Schutting naast de mandelige schutting gezet (huurwoning)

Pagina: 1
Acties:
  • 4.165 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BallD
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 26-04-2021
Error

[ Voor 99% gewijzigd door BallD op 25-04-2021 20:54 ]

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Tldr.. wat is je vraag exact?

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-05 20:42

kevin33

Welkom in Utopia.

Ik zou me liever druk maken over belangrijke dingen dan over 2 schroefjes. Leven en laten leven, is ook een stuk beter voor je gemoedstoestand.

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • +35 Henk 'm!

Anoniem: 1271350

Lees het nog eens door, en bedenk dan of een buitenstaander iets van dit gebrabbel kan volgen.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

Anoniem: 1302638

Goed verhaal, lekker kort, hou ik van.

Je stampt dwars over je buurman heen onder het motto "ja maar ik ben een goede buur".

[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 1302638 op 25-04-2021 16:39 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:40

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Je stuk is niet te begrijpen, als ik het samenvat komt onderstaand eruit...
BallD schreef op zondag 25 april 2021 @ 16:26:
Ik ben erg aso geweest om na overleg er voor te kiezen een eigen schutting te nemen.
Ik vind mezelf best aso eigenlijk >:) .
Of heb ik dat slopen en niet luisteren met mijn asociale gedrag uitgelokt?
Misschien moet je even rustig worden, en de buurman uitnodigen voor een goede bak koffie...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BallD
Error

[ Voor 98% gewijzigd door BallD op 25-04-2021 20:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13:57
kan je misschien een situatieschets maken?
waar staat die poort exact? waar is die groene zone? en die driehoek?

voor rest: standaard sociale huurwoningen problematiek :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1302638

BallD schreef op zondag 25 april 2021 @ 16:44:
[...]

Daar heb ik dus geen zin in. Ik hou niet zo van dat verplichte buren contact. Wil gewoon dat die van mijn schutting die ik heb betaald afblijft.
Ja maar je bent zelf degene die de situatie zo op de spits heeft gedreven door er zelf een schutting neer te plempen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Question Mark
  • Laatst online: 15:40

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

[...]
Wil gewoon dat die van mijn schutting die ik heb betaald afblijft.
Dan ga je naar hem toe, en zeg je dat hij die twee schroefjes er binnen x-periode uithaalt. Zitten ze er na periode-x nog steeds in, dan haal jij ze eruit. Het is jouw schutting en paal...

Dat is één optie... De andere, iets vriendelijkere is om die twee schroefjes lekker te laten zitten en doorgaan met je leven...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

[...]

Daar heb ik dus geen zin in. Ik hou niet zo van dat verplichte buren contact. Wil gewoon dat die van mijn schutting die ik heb betaald afblijft.
Oké, maar wat wil je van ons dan?

Je hebt nu een heel boekwerk uitgeschreven over blijkbaar twee schroefjes in jouw schutting. Heel fijn dat dat niet mag, maar heb je er last van? Is er kans op schade aan jouw schutting door die twee schroefjes?

Heel fijn dat je niet wil delen, dat is (al dan niet terecht) bij de meeste sociale huur zo, maar er missen wat hele belangrijke details zoals of die schutting op de erfgrens staat of niet, en of jij overlast hebt van de tuin van de buren.

Ik zou een derde partij laten bemiddelen, want jij klinkt niet als een buurman waarmee veel te overleggen valt en jouw buurman zal daar gezien jowu acties tot zover ook geen zin in hebben. Als je geen bak koffie met de buurman wil doen dan houdt het qua 1-op-1 oplossingen wel een beetje op..

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:14

Oekol

waka waka hey hey

Ja, bent bent een aso.
Topic kan slotje op! >:)

[ Voor 4% gewijzigd door Oekol op 25-04-2021 17:11 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:30
Begin eens met een schets van de situatie? Een afbeelding zegt vaak meer dan 1000 woorden.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BallD
Error

[ Voor 99% gewijzigd door BallD op 25-04-2021 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BallD
Error

[ Voor 98% gewijzigd door BallD op 25-04-2021 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Buiten dat deze tekening niet bepaald duidelijk is; ja er is gewoon een erfgrens tussen twee huurwoningen. De erfgrens is de grens tussen twee percelen, die kun je ook voor een huurwoning opzoeken in het kadaster of evt. laten nameten als je het zeker wil weten.

