouTube. Ik spoel ze steeds door naar net geen 87,5 procent om goed te luisteren.

Was wellicht toch die Mod? Maargoed die is er nu af. Modders van games kunnen soms met je meeluisteren misschien? Deze niet meer in ieder geval zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berethorn
Hieronder die Boss Mod waar ik het over had:

https://youtu.be/mvmE5i3vrqs

Volgens mij is die Howard Castro een hele lieve dude die erg zijn best heeft gedaan om dit legaal en wel voor elkaar te krijgen.

Maar mods via installers zijn NOOIT volledig stabiel voor Windows (jammer).
Pagina: 1