Kabeltester lijkt niet te werken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CABergen
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 28-04-2021
Beste,

Ik woon in een studentenhuis en heb de laatste tijd last van een minder stabiele verbinding. Ik heb een tijd geleden vanaf de router naar mijn kamer een kabel gelegd en aangesloten op een eigen accesspoint (Sitecom N300) en van daar uit maak ik ook verbinding met een kabel naar mijn PS4. Sinds kort heb ik last van een minder stabiele verbinding, maar ook op de PS4, terwijl die bekabeld is aangesloten.

Nu heb ik het vermoeden dat mijn kabel vanaf de router naar mijn accesspoint niet helemaal goed is omdat ik voorheen geen last had, dus heb ik een kabeltester aangeschaft (groene xt-468). Ik probeer mijn kabel te testen, maar krijg daar nul input uit, welke kabel ik ook gebruik. Hij blijft continu groen branden, terwijl ik juist zou willen weten of de kabel nog goed is en deze alle cijfers af zou moeten gaan. Ik heb het ook met een andere kabel van werk geprobeerd die op het werk prima werkt.

Ik zal wel gek zijn en iets over het hoofd hebben gezien, maar heb vanalles op internet geprobeerd te zoeken en krijg de kabeltester niet aan de praat.

Hebben jullie enig idee?

Mocht ik dit op de verkeerde plek hebben geplaatst, mijn excuses.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Ik noem even wat dingen:
- de kabel zit netjes in de RJ45 socket, niet in de RJ11? dat past natuurlijk niet .
- op beide kanten van de kabel zit een tester? (groot blok aan de ene kant, klein blok aan de andere kant)
- is de batterij nog goed? Tijdje geleden had ik hetzelfde, bleek de 9V batterij gewoon niet genoeg spanning te leveren. Nieuwe batterij loste het probleem op.

[ Voor 12% gewijzigd door temp00 op 25-04-2021 20:23 ]

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 5800X, 32GB @ 3600cl16, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CABergen
Hoi Temp00,

De kabels zitten inderdaad zoals jij had aangegeven en ik heb gisteren nog twee nieuwe 9v batterijen gekocht bij het Kruidvat en bij beide werkt het niet. Wel huismerk, maar dat kan het probleem niet zijn toch?

Bedankt voor je reactie in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vdstaak
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 31-08-2024
Pak even een kort kabeltje, prik dat ene kabeltje tussen beide delen van je tester in zodat je gelijk ziet wat er aan beide zijden gebeurt.

Het schuifje heeft, als het goed is, 3 standen. Uit, aan, en snel. Het is een goedkope tester en wordt regelmatig nagemaakt met verschillende kwaliteiten, dus let even op dat je het schuifje niet te ver door schuift.

Het schuifje moet ongeveer in het midden staan. Dan gaan op het grote deel de lampjes 1 voor 1 branden. Kijk dan op het kleine deel welke lampjes daar gaan branden. Geen lampjes? Kabel kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Ja dat zal wel goed zitten dan met die batterij. Staat er toevallig op de kabels welke CAT ze zijn?

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 5800X, 32GB @ 3600cl16, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CABergen
De kabel die ik van mijn werk had meegenomen wilde ik juist aansluiten op mijn accesspoint voor stabieler internet. Dat is een Cat6 kabel. Het type van de kabel tussen mijn router en accesspoint kan ik helaas niet zien.

Wat betreft de kabeltester, die heb ik dus aangesloten met de cat6 kabel van mijn werk en dan blijft het ledlampje onder "cabletester" gewoon statisch branden. Datzelfde gebeurt ook als ik de kabel tussen router en accesspoint daar op aansluit. Verder is er geen geknipper op het hoofdblok en het kleine blok zoals je in alle tutorials ziet. Die lampjes branden helemaal niet als ik de kabeltester aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
@CABergen Je maakt er een mooi verhaal van, maar je kunt met de kabeltester simpel testen of de kabel in orde is. Daarvoor heb je geen andere apparaten nodig, enkel de kabel.

...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Hoe is de verbinding met de kabel rechtstreeks in je PlayStation?

De N300 is een apparaat van 8 jaar oud en de reviews liegen er ook niet om: pricewatch: Sitecom Wi-Fi Gigabit Router N300 - WLR-4004 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Als de tester overigens niet werkt, denk ik dat deze defect is. Het is een simpel apparaatje, waarmee niet veel mis kan gaan. Normaal gesproken branden de lampjes 1 voor 1, in de goede volgorde. Daarvoor zit er waarschijnlijk een switch (schuifknopje) om het apparaatje in te schakelen. Zover was je denk ik zelf ook. Ik zou het apparaatje nogmaals goed controleren of koop desnoods een andere. https://www.netwerkkabel.eu/nl/netwerk-kabeltester-rj45.html

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

CABergen schreef op zondag 25 april 2021 @ 20:51:
De kabel die ik van mijn werk had meegenomen wilde ik juist aansluiten op mijn accesspoint voor stabieler internet. Dat is een Cat6 kabel. Het type van de kabel tussen mijn router en accesspoint kan ik helaas niet zien.

