Mijn vraag:
Ik zoek een manier om de foto's van mijn Konica Minolta Dynax 5D op mijn nieuwe PC te krijgen.
Voorheen (op mijn oude PC) ging dat gewoon met een datakabeltje tussen het fototoestel en de PC. Traag, maar het werkte.
Nu op mijn nieuwe PC werkt dat niet meer.
Ik denk dat een driver de uitkomst is, maar die kan ik nergens vinden.
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Mijn PC is een Acer Aspire TC-886 met Windows 10 Home, up-to-date.
De opslagkaart is een SanDisk Ultra II CompactFlash 4GB.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb een all-in-one-kaartlezer gekocht, zodat ik de geheugenkaart uit het fototoestel kan halen en via de kaartlezer mijn foto's naar de PC kan overzetten. Ook dit werkt niet. De PC ziet de kaartlezer wel, maar niet het opslagmedium.
Ook een SanDisk Extreme III CompactFlash 1GB wordt door de kaartlezer niet gezien.
Ik heb ook nog een oude laptop. Daarmee werkt het datakabeltje gelukkig nog wel, maar dat wordt wel erg omslachtig. Die oude laptop is overigens ook Windows 10, maar dan 32bit.
Ik zoek een manier om de foto's van mijn Konica Minolta Dynax 5D op mijn nieuwe PC te krijgen.
Voorheen (op mijn oude PC) ging dat gewoon met een datakabeltje tussen het fototoestel en de PC. Traag, maar het werkte.
Nu op mijn nieuwe PC werkt dat niet meer.
Ik denk dat een driver de uitkomst is, maar die kan ik nergens vinden.
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Mijn PC is een Acer Aspire TC-886 met Windows 10 Home, up-to-date.
De opslagkaart is een SanDisk Ultra II CompactFlash 4GB.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb een all-in-one-kaartlezer gekocht, zodat ik de geheugenkaart uit het fototoestel kan halen en via de kaartlezer mijn foto's naar de PC kan overzetten. Ook dit werkt niet. De PC ziet de kaartlezer wel, maar niet het opslagmedium.
Ook een SanDisk Extreme III CompactFlash 1GB wordt door de kaartlezer niet gezien.
Ik heb ook nog een oude laptop. Daarmee werkt het datakabeltje gelukkig nog wel, maar dat wordt wel erg omslachtig. Die oude laptop is overigens ook Windows 10, maar dan 32bit.
[ Voor 3% gewijzigd door Okke vdL op 25-04-2021 12:13 . Reden: Completer maken van de topic. ]