Het allerbelangrijkste is of 'jouw' schutting op de erfgrens staat, want dan is het gewoon ook de schutting van je buurman, en heb jij hem de helft van de prijs van een schutting cadeau gedaan.

De erfgrens op dat stukje tussen de twee woningen bepaalt dus ook of je in je recht staat, niet of jij de schutting betaald hebt, tenzij je dat vast hebt laten leggen in de koopakte maar daar zal een woningbouw niet in meegaan.

Ik vraag me ook af of de woningbouw er blij mee is dat je de structuur van de tuinen zomaar hebt veranderd. Ze zijn inderdaad over het algemeen niet al te flauw over de indeling/aankleding van je tuin, maar dit gaat toch wel een stukje verder.

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Anton2610
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:26
Ik vond het verhaal zonder schets toch duidelijker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-05 22:55
Waar gaat dit over ? Het verhaal is zo warrig als de pest. Tl;dr iemand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-05 11:30

DataGhost

iPL dev

Het is er niet duidelijker op geworden inderdaad. Zelfs met het verhaal erbij kan ik nog niet direct opmaken welk huis het jouwe en welke van je buurman is. Dat je alles door elkaar in 1 tekening krast en daarna in je verhaal bijv. helemaal niet uitlegt wat de rode lijnen zijn maakt het echt zeer lastig voor mensen die de situatie niet kennen. Ik ben behoorlijk abstract ingesteld maar het lukt me niet echt nu. Misschien ligt het aan mij hoor, dat kan ook.

Kan je het misschien nog eens schetsen, een schets met de oude situatie en een andere schets met de nieuwe situatie, daarin aangeven waar precies jouw schutting staat (want in deze schets zie ik er volgens mij maar 1) en gewoon zakelijk het verhaal vertellen zonder allerlei irrelevante onzin zoals het hondje van je buurman, een wortel in de grond en de rest van de inhoud van je tuin? Het gaat hier voornamelijk over de schutting(en) dacht ik, en volgens mij over het feit dat er nu twee extra schroeven in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

De_Bastaard schreef op zondag 25 april 2021 @ 18:45:
Waar gaat dit over ? Het verhaal is zo warrig als de pest. Tl;dr iemand ?
Iets met 2 schroeven geloof ik. Oh, en ik denk een uitbreiding van zijn tuin (lees: toe-eigening).

[ Voor 13% gewijzigd door Roozzz op 25-04-2021 18:57 ]

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Anoniem: 1271350 schreef op zondag 25 april 2021 @ 16:38:
Lees het nog eens door, en bedenk dan of een buitenstaander iets van dit gebrabbel kan volgen.
Na een regel of 20 kreeg ik al sympathie voor de buurman... ;)

Voor TS: pick your battles, een goede verstandhouding met je buren is veel waard.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Is dit op schaal? Vermeld dan ook de schaal even, zo is er natuurlijk geen chocolade van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BallD
Error

[ Voor 99% gewijzigd door BallD op 25-04-2021 20:50 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:39
Hoe komen deze mensen op Tweakers uit om een topic als dit te openen? :?

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Roozzz schreef op zondag 25 april 2021 @ 18:49:
[...]

Iets met 2 schroeven geloof ik.
Ik denk dat er wel meer schroefjes los zitten hier.... 8)7 Dit is toch niet te volgen?

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Tl;dr, de tuin met nieuwe schutting ziet er uit zoals de topicstart...

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:44

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Ik heb mijn best gedaan om de 1e alinea te volgen. Halverwege de 2e was ik de draad kwijt maar ik weet zeker dat er een Tweaker met een oplossing gaat komen.

Succes (y)

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Blerp
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

Ik heb niet genoeg gedronken om dit te snappen...

