Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

banen systeembeheer?

Pagina: 1
Acties:
  • 466 views sinds 30-01-2008

• hermanb|IA
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12-08-2004
hallo,
wie weet er sites met banen in nederland voor systeemn\beheerders en mensen die dat willen worden (ikke)

thanks
hc

hermanb<P><BR>

Verwijderd

En ikke ;)...

• Vaughn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-08 15:17

Vaughn

Powered by Jomanda

Zou eerst een cursus 'Hoe leer ik fatsoenlijk Nederlands schrijven' doen voordat je op het netwerk beheerschap stort.

There are 10 kinds of people: Those who understand binary and those who don't.

• hermanb|IA
zijkert

hermanb<P><BR>

Verwijderd

Kijk eens op www.centric.nl . Hier werk ik, is een top tien IT bedrijf dat regionaal werkt, dus waarschijlijk ook bij jou in de regio. Bevalt mij prima!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ook ff reclame maken : ik werk ook bij www.centric.nl en bevalt idd prima !

Virussen? Scan ze hier!

• Anton
  • Laatst online: 14:11

Anton

NetApp Implementation Engineer

Verrek, ik heb hier ook nog collega's rondlopen :) Ik werk ook al bij centric. Bij welke tak zitten jullie? Ik bij Systems & Services.

Ik scrobbel ook audio

• Ralph
  • Laatst online: 16-07-2019
Misschien is het leuk als jullie een beschrijving van jullie werk geven.
Iemand die zich moet orienteren op de IT-arbeidsmarkt (zoals ik dus) heeft daar wel wat aan denk ik.

Waar moet ik vooral op letten bij het uitzoeken van een IT-bedrijf?
En hoe kom ik erachter of dat ook werkelijk klopt wat ze zeggen?

Hoe kan ik het beste advertenties interpreteren? Door al die termen zie ik "het bos" niet meer.

• GiLuX
  • Laatst online: 12-11 17:44
ja,
lullepot

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

• Drogo
  • Laatst online: 16-11 09:34
Bij de weg, volgens mijn leraar ITIL bestaat het vak systeembeheerder niet meer en moet je elke advertentie weggooien waar om een systeembeheerder gevraagd wordt.

• GiLuX
  • Laatst online: 12-11 17:44
goed dat je het zegt,
ik zal er in het vervolg aan denken.

anders sta je natuurlijk best wel voor lul als je daar op reageerd.

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

• hermanb|IA
ja leuk, wie weet wat itil is? Dat ben ik al vaker tegengekomen.

bedankt voor de tips, maar er moet toch meer zijn?

cheers
hc

hermanb<P><BR>

• Rudoli
  • Laatst online: 28-04 17:19
Een of andere engelsman (als ik me niet vergis) heeft een keer een hele stapel boeken geschreven over IT, en heeft dat de naam: IT Infrastructure Library gegeven. Geeft meteen aan waar die naam vadaan komt. Verder heb ik het idee dat het een ietwat vage cursus is die ik ook nog een keer wil gaan volgen (maar dan wel helemaal naturlijk, alle onderdelen) Het enige instituut dat in nederland de examens mag afnemen is EXIN in Utrecht, dus daar zou je meer info moeten kunnen krijgen.

Verder ben ik bij de PZ (personeels zaken, voor de mensen onder ons die niet met afkortingen overweg kunnen onder ons)afdeling bekend als: helpdeskmedewerker. Mijn werkelijke baan is:
Eerste lijns helpdesk (het noteren van problemen van gebruikers van PC's en aanverwante spullen),
2e lijns helpdesk (het oplossen van kleine PC problemen (mijn printer doet het niet, nag nag, nag)
3e lijns helpdesk (hetzelfde als 2elijns maar dan met leuke problemen). Systeembeheerder (beetje met de servers kloten, ongeveer 25 stuks)
Netwerkbeherder (zorgen dat het netwerk blijft draaien, kloten met routeres, firewalls etc.)
IT consultant (zusterbedrijven info geven ovr wat ze willen hebben, moeten hebben om aan onze standaard te voldoen en zo)

Ik kan me dus de opmerking van je docent voorstellen, maar ik ben van mening dat het een hele domme opmerking is.

De meeste bedrijven zoeken iemand die al het bovenstaande doet, of in elk geval datgenen wat voor hun bedrijf van toepassing is, een systeembeheerder dus.

• marsman
  • Laatst online: 17-11 08:50
ITIL is opgezet door de Engelse Overheid (CCTA). Ze hebben een of ander onderzoek gehouden bij een hele boel engelse bedrijven, over hoe die hun IT hadden opgezet en onderhouden. Uit dat onderzoek zijn een aantal zgn Support Sets ontstaan, die als handvat kunnen dienen bij het inrichten van de IT-omgeving.

Voor meer info over deze support sets kijk hier:
http://www.proactive-sv.com.au/public2.htm

Marsman
(eigenaar Certificaat ITIL Essentials :))

_/\_/\_/\__/\___/\___________"Braindead, now it's real"

Verwijderd

Nog ergens 1e of 2e lijnshelpdeskluitjes nodig in regio Ede/ Arnhem??
Is er behalve duuuuure opleidingen bij Dirksen nog een instituutje waar je weer iets wijzer kan worden??
thnx.

• TouTaTis
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
(overleden)
Het beste is om een goed NT boek te kopen. Daarna thuis een netwerk bouwen en heel veel kl*ten. Eventueel kun je proberen om een MCP certificaat te halen (200 gulden ofzo). Dat laatste is wel handig omdat bedrijven je dan veel eerder aannemen !

This space is for rent!

Verwijderd

thanx, waar ken ik mcp certi halen. Kom alleen veel stupi gebruikerskursjesjes tegen.
Lees inderdaad dikke pillen en klungel en klooi steeds meer. Maar toch vind ik mezelf nog een echte greenie. Volgens anderen valt dat wel weer mee...maar ja..wat vinden bazen daar van he? :)

• patrickp0078
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-11 14:26
Holy shjit, ik werk ook bij Centric. 8)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

patrickp0078 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 17:43:
En na 3 jaar lid zijn hier, post je in een topic van 18 jaar oud?

Zal je baas waarderen, deze inzet & inzicht.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

patrickp0078 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 17:43:
Ik zal t in mijn achterhoofd houden als Centric salesteam langskomt. :/

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.