Spotify standalone apparaat

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ries
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 06-07 16:52
Goedemorgen audiomensen,

Bestaat er een manier om dochter des huizes te voorzien van een apparaat dat stand-alone Spotify weergeeft? Dus geen laptop of telefoon want dat gebruik willen we nou juist af en toe een paar uur beperken terwijl ze huiswerk maakt.

Ik dacht dat iemand wel iets uitgevonden zou hebben obv een Raspberry+touchscreen, of zelfs een gestripte tablet maar dan heb ik steeds weer een apparaat waar ook op gesurfd kan worden.

Volgens mij zoek ik dus géén spotify connect ding, want dat wordt vanaf een ander apparaat bediend.

Zoek beetje net als in mn auto, scherm met enkel Spotify functionaliteit en idealiter bleutooth naar een externe speaker.

Dankjewel voor gedachten!
Richard

Beste antwoord (via Ries op 27-04-2021 22:01)

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 14:05
Hier staat een oplossing met de Raspberry Pi beschreven

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:07
Google Nest Hub komt op zich in de buurt van wat je zoekt. Maar kan misschien te veel?

Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0043/6876/0930/products/FinalGoogleHomeHub_Spotify_345x@2x.png?v=1601458859

Of Spotify's Car Thing, maar die is nog niet uit hier, geloof ik (en vooral voor auto bedoeld, maar lijkt me ook wel in huis te gebruiken).

Afbeeldingslocatie: https://s3-storage.textopus.nl/wp-content/uploads/2021/04/1289705/03102938/spotify-car-thing.jpg

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielRB
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online

michielRB

Back 2 the Future

Zoiets: pricewatch: Hama DIR3200SBT Zwart

/edit hmm dit is wel een spotify connect apparaat.

/edit2: dit is wel een 'stand alone' apparaat: https://mightyaudio.eu/products/mighty-vibe

[ Voor 39% gewijzigd door michielRB op 25-04-2021 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Google nest hub idd, of Alexa show. Beiden hebben een scherm.

Als stembediening genoeg is, dan kan iedere Google of Alexa speaker ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielRB
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online

michielRB

Back 2 the Future

Of als je iets van home assistant hebt, zou je die kunnen gebruiken met een networked speaker. (leuk hobby projectje om van een standaard speaker een BT+Wifi speaker te maken... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ries
Thanks. We zijn van de kant.

Zo'n Mighty zou een noodoplossing zijn maar is eigenlijk meer een mp3 speler, zonder scherm.

Google nest had ik nog niet aan gedacht. Dank voor het idee. Ik zal me eens in die specs verdiepen. Eerste indruk is dat daarop Youtube ook afgespeeld wordt. Kan interessanter zijn dan wiskunde of Frans. :-).

Zo kom je dan toch bij een schermloze Google speaker als surrogaat misschien.

Of knutselen met een Blackberry Pi die maar één kunstje kan.

tis het allemaal bijna maar net niet ideaal; ik zie een gat in de markt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:07
Ries schreef op zondag 25 april 2021 @ 14:11:
Thanks. We zijn van de kant.

Zo'n Mighty zou een noodoplossing zijn maar is eigenlijk meer een mp3 speler, zonder scherm.

Google nest had ik nog niet aan gedacht. Dank voor het idee. Ik zal me eens in die specs verdiepen. Eerste indruk is dat daarop Youtube ook afgespeeld wordt. Kan interessanter zijn dan wiskunde of Frans. :-).

Zo kom je dan toch bij een schermloze Google speaker als surrogaat misschien.

Of knutselen met een Blackberry Pi die maar één kunstje kan.

tis het allemaal bijna maar net niet ideaal; ik zie een gat in de markt.
Of, en dan ga ik me even op glad ijs begeven, duidelijke afspraken maken met je dochter, en haar het vertrouwen geven dat ze zich aan die afspraken houdt? :P

Uiteindelijk leert ze daar meer van dan wanneer jullie het haar onmogelijk maken om iets anders te doen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Op iOS is het mogelijk om guided access aan te zetten, hierdoor kun je het ios device vergrendelen in een bepaalde app. https://support.apple.com/nl-nl/HT202612

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 14:05
Hier staat een oplossing met de Raspberry Pi beschreven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Simpele en doeltreffende oplossing: pi met volumio en Spotify plugin en een setje actieve speaker. Zelfde netwerk als ze met de telefoon op zit. Laat haar voor ze huiswerk gaat maken de muziek kiezen die ze wil luisteren tijdens huiswerk maken, leg de telefoon buiten haar kamer en stuur de muziek naar Spotify op haar kamer.

Op die manier lijkt me iedereen tevreden.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 13:00
Kan een gewone nest mini (zonder display) niet?

Oke Google speel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ries
Die Raspberry variant lijkt me wel aardig om te gaan proberen. Kan zelfs een boel simpeler wanneer we de output via bluetooth naar een JBL speaker sturen.
Scherm er bij is toch wel een voordeel om te zien wat er gebeurt of playlists te zien.
Ik lees dat voor Raspberry er Volumio is of een webbrowser in kiosk mode. Aardig experiment voor een newbie, lijkt me.
Dank voor alle richtingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-10 22:53
JBL link 10 of 20. Zit Google assistant in en kun je gewoon naar toe roepen wat je wil horen. Heeft ze toch nog de regie over de muziek zonder al teveel internet toegang.

Wel opletten dat ze geen voor de hand liggende vragen gaat stellen.... oké Google, de wortel uit 144 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens85
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 28-09 21:36
Stukje opvoeding lijkt me voldoende

Arcam SA20 || MA Silver300 7G || Pro-Ject Debut Carbon EVO met Ortofon 2M Blue || NAD C545bee || NAD T567 || discogs.com/user/Vinyl_Laurens/collection

Pagina: 1