Maar staan er dan 2 schuttingen waarvan 1 op de erfgrens en 1 in de tuin van TS er tegenaan? En waarom wil ie dan in de schutting van TS boren?

Kan iemand er bulletpoints van maken voor het overzicht?

[ Voor 67% gewijzigd door Blerp op 25-04-2021 19:05 ]

Insert vies grapje hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:38
chaoscontrol schreef op zondag 25 april 2021 @ 18:57:
Puur ter vermaak, ik hou hiervan! :D

Maar even out of the box denken, waarom niet alle schutting weghalen? Dan kan de buurman de schroeven nergens inboren. Zo, probleem opgelost.

Als je in je recht staat kan je onderstaande overwegen;
  1. Gesprek met de buurman na x datum schroef weg.
  2. Gemeente buurtbemiddeling aanvragen.
  3. Bovenstaande punten geen medewerking? Dan naar de kantonrechter.
Laatste kost enorm veel tijd en frustratie ondanks dat je als winnaar uitkomt. (Zelf ervaring mee met een zakelijk conflict en uiteindelijk op alle punten gewonnen). Je moet jezelf de vraag stellen of dat het waard is, in mijn geval wel ivm het financiële plaatje wat eraan hing maar een schutting bij een huurwoning vraag ik mij dat af.

[ Voor 70% gewijzigd door Hari-Bo op 25-04-2021 19:11 ]

Bos Stern Service Mercedes diagnose, coding, navigatie update, ECU/instrumentenpaneel reparatie, sleutel service, km check en Airmatic tuning ook op locatie. Interesse stuur een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BallD
Error

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Misschien dat @BallD voor zichzelf middels PDOK een nette kaart naar voren kan toveren waar de kadastrale grenzen op zichtbaar zijn?

Kwestie van even de juiste kaartlagen selecteren onder de dataset 'kadastrale kaart'.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Hahhaha. Ben jij echt al die lappen tekst aan het schrijven voor een paar schroefjes? 😂😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Als je wilt dan kan ik wel 15 euro naar je overboeken voor een nieuwe paal zonder schroefgaten? Dan kan je de paal met de schroeven erin in de grond laten zitten als je je schutting weer verwijdert als je gaat verhuizen in de toekomst? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillStream
  • Laatst online: 20-06-2024
Wat zouden jullie doen? Buur bananenbonbons aan bieden. (En zeggen; even goeie buur, zolang je die schroefjes binnen twee weken er maar af hebt gehaald brutale aap dat je bent). Of ze lekker zelf opeten en van eigen tuin genieten? En wachten tot je wijkconsulent contact met je opneemt.
Lekker genieten van mijn eigen tuin en de wijkconsulent zijn/haar werk laten doen.

Daarbij is zoals meermaals aangegeven jou verhaal erg onduidelijk en heb ik ook geen idee wat de driehoek is/waar die zich zou moeten bevinden, de abstracte kunst die je in paint hebt gemaakt maakt het niet duidelijker.
Als je zo trots op je schutting bent (en van mij mag je, je hebt hem immers zelf betaald en neergezet) ga naar buiten, maak foto's van de situatie en ik gok dat je topic in 1 klap 100% duidelijker word.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

chaoscontrol schreef op zondag 25 april 2021 @ 18:57:
Omdat DPG elk blaadje wat ze bezitten volspamt met advertenties voor Tweakers.

Daardoor komt de buurvrouw hier vragen hoe ze haar creditcard kan laten misbruiken door haar kind voor fortnite skins, krijg je topics over rijdende rechter perikelen en worden er veel topics geopend waarbij de standaard vragen ontbreken, of gewoon niet worden ingevuld.

Maar hey, clicks zijn clicks, het maakt DPG niet uit of er inhoud achter zit.

Ontopic: Ja, TS is een asociale buurman die dat zelf niet doorheeft. Gaat de oude situatie helemaal omver trekken, omdat dat voor hem logisch is, verplicht buurman om een deur te verplaatsen, en tript vervolgens als buurman de deur die hij helemaal niet verplaatst hoefde te hebben, verplaatst, en daarbij maar liefst twee hele schroeven in de paal van TS schroeft (voor een oplossing die de oude buurman waarschijnlijk helemaal niet wilde).

