Een of andere engelsman (als ik me niet vergis) heeft een keer een hele stapel boeken geschreven over IT, en heeft dat de naam: IT Infrastructure Library gegeven. Geeft meteen aan waar die naam vadaan komt. Verder heb ik het idee dat het een ietwat vage cursus is die ik ook nog een keer wil gaan volgen (maar dan wel helemaal naturlijk, alle onderdelen) Het enige instituut dat in nederland de examens mag afnemen is EXIN in Utrecht, dus daar zou je meer info moeten kunnen krijgen.
Verder ben ik bij de PZ (personeels zaken, voor de mensen onder ons die niet met afkortingen overweg kunnen onder ons)afdeling bekend als: helpdeskmedewerker. Mijn werkelijke baan is:
Eerste lijns helpdesk (het noteren van problemen van gebruikers van PC's en aanverwante spullen),
2e lijns helpdesk (het oplossen van kleine PC problemen (mijn printer doet het niet, nag nag, nag)
3e lijns helpdesk (hetzelfde als 2elijns maar dan met leuke problemen). Systeembeheerder (beetje met de servers kloten, ongeveer 25 stuks)
Netwerkbeherder (zorgen dat het netwerk blijft draaien, kloten met routeres, firewalls etc.)
IT consultant (zusterbedrijven info geven ovr wat ze willen hebben, moeten hebben om aan onze standaard te voldoen en zo)
Ik kan me dus de opmerking van je docent voorstellen, maar ik ben van mening dat het een hele domme opmerking is.
De meeste bedrijven zoeken iemand die al het bovenstaande doet, of in elk geval datgenen wat voor hun bedrijf van toepassing is, een systeembeheerder dus.