Telefoons maken geen verbinding met tp-link

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ R
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 26-07 18:35
Hallo ,
Ik heb een probleem ik heb internet van kpn achter hun modem hangt een Nighthawk R7800.
Voorheen had ik op de eerste voldoende bereik, maar sinds ik een extra verdieping heb laten plaatsen viel mijn wifi op de tweede weg. nu dacht ik makkelijk te zijn en heb ik op zowel de eerste als tweede verdieping een tp-link av 600(zo een stopcontact ding) geplaatst.
op de eerste verdieping zit onze desktop hier met kabel op aangesloten.

Als we nu met onze telefoons naar de tweede lopen krijgen we een uitroepteken naast het wifi symbool te zien en moeten we opnieuw verbinden.

Ook heeft mijn vrouw het probleem dat ze met haar surface van haar werk heel moeilijk verbinding krijgt met het wifi netwerk op zowel de eerste als tweede verdieping, ze wordt er een half uur lang om de paar minuten uitgegooid.

Weet iemand wat hier verkeerd gaat.
Alle tp-link kastjes hebben dezelfde verbindings instellingen zoals wachtwoord en netwerknaam.
Op de nieuwgebouwde tweede verdieping ligt een netwerkkabel die vanaf de nighthawk naar boven loopt, hierop zit mijn asustor nas aangesloten.

Is hier nog een andere oplossing voor om een goed tot perfect werkend wifi netwerk te creeren??
alvast bedankt
Alex

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-10 21:39
ik vermoed dat je op 5ghz verbonden bent als naar boven wandeld, en dat je telefoon niet wil terugschakelen naar 2.4ghz

kan je snel testen door de wifi banden van de R7800 even , voor de test, een aparte naam te geven en dan de roaming is te testen

maar sowieso, tp-link av600 is enorme bagger... geen 5ghz , snelheid matig en levensduur van jaartje poep
ik zou het "powerline" gegeven snel dumpen, en kijken of je geen vaste kabel kan aanleggen (bv oude telefoonlijn vervangen door een internetlijn ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ R
Dat van dat Terugschakelen naar 2.4ghz kan het inderdaad wel eens zijn. Ik kom er Namenlijk net achter dat ik op de tweede verdieping nog net verbinding kan maken met de r7800, alleen kan ik dan vervolgens bijna niet internetten omdat ik dan(met mijn telefoon) nog niet eens een streepje heb.
Schakel ik dan handmatig over naar 2.4 dan heb ik vol berijk.

Dat van die kabels trekken is helaas op de 1e verdieping nagenoeg onmogelijk, via de oude telefoonkabel kom ik in een totaal verkeerde ruimte uit(slaapkamer zoon van 9jr)
En sleuven frezen kan echt niet of ik moet mijn vrouw een weekje weg kunnen sturen, die staat het echt niet toe dat ik in de pas gestucte en gesausde muren ga haken en frezen 🤣.

Maar ik hwb op de tweede wel een netwerkkabel liggen waar mij nas op zit.

Alleen wat kan ik daar op aansluiten zodat ik wel goed wifi heb door het hele huis.

Op de eerste heb ik sowieso wifi , en ee tplink puur voor de wifi loze desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
AJ R schreef op zondag 25 april 2021 @ 19:11:

Maar ik hwb op de tweede wel een netwerkkabel liggen waar mij nas op zit.
nou 2e nighthawk scoren op markplaats , en als accespointje aansluiten !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ R
Daar ben ik weer,
ik kan vrij goedkoop aan een netgear wac104 accespoint komen, gaat dit werken of moet het echt een nighthawk worden. ik bedoel dan met compabiltiteit tussen de twee .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
zolang je de wifi settings identiek zet zal het roamen wel vrij aardig verlopen
Pagina: 1