Geweldig, zo'n nieuwe buur die gelijk duidelijk maakt dat er toch niet mee te praten is, en die helemaal gefocused is op wat hij belangrijk vind, en de rest kan in de stront zakken. Wat heeft je buurman nu precies aan jouw nieuwe schutting? Helemaal niks toch? Behalve dan dat hij tijd kwijt is geweest om een deur te verplaatsen die prima stond. En nu een zeiker heeft die aan z'n hoofd staat te zeuren om twee schroefjes...

[ Voor 41% gewijzigd door Jeroenneman op 25-04-2021 19:27 ]

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-05 13:54

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Will_M schreef op zondag 25 april 2021 @ 19:10:
Misschien dat @BallD voor zichzelf middels PDOK een nette kaart naar voren kan toveren waar de kadastrale grenzen op zichtbaar zijn?

Kwestie van even de juiste kaartlagen selecteren onder de dataset 'kadastrale kaart'.
Voor veel huurwoningen heb je daar heel weinig aan. Zie bijvoorbeeld hier perceel 5884 &5885 ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oiO9EOH2tTcGf0F8hyGZF1MdTSs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/K2a2Chat43Mr2NKnugd9qChD.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

W1LL3M schreef op zondag 25 april 2021 @ 19:20:
[...]

Voor veel huurwoningen heb je daar heel weinig aan. Zie hier perceel 5884 &5885 ;)
[Afbeelding]
Dan is dat stukje grond waar 't volgens de TS over gaat waarschijnlijk 'Snipper Grond' (van de gemeente?). Sowieso, waar maak je jezelf druk over als je in een (sociale) huurwoning woont....

Over een paar schroefjes, blijkbaar... Maar: Waarom?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
BallD schreef op zondag 25 april 2021 @ 18:57:
Een huurwoning heeft geen specifieke erfgrens. Dit is puur wat bewoners onderling dus afspreken en waar woningbouw mee akkoord.
Maar dat is in dit specifieke geval dus niet gebeurd, vanuit het perspectief van de buurman stond er 'opeens' een schutting.

Hoe het bij huurwoningen zit weet ik niet precies, maar bij koop is het zo dat er met een schutting op de erfgrens aan jouw zijde binnen redelijke grenzen mag doen wat je wilt. Als de schutting volledig op jouw grond staat en je daarmee de buurman 'extra' grond geeft ligt dat ietwat anders, in de praktijk is twee schroefjes iets wat je buurman gewoon kan en mag doen.

Sterker nog, je buurman kan zelf ook klagen bij de woningbouw over deze schutting die zonder overleg is neergezet. Besef dat die twee lullige schroefjes als een boemerang in je gezicht terug kunnen komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Als er geen officiële erf grens bekend is, staat de schutting ongetwijfeld op de erf grens en mag hij er prima in schroeven aangezien hij op de erf grens staat?

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 25-04-2021 19:26 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

hoevenpe schreef op zondag 25 april 2021 @ 19:24:
[...]

Maar dat is in dit specifieke geval dus niet gebeurd, vanuit het perspectief van de buurman stond er 'opeens' een schutting.

Hoe het bij huurwoningen zit weet ik niet precies, maar bij koop is het zo dat er met een schutting op de erfgrens aan jouw zijde binnen redelijke grenzen mag doen wat je wilt. Als de schutting volledig op jouw grond staat en je daarmee de buurman 'extra' grond geeft ligt dat ietwat anders, in de praktijk is twee schroefjes iets wat je buurman gewoon kan en mag doen.

Sterker nog, je buurman kan zelf ook klagen bij de woningbouw over deze schutting die zonder overleg is neergezet. Besef dat die twee lullige schroefjes als een boemerang in je gezicht terug kunnen komen...
En over het feit dat TS een deur die toegang bood tot een (waarschijnlijk) gezamenlijke ingang heeft verwijderd.

