Netwerk problemen.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyrillajax
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 00:39
Gisteren heb de computer voor mijn broer gebouwd en vandaag loop ik tegen internet problemen aan. De computer kan namelijk geen verbinding maken met internet, terwijl de internet kabels wel zijn aangesloten. De lampjes branden wel, dus daar zou in mijn inziens niet aan moeten liggen. Ik ben ook achter gekomen dat er geen netwerkadapter of ethernet drivers zijn geïnstalleerd.

Hier de specs van de computer:
ASUS ROG Strix Z490-F Gaming
Intel Core i5-10600K Boxed
Be quiet! Dark Rock Pro 4
MSI GeForce GTX 1660 Ti Gaming X 6G
be quiet! Straight Power 11 650W
Crucial MX500 2,5" 1TB
Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart

Beste antwoord (via kyrillajax op 25-04-2021 14:13)

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Eerst even die .ZIP uitpakken (daar zitten zo te zien ook weer twee zipfiles in en daar moet je vervolgens de file DRV_LAN_Intel_I225_UWD_TP_W10_64_V1014_20200507R hebben én dus ook uitpakken).

Vervolgens een rechter muisklik op start -> apparaatbeheer -> NIC opzoeken daar een rechter muisklik op geven -> eigenschappen -> drivers .... En bijwerken middels die uitgepakte files.

Er zit ook een Setup.exe in die je kunt gebruiken, zie ik..... Maar die dingen gebruik ik eigenlijk per definitie nooit :+

[ Voor 14% gewijzigd door Will_M op 25-04-2021 14:02 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Heb je al geprobeerd om een netwerk adapter met ethernet drivers te installeren?

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyrillajax
JackBol schreef op zondag 25 april 2021 @ 13:31:
Heb je al geprobeerd om een netwerk adapter met ethernet drivers te installeren?
Wat bedoel je precies? Het gaat ook een beetje lastig om drivers te installeren zonder internet :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

kyrillajax schreef op zondag 25 april 2021 @ 13:33:
[...]

Wat bedoel je precies? Het gaat ook een beetje lastig om drivers te installeren zonder internet :+
Je kunt de benodigde drivers toch op een andere PC/Laptop even downloaden en vervolgens op een USB stick zetten, of denk ik dan héél moeilijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyrillajax
Will_M schreef op zondag 25 april 2021 @ 13:34:
[...]

Je kunt de benodigde drivers toch op een andere PC even downloaden en vervolgens op een USB stick zetten, of denk ik dan héél moeilijk?
Ah natuurlijk de usb stick, ik neem aan dat je een specifiek driver moet hebben. Enig idee welke ik moet hebben?

[ Voor 4% gewijzigd door kyrillajax op 25-04-2021 13:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

kyrillajax schreef op zondag 25 april 2021 @ 13:35:
[...]

Ah natuurlijk de usb stick, ik neem aan dat je een specifiek driver moet hebben.
Ja, je kunt niet even een driver bij Intel gaan downloaden én gebruiken als er bijvoorbeeld een Broadcom NIC in zit :+

Maar: Volgens mij zit de NIC op het moederbord vast dus zou je de juiste driver bij Asus wel gemakkelijk moeten kunnen vinden (zo te zien een Intel, dus je kunt ook op de Intel site gaan zoek).

Klikje.... Om 't compleet te maken voor je

[ Voor 26% gewijzigd door Will_M op 25-04-2021 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyrillajax
Will_M schreef op zondag 25 april 2021 @ 13:37:
[...]

Ja, je kunt niet even een driver bij Intel gaan downloaden én gebruiken als er bijvoorbeeld een Broadcom NIC in zit :+

Maar: Volgens mij zit de NIC op het moederbord vast dus zou je de juiste driver bij Asus wel gemakkelijk moeten kunnen vinden (zo te zien een Intel, dus je kunt ook op de Intel site gaan zoek).

Klikje.... Om 't compleet te maken voor je
Bedankt. Ik vraag het nog even voor de zekerheid, hoe en waar moet ik de driver installeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoiboy19
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 20-03 20:01

Hoiboy19

sudo rm -rf /*

Je moet gewoon de driver van de asus website downloaden, dan op een usb zetten, en de usb in je pc stoppen.

Dan kopieer je de gedownloade .zip naar een een plek op de C: schijf - maakt niet waar - en pak je het .zip bestand uit.

Vervolgens dubbelklik je op de setup.exe (of iets degelijks) en klik je een paar keer op next, dan hij installeert het automatisch op de juiste plek.

Succes!

Specs

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Eerst even die .ZIP uitpakken (daar zitten zo te zien ook weer twee zipfiles in en daar moet je vervolgens de file DRV_LAN_Intel_I225_UWD_TP_W10_64_V1014_20200507R hebben én dus ook uitpakken).

Vervolgens een rechter muisklik op start -> apparaatbeheer -> NIC opzoeken daar een rechter muisklik op geven -> eigenschappen -> drivers .... En bijwerken middels die uitgepakte files.

Er zit ook een Setup.exe in die je kunt gebruiken, zie ik..... Maar die dingen gebruik ik eigenlijk per definitie nooit :+

[ Voor 14% gewijzigd door Will_M op 25-04-2021 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:23

FreakNL

Well do ya punk?

Internetkabels bestaan niet, dat als eerste

Gewoon de driver downloaden en installeren, moeten we dat echt voorkauwen?

Op tweakers verwachten we echt meer inzet dan dit.

[ Voor 5% gewijzigd door FreakNL op 25-04-2021 13:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kyrillajax
FreakNL schreef op zondag 25 april 2021 @ 13:58:
Internetkabels bestaan niet, dat als eerste

Gewoon de driver downloaden en installeren, moeten we dat echt voorkauwen?

Op tweakers verwachten we echt meer inzet dan dit.
Internetkabel, ach, dan heb ik perongeluk een verkeerde naam gebruikt. Ik ben zelf een beetje nieuw op het gebied van ethernet of wat dan ook. Als ik wat dingen niet begrijp probeer ik het te vragen wat mijn mede tweakers er mee bedoelen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@kyrillajax Maakt niet uit, joh. Voor alles is er een eerste keer én dit vergeet je waarschijnlijk NOOIT meer (y)

Als je dadelijk je NIC werkend hebt dan laat onderstaande tool van INTEL even een scan over je nieuwe PC gooien en vervolgens de rest van alle INTEL gerelateerde zaken bijwerken (Chipset en dergelijken, dan werkt je USB daarna ook zoals 't hoort).... Scheelt je een hoop tijd met zelf zoeken :+

https://www.intel.com/content/www/us/en/support/detect.html

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 25-04-2021 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyrillajax
Anyway, ik heb de driver geïnstalleerd. Bedankt voor de hulp heren :D!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyrillajax
Will_M schreef op zondag 25 april 2021 @ 14:10:
@kyrillajax Maakt niet uit, joh. Voor alles is er een eerste keer én dit vergeet je waarschijnlijk NOOIT meer (y)

Als je dadelijk je NIC werkend hebt dan laat onderderstaande tool van INTEL even een scan over je nieuwe PC gooien en vervolgens de rest van alle INTEL gerelateerde zaken bijwerken (Chipset en dergelijken, dan werkt je USB daarna ook zoals 't hoort).... Scheelt je een hoop tijd met zelf zoeken :+

https://www.intel.com/content/www/us/en/support/detect.html
Yes, die zal ik ook nog even doen ;)
Pagina: 1