Tim's Listening Party: afspelen LPs met artiesten op Twitter

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Wie heeft er gehoord van Tim's Listening Party?

Tim is Tim Burgess, de zanger van de band The Charlatans. Band uit de Britpop periode in de 90s, grootste hit The only one I know. Wel aardig maar niet mijn favorieten uit die tijd. Het twitter account is @LlSTENlNG_PARTY.

Tim heeft gedurende de pandemie iets nieuws opgezet dat heel populair en best wel uniek is. Dit is de Listening Party die op Twitter wordt gedaan, waarbij hij de originele artiesten weet te strikken om commentaar te leveren, of mensen die bij de opnames en bands betrokken zijn. Als professioneel artiest heeft hij meer contacten, en zo krijg je ook de grote namen enthousiast. Ze worden opgenomen en kunnen later beluisterd worden.

Het idee is dat je de LP of CD of Spotify playlist aanzet en sycnhroniseert met de webpagina of de twitterfeed (als je het live volgt), en je kunt ook vragen stellen. Vaak zijn er leden van de band of sessiemuzikanten die meewerkten die meepraten, en ook vragen beantwoorden. Ik ben een fan van de band Orchestral Manouvres in the Dark, en bassist/zanger Andy McCluskey en drummer Stu Kershaw deden enthousiast mee, en gaven heel leuk inzage in het proces van hoe de LP werd gemaakt, hoe de liedjes geschreven waren, en allerlei anecdotes.

Paar andere voorbeelden.
- de knaller van vanavond was John Lennon/Plastic Ono Band, met Yoko Ono, zoon Sean Ono Lennon, bassist Klaus Voormann en drummers Ringo Starr en Alan White aan het tweeten, en tweets met quotes van John Lennon. Er zou ook getweet worden namens George Harrison. Nostalgie, maar dat zijn echt grote namen die gewoon meedoen :)
- eerder was Paul McCartney er om zijn nieuwe CD McCartney III te doen. Mwoh, ook geen kleintje.
- Tom Jones met zijn nieuwe CD, damesondergoedvrij.
- Maar niet alleen oude pop, de meest populaire is Iron Maiden met Powerslave
- of alt rock van de Subways, dus niet alleen golden oldies.

Het is intussen behoorlijk populair geworden, en kudos voor Burgess om het op te zetten. De website is knudde maar dat mag wel als de inhoud mooi is. Ga eens kijken naar je favorieten op de index-pagina, en kan leuk zijn om hier te bespreken welke je leuk vond. En anders is dit topic er om mensen er op opmerkzaam te maken :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Net de feed met Iron Maiden , Powerslave maar eens aangezet, en van genoten. Komende tijd maar eens kijken of er nog meer favorieten tussen zitten. (y)

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
u_nix_we_all schreef op zondag 25 april 2021 @ 01:00:
Net de feed met Iron Maiden , Powerslave maar eens aangezet, en van genoten. Komende tijd maar eens kijken of er nog meer favorieten tussen zitten. (y)
Ik moet er ook gewoon tijd voor maken. En zo ga je ook wat anders naar bepaalde CDs luisteren :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.