Zou leuk zijn als de woningbouw de opdracht geeft om alles in oorspronkelijke staat te laten herstellen. Want ik denk dat buurman al deze "verbeteringen" helemaal niet zo geweldig vindt als TS zelf.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:46
Je kan hier niet echt spreken van een erfgrens, omdat het niet om bezit van TS of zijn buur gaat. Maar die schutting is nu de de-facto grens tussen de tuinen. Ik denk dat je moet accepteren dat de buur er schroeven in zet, want het alternatief is voor de (rijdende) rechter / woningbouwvereniging / buurtconsulent brengen en die gaat ofwel je buur gelijk geven of je opdragen de schutting te slopen ofwel jou gelijk geven. Met de huidige info geef ik alle opties evenveel kans en maar 1 op 3 uitkomsten is gunstig voor jou.

(full disclosure: ik heb ongeveer 20% van de tekst van TS gelezen en 10% begrepen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BallD
Error

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-05 20:53
Zolang de schutting op de erfgrens staat (dus op de lijnen in de kaart) mag de buurman mee beslissen. Als je zelf je eigen schutting wilt plaatsen, dan beste die niet te plaatsen op de erfgrens maar binnen je eigen perceel. Dit geldt dan ook voor de buurman. Je verliest in feite een paar cm aan tuin, omdat je schutting een stukje af komt te liggen van de erfgrens.

- Hou gewoon de erfgrenzen aan van het kadaster.

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

Monkeydancer schreef op zondag 25 april 2021 @ 19:37:
Zolang de schutting op de erfgrens staat (dus op de lijnen in de kaart) mag de buurman mee beslissen. Als je zelf je eigen schutting wilt plaatsen, dan beste die niet te plaatsen op de erfgrens maar binnen je eigen perceel. Dit geldt dan ook voor de buurman. Je verliest in feite een paar cm aan tuin, omdat je schutting een stukje af komt te liggen van de erfgrens.

- Hou gewoon de erfgrenzen aan van het kadaster.
De erfgrenzen die ik in zijn plaatje zie, zijn zo te zien ingetekend door TS. Dus ik vrees dat in deze casus het kadaster niet de oplossing is.

Hoe dan ook, de tekening verduidelijkt wel (y)

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillStream
  • Laatst online: 20-06-2024
BallD schreef op zondag 25 april 2021 @ 19:34:
[...]

[Afbeelding]

Voorstel was die meer akkoord. Zolang die maar niet mee hoefde te betalen.
Groene driehoek liet die mij bijhouden. Gezamenlijk pad voor tussen voortuinen ook. Zo min mogelijk gezamenlijk. Het blauwe heb ik gedaan. Volgens woningbouw waar scheiding van de tuinen is dus gewoon geheel op mijn stuk. Zelf voor gekozen om het maar helemaal door te trekken. Anders had ik 2 verschillende schutting soorten.
Kijk, das een heel stuk duidelijker, ik neem dan aan dat de bruine lijn naast jou blauwe lijn de oude schutting is ?
Dat je hem rondon door getrokken hebt snap ik wel, maar daar ligt denk ik het probleem ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-05 13:54

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

offtopic:
Het lijkt wel of nr 14 in het verleden ook al een keer landjepik heeft gedaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BallD
Error

[ Voor 99% gewijzigd door BallD op 25-04-2021 20:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JopieE
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:47

JopieE

4640 Wp + WP + WPB

BallD schreef op zondag 25 april 2021 @ 19:34:
[...]

[Afbeelding]

Voorstel was die meer akkoord. Zolang die maar niet mee hoefde te betalen.
Groene driehoek liet die mij bijhouden. Gezamenlijk pad voor tussen voortuinen ook. Zo min mogelijk gezamenlijk. Het blauwe heb ik gedaan. Volgens woningbouw waar scheiding van de tuinen is dus gewoon geheel op mijn stuk. Zelf voor gekozen om het maar helemaal door te trekken. Anders had ik 2 verschillende schutting soorten.
Dus eigenlijk vind hij alles best (als het hem geen geld kost) en krijg je precies wat je wilt. En dan doe je moeilijk over 2 schroeven???

Gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
W1LL3M schreef op zondag 25 april 2021 @ 19:42:
offtopic:
Het lijkt wel of nr 14 in het verleden ook al een keer landjepik heeft gedaan :D
offtopic:
Idd, komt misschien omdat nr 16 ook niet wilde meebetalen aan de schutting, dus maar wat grond heeft afgestaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BallD
Error

[ Voor 98% gewijzigd door BallD op 25-04-2021 20:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Lapa schreef op zondag 25 april 2021 @ 19:31:
Met de huidige info geef ik alle opties evenveel kans en maar 1 op 3 uitkomsten is gunstig voor jou.
Sterker nog, zie niet in waarom de buurman er geen schroef in mag draaien. TS heeft daar geen enkel nadeel van, de kans dat de rechter dit verbiedt lijkt me uitermate klein.

Het gaat om 2 schroeven, wellicht dat @BallD kan uitleggen wat zijn probleem daarmee is? Welke last ondervind hij daarvan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BallD
Error

[ Voor 99% gewijzigd door BallD op 25-04-2021 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-05 20:53
In feite heeft hij twee schroeven in je nieuwe schutting gedraaid ter bevestiging van de oude poort, omdat hij die moest verplaatsen? en wilt hij niet een nieuwe paal aanschaffen voor het herplaatsen van de poort, maar wilt hij de poort rechtstreeks op jouw nieuwe schutting bevestigen. Begrijp ik het goed?

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:08

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ik snap werkelijk niet waar je je druk om maakt. Jij duwt je plan door en de buurman moet maar kijken hoe hij zijn stuk vervolgens oplost.

Om dan te gaan miepen om die paar schroefjes, doe niet zo moeilijk en klus samen met hem dat laatste stuk af. Dan heb je het beide naar tevredenheid en dat is ook beter voor de toekomstige relatie.

Tweakers Discord

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Iris1234
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 08:14
Wat een lang verhaal om eigenlijk iets kleins te vertellen.

Een paar jaar geleden wilden wij ook een nieuwe schutting plaatsen maar de verhouding met de buren was niet geweldig (door een compleet andere reden overigens). Wij wilden graag een schutting met betonnen palen maar dat was best prijzig en we wisten ook dat de buurman net zijn baan was verloren. Zij wilden graag voor een stuk goedkopere oplossing gaan die wij niet mooi vonden. Uiteindelijk hebben we aan hen voorgesteld dat wij de schutting zouden betalen maar dat zij wel meehielpen met slopen en afvoeren van de oude schutting. De buren waren hier zo blij mee dat alle problemen die we daarvoor hadden als voor de zon verdwenen. Sinds dat moment hebben een stuk leukere buren en wij hebben de schutting die we wilden. Moraal van het verhaal, soms win je meer met dingen niet op de spits drijven, uiteindelijk woon je wel naast elkaar en heb je vooral jezelf ermee door hier een groot probleem van te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
BallD schreef op zondag 25 april 2021 @ 19:52:
Sinds wanneer ben je pas een goeie buur als je dingen gewoon maar geeft. Nee is ook een antwoord. Daar is geen burenruzie voor nodig. Hij hoeft het gewoon niet te doen. Die schroeven zijn onnodig.
Hij kijkt tegen jouw schutting aan maar mag daar niets aan bevestigen? Zelfs een haakje om wat planten te begeleiden is wat jou betreft niet conform afspraak?

Lees je hele betoog nog eens, heb je echt niet door dat het onredelijk is? Moet hij een aparte constructie maken om het spreekwoordelijke vogelhuisje aan op te hangen of de rozenstruik te ondersteunen?