Wat betreft de kabeltester, die heb ik dus aangesloten met de cat6 kabel van mijn werk en dan blijft het ledlampje onder "cabletester" gewoon statisch branden. Datzelfde gebeurt ook als ik de kabel tussen router en accesspoint daar op aansluit. Verder is er geen geknipper op het hoofdblok en het kleine blok zoals je in alle tutorials ziet. Die lampjes branden helemaal niet als ik de kabeltester aanzet.
Heb je niet een andere/namaak versie van de tester waarbij je een knopje hebt om handmatig van ader te wisselen? Kan zijn dat je daar een keer op moet drukken.

Je zou om te testen eens een willekeurige router en je laptop, console of pc kunnen pakken, de meeste routers hebben een lampje dat gaat knipperen als er een link gedetecteerd wordt, dan werken ten minste twee aders (anders kan er geen link zijn). Op basis daarvan kun je dan eerst je kabeltester eens uitvogelen.

Je kan ook een 'echte' kabeltester huren van een elektronicazaak in de buurt. Kost je wel wat, maar die hebben vaak gewoon de hele dure testers te huur en dan weet je helemaal zeker of je kabel het doet. Alternatief is om met je kabel naar zo'n zaak toe te gaan en te vragen of ze 'm daar kunnen testen.

Let wel dat er ook andere redenen zijn voor slecht signaal door je kabel, bijvoorbeeld als die door dezelfde leiding langs een stroomkabel ligt of er flinke spanning op staat omdat hij strak een bocht door gaat. Dat wil niet zeggen dat je kabel defect is, en is ook niet altijd (goed) te testen met een kabeltester.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05:54
ThinkPadd schreef op maandag 26 april 2021 @ 09:52:
Hoe is de verbinding met de kabel rechtstreeks in je PlayStation?

De N300 is een apparaat van 8 jaar oud en de reviews liegen er ook niet om: pricewatch: Sitecom Wi-Fi Gigabit Router N300 - WLR-4004 :X
Het kan eventueel ook nog de voedingsadapter zijn. Maar met zo'n oud beestje met slechte reputatie is vervangen waarschijnlijk een betere optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@CABergen ik heb je titel even aangepast, zodat het wat duidelijker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CABergen
Ik had de tester vorige week nog aangeschaft en ik probeer deze te testen op de manier die jullie aangeven, maar helaas gebeurt er niets, anders dan een statische led lamp als die aan staat. Geen extra knopje helaas.

De verbinding op mijn PS4 was voorheen altijd goed, maar mogelijk zit het probleem in mijn accesspoint.

Gezien mijn accesspoint geen beste reputatie heeft en deze inderdaad ook al best oud is, zijn er accesspoints voor een fatsoenlijke prijs die jullie kunnen aanraden? De reden dat ik die gekocht had destijds was omdat ik dan bekabeld de PS4 kon aansluiten en gebruik kon maken van de wifi.

In ieder geval bedankt voor jullie input en het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

CABergen schreef op woensdag 28 april 2021 @ 11:37:
Ik had de tester vorige week nog aangeschaft en ik probeer deze te testen op de manier die jullie aangeven, maar helaas gebeurt er niets, anders dan een statische led lamp als die aan staat. Geen extra knopje helaas.

De verbinding op mijn PS4 was voorheen altijd goed, maar mogelijk zit het probleem in mijn accesspoint.

Gezien mijn accesspoint geen beste reputatie heeft en deze inderdaad ook al best oud is, zijn er accesspoints voor een fatsoenlijke prijs die jullie kunnen aanraden? De reden dat ik die gekocht had destijds was omdat ik dan bekabeld de PS4 kon aansluiten en gebruik kon maken van de wifi.

In ieder geval bedankt voor jullie input en het meedenken!
Dit word verwarrend... Je hebt het over een accesspoint terwijl je accesspoint een router is (Sitecom Wi-Fi Gigabit Router N300 - WLR-4004).... 8)7

Zoek je nu een nieuwe router of accesspoint?

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:50

Tens

No 24 hours, no 3 or 100 days.

werk je in de 'on' stand, of in de 's' stand?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CABergen
Ik snap de verwarring inmiddels. Ik had aangegeven dat ik een accesspoint had van het type Sitecom N300, maar de link die gepost was, was die van een router. Onderstaande is degene die ik heb. Geen idee of die beter is.. https://sitecom.com/nl/n3...ess-point/wlx-2000/p/1509.

@Tens ik heb beide standen geprobeerd, zelfde resultaat helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

@CABergen dank voor de verheldering!

Echte AP met 4 poorten zie ik niet meer zoveel. Vaak hebben routers de optie om in AP mode te draaien. Ik weet dat Netgear R7000 een AP mode heeft.

Wil je een echt AP dan heeft de EAP245 van TP-Link 1 uplink (geen idee hoeveel poorten je nodig hebt)

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Pagina: 1