Error
[ Voor 99% gewijzigd door BallD op 25-04-2021 20:54 ]
[ Voor 99% gewijzigd door BallD op 25-04-2021 20:54 ]
Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.
Anoniem: 1271350
Anoniem: 1302638
[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 1302638 op 25-04-2021 16:39 ]
Misschien moet je even rustig worden, en de buurman uitnodigen voor een goede bak koffie...BallD schreef op zondag 25 april 2021 @ 16:26:
Ik ben erg aso geweest om na overleg er voor te kiezen een eigen schutting te nemen.
Ik vind mezelf best aso eigenlijk.
Of heb ik dat slopen en niet luisteren met mijn asociale gedrag uitgelokt?
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
[ Voor 98% gewijzigd door BallD op 25-04-2021 20:35 ]
Anoniem: 1302638
Ja maar je bent zelf degene die de situatie zo op de spits heeft gedreven door er zelf een schutting neer te plempen.BallD schreef op zondag 25 april 2021 @ 16:44:
[...]
Daar heb ik dus geen zin in. Ik hou niet zo van dat verplichte buren contact. Wil gewoon dat die van mijn schutting die ik heb betaald afblijft.
Dan ga je naar hem toe, en zeg je dat hij die twee schroefjes er binnen x-periode uithaalt. Zitten ze er na periode-x nog steeds in, dan haal jij ze eruit. Het is jouw schutting en paal...BallD schreef op zondag 25 april 2021 @ 16:44:
[...]
Wil gewoon dat die van mijn schutting die ik heb betaald afblijft.
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
Oké, maar wat wil je van ons dan?BallD schreef op zondag 25 april 2021 @ 16:44:
[...]
Daar heb ik dus geen zin in. Ik hou niet zo van dat verplichte buren contact. Wil gewoon dat die van mijn schutting die ik heb betaald afblijft.
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
[ Voor 99% gewijzigd door BallD op 25-04-2021 20:46 ]
[ Voor 98% gewijzigd door BallD op 25-04-2021 20:47 ]
Buiten dat deze tekening niet bepaald duidelijk is; ja er is gewoon een erfgrens tussen twee huurwoningen. De erfgrens is de grens tussen twee percelen, die kun je ook voor een huurwoning opzoeken in het kadaster of evt. laten nameten als je het zeker wil weten.
Ik vond het verhaal zonder schets toch duidelijker.
Iets met 2 schroeven geloof ik. Oh, en ik denk een uitbreiding van zijn tuin (lees: toe-eigening).De_Bastaard schreef op zondag 25 april 2021 @ 18:45:
Waar gaat dit over ? Het verhaal is zo warrig als de pest. Tl;dr iemand ?
[ Voor 13% gewijzigd door Roozzz op 25-04-2021 18:57 ]
If you can see, look. If you can look, observe
Na een regel of 20 kreeg ik al sympathie voor de buurman...Anoniem: 1271350 schreef op zondag 25 april 2021 @ 16:38:
Lees het nog eens door, en bedenk dan of een buitenstaander iets van dit gebrabbel kan volgen.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
[ Voor 99% gewijzigd door BallD op 25-04-2021 20:50 ]
Ik denk dat er wel meer schroefjes los zitten hier....
I have stability. The ability to stab.
Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen
[ Voor 67% gewijzigd door Blerp op 25-04-2021 19:05 ]
Insert vies grapje hier
Puur ter vermaak, ik hou hiervan!chaoscontrol schreef op zondag 25 april 2021 @ 18:57:
Hoe komen deze mensen op Tweakers uit om een topic als dit te openen?
[ Voor 70% gewijzigd door Hari-Bo op 25-04-2021 19:11 ]
Bos Stern Service Mercedes diagnose, coding, navigatie update, ECU/instrumentenpaneel reparatie, sleutel service, km check en Airmatic tuning ook op locatie. Interesse stuur een DM.