Nogmaals: pick your battles...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BallD
Error

[ Voor 99% gewijzigd door BallD op 25-04-2021 20:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bvdbos
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-05 16:59
BallD schreef op zondag 25 april 2021 @ 20:02:
[...]
Nee die poort staat goed. Hij heeft daarvoor idd 3 palen gekocht. 1 tegen de muur, de ander er boven op, en de ander dus in de grond. Die staat zo stevig als een huis. Daarna die plank er tegen aan om het volledig dicht te krijgen ook. Zit met 3 schroeven aan zijn balk vast. En dus iig 3 maanden geen probleem geweest. Heeft 3 maanden zo gezeten. Maar blijkbaar vind die dat die het ook nog vast moet maken aan mijn schutting. Dat had die misschien kunnen bedenken voordat die aan mijn schutting en poort zat... "Zit die net wat steviger". Overbodig. En net als de strook onder aan mijn schutting nemen wat niet van jou is.
Wat een mooi leven heb jij als dit hetgeen is wat het meeste ongemak oplevert...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:44

Technomania

Huiskamer verslaafde.

* Technomania is blij dat hij TS niet als buurman heeft (y)

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BallD
Error

[ Voor 99% gewijzigd door BallD op 25-04-2021 20:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
@BallD
Even dat ik het goed begrijp: de buurman heeft een eigen poort met eigen paal neergezet, dit sluit netjes aan op jouw schutting. Na 3 maanden schroeft hij zijn paal aan jouw paal vast, daarmee zijn zowel zijn poort als jouw schutting beter in staat een dag met windkracht 10 te doorstaan.

<dr. Phil mode>
Twee schroeven die je in de praktijk niet eens ziet (hoezo vernielen?), wees eerlijk tegen jezelf: dit gaat helemaal niet over die schutting en de schroeven. Pas als je de onderliggende boosheid en frustratie boven tafel krijgt kan je verder.
</dr. Phil mode>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:30
Is dit niet gewoon meer een principe kwestie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

BallD schreef op zondag 25 april 2021 @ 20:08:
[...]

Is dat teveel gevraagd om niet aan ander mans spullen te komen als je aangeeft dat je dat gewoon niet wil hebben dan?
Nee, anderzijds heb je een poort gesloopt die voor jouw buurman perfect voldoeed, en dan moet hij vervolgens maar zonder geld uit zien te zoeken hoe het gefixt wordt. Dus is het teveel gevraagd een beetje rekening met hem te houden?

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-05 21:31
Je tekening is net zo warrig als je verhaal en wees maar blij dat je mijn buurman niet bent.

[ Voor 35% gewijzigd door D.deJong op 25-04-2021 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BallD
Error

[ Voor 99% gewijzigd door BallD op 25-04-2021 20:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

BallD schreef op zondag 25 april 2021 @ 20:28:
[...]

Ja dat is het.
Als ik Nee zeg hoeft er geen ja van gemaakt te worden door mijn buren.
Als iemand zegt "ik wil niet dat je op mijn fiets gaat rijden".
Dan pak je die fiets gewoon niet ook. Ook al gebeurd er niks, en geef je het terug.
Diegene die op die fiets wil rijden heeft er idd geen problemen mee dat die dat doet.
Diegene van wie die fiets is wil het om wat voor reden dan ook niet hebben.
En zo is het mijn schutting ook.
Dan had die zich gewoon beter moet opstellen en niet moeten zeggen dat die geen geld heeft.
Zelfde uitkering.

Maar de 4e keer dat iets gewoon doet zonder toestemming. Hoe klein ook. Ben ik het eigenlijk wel zat.
Nee is nee.
Dan kan ik het fijn van hem vinden dat die toelaat dat we splitsen en die poort verzet. Maar andersom laat mij ook gewoon alles onderhouden. En had ik er gewoon reden toe om dat te willen. Dat die het zelf regelt en niet mij of mijn spullen gebruikt.
Ik ga een paar woorden veranderen in jouw post, hopelijk zie je het dan met jouw zienswijze, maar dan van de andere kant.
Als ik Nee zeg hoeft er geen ja van gemaakt te worden door mijn buren.
Als iemand zegt "ik wil niet dat de poort verdwijnt".
Dan verwijder je die poort niet zomaar. Ook al gebeurd er niks, zet je die poort terug.
Diegene die de poort wil verwijderen heeft er idd geen problemen mee dat die dat doet.
Diegene van de poort is wil het om wat voor reden dan ook niet hebben.
En zo is het mijn schutting ook.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 16:54
W1LL3M schreef op zondag 25 april 2021 @ 19:42:
offtopic:
Ziet er misschien raar uit maar kan gewoon kloppen.
Erfgrens is dan midden tussen de woningen tot midden schuurtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:37
Onder de streep heb je gelijk als de schutting op jouw grond staat, daar mag hij inderdaad niets aanhangen/bevestigen zonder jouw toestemming.

Maar of je met deze houding er prettige buren aan overhoudt?

copy/paste
Aan een schutting of muur in eigendom van uw buren, mag u geen voorwerpen vastmaken. Kijkend naar de wet geldt als hoofdregel dat u geen voorwerpen vast mag maken aan en muur of schutting die eigendom is van de buren. Wilt u dit wel doen? Dan moet u hier toestemming voor vragen.

[ Voor 41% gewijzigd door akatar op 25-04-2021 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BallD
Error

[ Voor 98% gewijzigd door BallD op 25-04-2021 20:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HanM
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:54
Als jij me buurman was was je mijn neus ook al uitgekomen. Gelijk hebben en gelijk nemen zijn nogal verschillende dingen. Het is geven en nemen in deze wereld. En er zullen altijd mensen zijn die iets meer nemen dan geven. Jammer genoeg kan iedereen je hier gelijk geven Over dat je schutting van jouw is en dat in principe je buurman er niks mee mag. Maar dat veranderd er niks aan dat je op deze manier voor de komende jaren je relatie met je buurman verpest, misschien is je buurman een lul maar je geeft hem ook weinig motivatie om jouw kant op te bewegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BallD
Error

[ Voor 97% gewijzigd door BallD op 25-04-2021 20:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

BallD schreef op zondag 25 april 2021 @ 20:40:
[...]

Ik heb die poort niet verwijderd dus. Dat heeft hij gedaan. Daar heb ik hem de kans voor gehad. Die poort was gezamenlijk op gezamenlijke grond en ik hoefde die poort daar niet. Dus de optie gegeven dat die die poort kon verzetten op zijn stuk en niet op het gezamenlijke.
Jaja oke, dus jij wil die gezamelijke poort niet, en die moet dan weg. Als je buurman, die schijnbaar wel blij is met een poort, de poort dan weghaalt omdat jij hem dat commandeert, dan is het ineens ook zijn probleem geworden dat er geen poort meer is.

Schiet mij maar lek 8)7

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
.

[ Voor 99% gewijzigd door Frappuccino op 25-04-2021 20:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frappuccino
BallD schreef op zondag 25 april 2021 @ 20:42:
[...]

Nee want die schuurtjes heb ik er in getekend ook. niet helemaal recht maar geeft de situatie weer. Net zoals de schuttingen. Die bruine lijnen zijn schuttingen en staan overal gezamenlijk.
Het ging even om de situatie van nr14 en 16, niet over jouw erfgrenzen.

Edit:
Of had je daar de schuurtjes ook ingetekend en een klein beetje gebrek aan timmermansoog?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:46
Nou de conclusie is duidelijk lijkt me. Error between chair and keyboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Dit is een heel apart draadje...

Schrödingers TS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Over gezamenlijk bezit mag jij niet eens in je eentje beslissen. Dat moet samen. Kom je er niet uit zoek je een mediator of ga je naar de rechter. Jij bent dus de fout ingegaan die dingen over die poort te eisen die je niet mocht eisen. Succes als je dit laat escaleren.

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-05 21:31
Zo te lezen heb je inderdaad last van een ERROR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

TS heeft alle eigen posts weg gehaald :/

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
aReaRe schreef op zondag 25 april 2021 @ 21:15:
TS heeft alle eigen posts weg gehaald :/
Toch nog een verstandige actie dan.

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke