Omdat ik merk dat bij het aanvragen van offertes een deel afhaakt ivm dak situatie zit ik toch te overwegen om het zelf te gaan doen. Zie ik iets over het hoofd bij onderstaand idee? Kan het slimmer?
:strip_exif()/f/image/5nfLvDTtI0MHmhgioTpZh37T.jpg?f=fotoalbum_large)
Het dak is licht hellend uit 1910 , ik schat zo'n 7 graden op het oosten gericht. Hoogte ongeveer 6,5 meter. Onlangs (aug 2020) is het oude dakleer (vies spul) verwijderd en zijn er osb platen op het oude dakbeschot bevestigd. Daarna 10cm PIR platen en vervolgens een verse laag bitumen. Jaarverbruik nu is ongeveer 1600kwh schat ik
Mijn idee 8 panelen in een oost west opstelling (zie foto) met 2 APS Qs1 micro omvormer (bij voorkeur wil ik nml geen omvormer in mijn huis) De panelen worden dan gemonteerd op bv een flatfix fusion oost west met de juiste ballast.
Berekening volgens calculator leverancier
WINDBELASTING 398.81 N/m2
AANTAL PANELEN 8
TOTALE ENERGIE 2.84 kWp
GEMIDDELDE DAKBELASTING SYSTEEMOPPERVLAKTE 24.76 kg/m2
TOTAAL GEWICHT 354.75 kg
Daarnaast dan nog een aparte aardlekautomaat van 25a (heb een hoofdzekering van 1x40) uiteraard wat overdreven maar evt voor uitbreiding later.
:strip_exif()/f/image/5nfLvDTtI0MHmhgioTpZh37T.jpg?f=fotoalbum_large)
Het dak is licht hellend uit 1910 , ik schat zo'n 7 graden op het oosten gericht. Hoogte ongeveer 6,5 meter. Onlangs (aug 2020) is het oude dakleer (vies spul) verwijderd en zijn er osb platen op het oude dakbeschot bevestigd. Daarna 10cm PIR platen en vervolgens een verse laag bitumen. Jaarverbruik nu is ongeveer 1600kwh schat ik
Mijn idee 8 panelen in een oost west opstelling (zie foto) met 2 APS Qs1 micro omvormer (bij voorkeur wil ik nml geen omvormer in mijn huis) De panelen worden dan gemonteerd op bv een flatfix fusion oost west met de juiste ballast.
Berekening volgens calculator leverancier
WINDBELASTING 398.81 N/m2
AANTAL PANELEN 8
TOTALE ENERGIE 2.84 kWp
GEMIDDELDE DAKBELASTING SYSTEEMOPPERVLAKTE 24.76 kg/m2
TOTAAL GEWICHT 354.75 kg
Daarnaast dan nog een aparte aardlekautomaat van 25a (heb een hoofdzekering van 1x40) uiteraard wat overdreven maar evt voor uitbreiding later.
[ Voor 7% gewijzigd door mrturk76 op 27-04-2021 10:24 . Reden: aanvulling op info ]