Lekker genieten van mijn eigen tuin en de wijkconsulent zijn/haar werk laten doen.Wat zouden jullie doen? Buur bananenbonbons aan bieden. (En zeggen; even goeie buur, zolang je die schroefjes binnen twee weken er maar af hebt gehaald brutale aap dat je bent). Of ze lekker zelf opeten en van eigen tuin genieten? En wachten tot je wijkconsulent contact met je opneemt.
Omdat DPG elk blaadje wat ze bezitten volspamt met advertenties voor Tweakers.chaoscontrol schreef op zondag 25 april 2021 @ 18:57:
Hoe komen deze mensen op Tweakers uit om een topic als dit te openen?
[ Voor 41% gewijzigd door Jeroenneman op 25-04-2021 19:27 ]
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Voor veel huurwoningen heb je daar heel weinig aan. Zie bijvoorbeeld hier perceel 5884 &5885Will_M schreef op zondag 25 april 2021 @ 19:10:
Misschien dat @BallD voor zichzelf middels PDOK een nette kaart naar voren kan toveren waar de kadastrale grenzen op zichtbaar zijn?
Kwestie van even de juiste kaartlagen selecteren onder de dataset 'kadastrale kaart'.
Dan is dat stukje grond waar 't volgens de TS over gaat waarschijnlijk 'Snipper Grond' (van de gemeente?). Sowieso, waar maak je jezelf druk over als je in een (sociale) huurwoning woont....W1LL3M schreef op zondag 25 april 2021 @ 19:20:
[...]
Voor veel huurwoningen heb je daar heel weinig aan. Zie hier perceel 5884 &5885
[Afbeelding]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Maar dat is in dit specifieke geval dus niet gebeurd, vanuit het perspectief van de buurman stond er 'opeens' een schutting.BallD schreef op zondag 25 april 2021 @ 18:57:
Een huurwoning heeft geen specifieke erfgrens. Dit is puur wat bewoners onderling dus afspreken en waar woningbouw mee akkoord.
En over het feit dat TS een deur die toegang bood tot een (waarschijnlijk) gezamenlijke ingang heeft verwijderd.hoevenpe schreef op zondag 25 april 2021 @ 19:24:
[...]
Maar dat is in dit specifieke geval dus niet gebeurd, vanuit het perspectief van de buurman stond er 'opeens' een schutting.
Hoe het bij huurwoningen zit weet ik niet precies, maar bij koop is het zo dat er met een schutting op de erfgrens aan jouw zijde binnen redelijke grenzen mag doen wat je wilt. Als de schutting volledig op jouw grond staat en je daarmee de buurman 'extra' grond geeft ligt dat ietwat anders, in de praktijk is twee schroefjes iets wat je buurman gewoon kan en mag doen.
Sterker nog, je buurman kan zelf ook klagen bij de woningbouw over deze schutting die zonder overleg is neergezet. Besef dat die twee lullige schroefjes als een boemerang in je gezicht terug kunnen komen...
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Monkey business: pay peanuts, get monkeys
De erfgrenzen die ik in zijn plaatje zie, zijn zo te zien ingetekend door TS. Dus ik vrees dat in deze casus het kadaster niet de oplossing is.Monkeydancer schreef op zondag 25 april 2021 @ 19:37:
Zolang de schutting op de erfgrens staat (dus op de lijnen in de kaart) mag de buurman mee beslissen. Als je zelf je eigen schutting wilt plaatsen, dan beste die niet te plaatsen op de erfgrens maar binnen je eigen perceel. Dit geldt dan ook voor de buurman. Je verliest in feite een paar cm aan tuin, omdat je schutting een stukje af komt te liggen van de erfgrens.
- Hou gewoon de erfgrenzen aan van het kadaster.
If you can see, look. If you can look, observe
Kijk, das een heel stuk duidelijker, ik neem dan aan dat de bruine lijn naast jou blauwe lijn de oude schutting is ?BallD schreef op zondag 25 april 2021 @ 19:34:
[...]
[Afbeelding]
Voorstel was die meer akkoord. Zolang die maar niet mee hoefde te betalen.
Groene driehoek liet die mij bijhouden. Gezamenlijk pad voor tussen voortuinen ook. Zo min mogelijk gezamenlijk. Het blauwe heb ik gedaan. Volgens woningbouw waar scheiding van de tuinen is dus gewoon geheel op mijn stuk. Zelf voor gekozen om het maar helemaal door te trekken. Anders had ik 2 verschillende schutting soorten.
[ Voor 99% gewijzigd door BallD op 25-04-2021 20:51 ]
Dus eigenlijk vind hij alles best (als het hem geen geld kost) en krijg je precies wat je wilt. En dan doe je moeilijk over 2 schroeven???BallD schreef op zondag 25 april 2021 @ 19:34:
[...]
[Afbeelding]
Voorstel was die meer akkoord. Zolang die maar niet mee hoefde te betalen.
Groene driehoek liet die mij bijhouden. Gezamenlijk pad voor tussen voortuinen ook. Zo min mogelijk gezamenlijk. Het blauwe heb ik gedaan. Volgens woningbouw waar scheiding van de tuinen is dus gewoon geheel op mijn stuk. Zelf voor gekozen om het maar helemaal door te trekken. Anders had ik 2 verschillende schutting soorten.
Gasloos
W1LL3M schreef op zondag 25 april 2021 @ 19:42:
offtopic:
Het lijkt wel of nr 14 in het verleden ook al een keer landjepik heeft gedaan
[ Voor 98% gewijzigd door BallD op 25-04-2021 20:51 ]
Sterker nog, zie niet in waarom de buurman er geen schroef in mag draaien. TS heeft daar geen enkel nadeel van, de kans dat de rechter dit verbiedt lijkt me uitermate klein.Lapa schreef op zondag 25 april 2021 @ 19:31:
Met de huidige info geef ik alle opties evenveel kans en maar 1 op 3 uitkomsten is gunstig voor jou.
[ Voor 99% gewijzigd door BallD op 25-04-2021 20:51 ]
Monkey business: pay peanuts, get monkeys
Hij kijkt tegen jouw schutting aan maar mag daar niets aan bevestigen? Zelfs een haakje om wat planten te begeleiden is wat jou betreft niet conform afspraak?BallD schreef op zondag 25 april 2021 @ 19:52:
Sinds wanneer ben je pas een goeie buur als je dingen gewoon maar geeft. Nee is ook een antwoord. Daar is geen burenruzie voor nodig. Hij hoeft het gewoon niet te doen. Die schroeven zijn onnodig.
[ Voor 99% gewijzigd door BallD op 25-04-2021 20:52 ]
Wat een mooi leven heb jij als dit hetgeen is wat het meeste ongemak oplevert...BallD schreef op zondag 25 april 2021 @ 20:02:
[...]
Nee die poort staat goed. Hij heeft daarvoor idd 3 palen gekocht. 1 tegen de muur, de ander er boven op, en de ander dus in de grond. Die staat zo stevig als een huis. Daarna die plank er tegen aan om het volledig dicht te krijgen ook. Zit met 3 schroeven aan zijn balk vast. En dus iig 3 maanden geen probleem geweest. Heeft 3 maanden zo gezeten. Maar blijkbaar vind die dat die het ook nog vast moet maken aan mijn schutting. Dat had die misschien kunnen bedenken voordat die aan mijn schutting en poort zat... "Zit die net wat steviger". Overbodig. En net als de strook onder aan mijn schutting nemen wat niet van jou is.
Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen
[ Voor 99% gewijzigd door BallD op 25-04-2021 20:52 ]
Nee, anderzijds heb je een poort gesloopt die voor jouw buurman perfect voldoeed, en dan moet hij vervolgens maar zonder geld uit zien te zoeken hoe het gefixt wordt. Dus is het teveel gevraagd een beetje rekening met hem te houden?BallD schreef op zondag 25 april 2021 @ 20:08:
[...]
Is dat teveel gevraagd om niet aan ander mans spullen te komen als je aangeeft dat je dat gewoon niet wil hebben dan?
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
[ Voor 35% gewijzigd door D.deJong op 25-04-2021 20:28 ]
[ Voor 99% gewijzigd door BallD op 25-04-2021 20:53 ]
Ik ga een paar woorden veranderen in jouw post, hopelijk zie je het dan met jouw zienswijze, maar dan van de andere kant.BallD schreef op zondag 25 april 2021 @ 20:28:
[...]
Ja dat is het.
Als ik Nee zeg hoeft er geen ja van gemaakt te worden door mijn buren.
Als iemand zegt "ik wil niet dat je op mijn fiets gaat rijden".
Dan pak je die fiets gewoon niet ook. Ook al gebeurd er niks, en geef je het terug.
Diegene die op die fiets wil rijden heeft er idd geen problemen mee dat die dat doet.
Diegene van wie die fiets is wil het om wat voor reden dan ook niet hebben.
En zo is het mijn schutting ook.
Dan had die zich gewoon beter moet opstellen en niet moeten zeggen dat die geen geld heeft.
Zelfde uitkering.
Maar de 4e keer dat iets gewoon doet zonder toestemming. Hoe klein ook. Ben ik het eigenlijk wel zat.
Nee is nee.
Dan kan ik het fijn van hem vinden dat die toelaat dat we splitsen en die poort verzet. Maar andersom laat mij ook gewoon alles onderhouden. En had ik er gewoon reden toe om dat te willen. Dat die het zelf regelt en niet mij of mijn spullen gebruikt.
Als ik Nee zeg hoeft er geen ja van gemaakt te worden door mijn buren.
Als iemand zegt "ik wil niet dat de poort verdwijnt".
Dan verwijder je die poort niet zomaar. Ook al gebeurd er niks, zet je die poort terug.
Diegene die de poort wil verwijderen heeft er idd geen problemen mee dat die dat doet.
Diegene van de poort is wil het om wat voor reden dan ook niet hebben.
En zo is het mijn schutting ook.
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Ziet er misschien raar uit maar kan gewoon kloppen.W1LL3M schreef op zondag 25 april 2021 @ 19:42:
offtopic:
Het lijkt wel of nr 14 in het verleden ook al een keer landjepik heeft gedaan
[ Voor 41% gewijzigd door akatar op 25-04-2021 20:38 ]
[ Voor 98% gewijzigd door BallD op 25-04-2021 20:53 ]
[ Voor 97% gewijzigd door BallD op 25-04-2021 20:54 ]
Jaja oke, dus jij wil die gezamelijke poort niet, en die moet dan weg. Als je buurman, die schijnbaar wel blij is met een poort, de poort dan weghaalt omdat jij hem dat commandeert, dan is het ineens ook zijn probleem geworden dat er geen poort meer is.BallD schreef op zondag 25 april 2021 @ 20:40:
[...]
Ik heb die poort niet verwijderd dus. Dat heeft hij gedaan. Daar heb ik hem de kans voor gehad. Die poort was gezamenlijk op gezamenlijke grond en ik hoefde die poort daar niet. Dus de optie gegeven dat die die poort kon verzetten op zijn stuk en niet op het gezamenlijke.
~ James May
[ Voor 99% gewijzigd door Frappuccino op 25-04-2021 20:53 ]
Het ging even om de situatie van nr14 en 16, niet over jouw erfgrenzen.BallD schreef op zondag 25 april 2021 @ 20:42:
[...]
Nee want die schuurtjes heb ik er in getekend ook. niet helemaal recht maar geeft de situatie weer. Net zoals de schuttingen. Die bruine lijnen zijn schuttingen en staan overal gezamenlijk.
And that’s the bottom line cause Stone Cold said so
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Toch nog een verstandige actie dan.
And that’s the bottom line cause Stone Cold said so
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq