FPS laag in Warzone

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conbla
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 30-09 17:06
Kon niet echt een subforum vinden voor dit soort topics, vandaar dat ik het maar even hier post.
Mocht 'ie ergens anders moeten staan, dan hoor ik dat graag.

Mijn build:
RTX 2070 super armor OC
Ryzen 7 2700X
Asus PRIME X470-PRO
16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2133MHz

Vandaag geüpgraded naar de 2070.
Krijg echter een stuk lagere FPS dan ik verwacht en dan vrienden die met een 1080TI o.i.d. spelen. Schommelt meestal tussen 90-100 en maakt niet uit of ik settings hoger of lager zet, FPS blijft ongeveer hetzelfde. Erg vreemd.

Afterburner:
https://imgshare.io/image/pd5lX9

https://imgshare.io/image/pd5nzQ

RAM load is ongeveer 70% tijdens het spelen.
CPU load lijkt me ook prima.

Iemand hier die me kan helpen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Is je geheugen echt 2133MHz, of draait het daar nu op, omdat je XMP niet aan hebt staan? Want dat is niet heel snel.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Een 1080Ti is sneller dan een RTX 2070 Super in Warzone. Zie dit: https://www.techspot.com/articles-info/2017/bench/CoD.png Het scheelt niet veel, maar de 2070 Super is sowieso niet sneller.

Verwachten dat de RTX 2070 Super je een hoge framerate gaat geven klopt sowieso niet. Even los van de instellingen is rond de 90fps of hoger niet bepaald slecht. Mogelijk doet de kaart precies wat ie moet doen en is er niets mis.

[ Voor 10% gewijzigd door PilatuS op 25-04-2021 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-10 13:11

NeHoX

Gamer + PV

YouTube: 🔧 COD: WARZONE Dramatically increase performance / FPS with any setu...

Heb ik gevolgd en scheelt op een normale 1080 gemiddeld 20fps

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-10 13:11

NeHoX

Gamer + PV

YouTube: 🔧 COD: WARZONE Dramatically increase performance / FPS with any setu...

Heb ik gevolgd en scheelt op een normale 1080 gemiddeld 20fps

Hahn hierboven heeft gelijk. Ryzen CPUs lusten heel graag snel geheugen (3000mhz+) zou een bottleneckje kunnen zijn.

Met een 2070 Super zou je DLSS aan nog eens kunnen proberen. Op welke resolutie speel je? Ik gok 2560x1440. Mocht je hierop spelen is 90-100 echt prima. Mocht je 1920x1080 draaien dan misschien al het eerder genoemde even doornemen.

[ Voor 10% gewijzigd door NeHoX op 25-04-2021 00:12 ]

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar VB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conbla
Thanks voor de tips, mannen.

Het RAM geheugen is 2400MHZ. Ik dacht al aan upgraden, een 16GB setje Corsair Vengeance 3200MHZ lijkt me wel OK te zijn voor deze setup, niet?
XMP staat inderdaad nog uit, dat zal ik ook inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19:43
Neem geen Corsair ram met Ryzen. Veel teveel problemen mee. Crucial werkt altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conbla
Uszka schreef op zondag 25 april 2021 @ 09:31:
Neem geen Corsair ram met Ryzen. Veel teveel problemen mee. Crucial werkt altijd.
Welk type zou je aanraden?
Ik ben niet echt into hardware, dus weinig kennis van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:24
1 van je cores haalt ook boven de 90% load terwijl je gpu maar 56% belast word.
Kortom er is of een setting die hogere fps voorkomt (sommige games hebben daar last van zoals bijvoorbeeld battlefield 5) al beland je hiermee vaak niet maar op een halve gpu belasting maar vaker rond de 80% en daardoor is een cpu of ram bottleneck eerder het geval.
Ram upgraden kan dus helpen maar het kan ook gewoon helemaal niets doen omdat het een cpu bottleneck is.
Warzone is nou eenmaal cpu intensief en de ryzen 2xxx niet super modern en niet super snel per core.
Ik zou gezien je temps het toeladen ten ook eerst een punt zoeken waar je een meetpunt voor je fps man maken dan even een screenshotje maken je cpu wat overclocken door bijvoorbeeld pbo aanzetten of handmatig en dannoge een keer naar hetzelfde punt te gaan en te vergelijken. haal je meer fps heb je gewoon een cpu bottleneck.
Je hoeft niet altijd een 100% load op een core te hebben om een bottleneck te halen. Als je cpu gewoon bepaalde instructies niet sneller kan doen kan je daarop al een bottleneck hebben.
Met frequency verhogen kan je dat dus meten.
Als je overclocken niet wil kan je ook even 200 mhz lager zetten en kijken of je prestatie duidelijk naar beneden gaat. Ook dan weet je dat je al aan een bottleneck zit.

Edit: ik heb even online gekeken naar andere setups zoals 2700x met een 1080TI of 3080 en allemaal rond de 90 fps. Een cpu bottleneck lijkt me dus de meest waarschijnlijke reden.
Vraag je vrienden even welke cpu ze hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door computerjunky op 25-04-2021 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintzak
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-09 19:31
Ryzen 7 2700 kan makkelijk boven de 100FPS halen(low settings). En naar mijn mening is een processor pas afgeschreven als je niet meer boven de 60FPS komt.

YouTube: Ryzen 7 2700 | 2133Mhz vs 2400Mhz vs 2666Mhz vs 3000Mhz | Tested 15 ...

Probeer je geheugen eens op te klokken met A.I tweaker het liefst naar 3000MHZ, En staat het wel in Dual memory? Hoogstens start windows niet op en moet je je bios even resetten bij een zwart scherm.

YouTube: Enabling Memory in an ASUS bios (enabling RAM/DDR4) werkt perfect voor mijn systeem.

En gebruik even https://www.userbenchmark.com/ dan krijg je na de benchmark precies te zien wat te traag scoort in vergelijking met bijna dezelfde systemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:24
Bintzak schreef op zondag 25 april 2021 @ 13:51:
Ryzen 7 2700 kan makkelijk boven de 100FPS halen(low settings). En naar mijn mening is een processor pas afgeschreven als je niet meer boven de 60FPS komt.
Maar als je MEER fps wil kan je cpu dus gewoon een bottleneck zijn. Dat jij 60 fps uit je gpu halen voldoende vind betekend niet dat anderen daar genoegen mee nemen als hun gpu en scherm 144fps aan kunnen.

Iets is gewoon een serieuze bottleneck voor zijn gpu als die 50-60% die in zijn screenshopts staan gpu load is en de kans is aanwezig dat zit zijn cpu is evenals dat het zijn ram is.

@conbla probeer ook eens in de game de render resolutie naar 130% te zetten en kijk dan eens wat je gpu load is. Als je gpun load dan omhooggaat ipv je fpu naar beneden weet je dat het in ieder geval geen setting is.

Ook alle 3rd party programmas uit zetten zoals software van je keyboard en muis en webcam als je die eventueel gebruikt is een goed begin voor troubleshooting. sommige van deze software focussed zuch op 1 core en dat kan problemen veroorzaken als de game net dezelfde core aan spreekt voor de main thread. ik had namelijk hetzelfde met de roccat software voor rgb an de muis/tb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@conbla Ideale ram-speed voor 2700X is 2933MT/s. je kunt dus een goedkope set (2x8)16gb kopen en in de licht grijze bankje drukken om in dualchannel XMP in te schakelen. evt. kun je nu al kijken met je 2400 ram wat het verschil is met bovenstaand advies.
edit: het verschil in FPS winst door ram en OC wordt minder als je van 1080p naar 1440p gaat. je haalt de meeste winst op 1080p

[ Voor 20% gewijzigd door Hackus op 25-04-2021 16:33 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• conbla
Bedankt voor de reacties iedereen!
Ik speel op 1080p en inderdaad een 144HZ, vandaar ook de honger naar meer FPS :).

Ik heb de RAM modules overclocked naar 3000MHZ en de CPU ook +- 8%, krijg nu ongeveer 115-130 FPS. Heb SMT en andere settings nog niet gedaan, daar ga ik later vanavond even mee spelen.

Ik verwacht dat de CPU de bottleneck is als ook wat threads op o.a. Reddit mag geloven.
Iemand een idee of 't het waard zou zijn om een 3700X of Ryzen 5 5600X op de kop te tikken in V&A?

@computerjunky
Ik gebruik inderdaad Discord integratie en overlay, zal dat ook eens uitschakelen. Wanneer ik de graphic settings verhoog, gaat de FPS niet omlaag. Er zit dus ergens een bottleneck en als ik het zo even allemaal lees, zal het de CPU wel zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintzak
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-09 19:31
conbla schreef op zondag 25 april 2021 @ 17:23:
Ik speel op 1080p en inderdaad een 144HZ, vandaar ook de honger naar meer FPS :).

Ik heb de RAM modules overclocked naar 3000MHZ en de CPU ook +- 8%, krijg nu ongeveer 115-130 FPS. Heb SMT en andere settings nog niet gedaan, daar ga ik later vanavond even mee spelen.

Ik verwacht dat de CPU de bottleneck is als ook wat threads op o.a. Reddit mag geloven.
Iemand een idee of 't het waard zou zijn om een 3700X of Ryzen 5 5600X op de kop te tikken in V&A?

@computerjunky
Ik gebruik inderdaad Discord integratie en overlay, zal dat ook eens uitschakelen. Wanneer ik de graphic settings verhoog, gaat de FPS niet omlaag. Er zit dus ergens een bottleneck en als ik het zo even allemaal lees, zal het de CPU wel zijn..
De 5600X is single core een stuk sneller met games, zo ver ik weet is de 3700X alleen sneller in Ghost Recon Wildlands https://www.hardwaretimes...one-is-better-for-gaming/.

De 3000 serie heeft wel een update gehad voor SAM/resizable bar. maar daar zijn niet veel Benchmarks voor te vinden. maar zou zo'n 10FPS boost kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

Dit probleem is toch al vaak hier voorbij gekomen: https://gathering.tweaker...d%5B%5D=8&keyword=warzone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 27-09 06:27
https://charlieintel.com/...ues-in-warzone/75899/?amp
To recap Techtesters video:

Open Task Manager and select the Performance tab
Click on CPU and on the right you’ll see how many cores your PC has (e.g 6)
Open Modern Warfare in Documents
Select the ‘players’ folder
Click on ‘adv_options’
Set the ‘RenderWorkerCount’ to equal your number of cores
Save and Exit and you should see a marked improvement in Warzone performance
Check bovenstaande echt even, verklaart wellicht ook je rare CPU utilization.

Zoals anderen al benoemden, dat geheugen en daarmee de snelheid van Infinity Fabric is van groot belang voor Ryzen. Maar, ik denk niet dat een 2700 an sich een te langzame CPU is voor jouw GPU.

Vergeet ook niet dat Warzone gewoon slecht geoptimaliseerd is, maar wellicht dat met wat tweaken en wat settings je er meer uit weet te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

conbla schreef op zondag 25 april 2021 @ 17:23:

@computerjunky
Dit al geprobeerd wat ik al vaker heb geschreven bij oa warzone ?
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/65971702

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:04
FlowSnake schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 08:23:
https://charlieintel.com/...ues-in-warzone/75899/?amp

[...]

Check bovenstaande echt even, verklaart wellicht ook je rare CPU utilization.

Zoals anderen al benoemden, dat geheugen en daarmee de snelheid van Infinity Fabric is van groot belang voor Ryzen. Maar, ik denk niet dat een 2700 an sich een te langzame CPU is voor jouw GPU.

Vergeet ook niet dat Warzone gewoon slecht geoptimaliseerd is, maar wellicht dat met wat tweaken en wat settings je er meer uit weet te halen.
Ik heb dit een tijdje terug ook getest met mijn 9700K met 8 cores en geen Hyperthreading. Als ik mn renderercount op 8 zet (alle cores) dan heb ik enorme stutter. Op 4 of 5 loopt het goed. Mijn theorie is dus dat je alleen het getal gelijk moet maken aan het aantal fysieke cores van je processor als ie HT heeft. Zo niet, dan moet je ergens rond de helft gaan zitten. Een aantal cores/threads zijn dan bezig met renderen en een aantal met andere taken.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conbla
Na alle aanpassingen (renderer count, process lasso, etc.), krijg ik rond de 105-110 fps steady.
Was sowieso al van plan om te upgraden, en dat gaan we dan ook maar doen :).

Thanks voor alle hulp, heren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

JohnnyV76 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 15:59:
[...]

Ik heb dit een tijdje terug ook getest met mijn 9700K met 8 cores en geen Hyperthreading. Als ik mn renderercount op 8 zet (alle cores) dan heb ik enorme stutter. Op 4 of 5 loopt het goed. Mijn theorie is dus dat je alleen het getal gelijk moet maken aan het aantal fysieke cores van je processor als ie HT heeft. Zo niet, dan moet je ergens rond de helft gaan zitten. Een aantal cores/threads zijn dan bezig met renderen en een aantal met andere taken.
Kan zijn dat 0 de 1e core is, dus 7 met 8-core CPU. anders pak je 1 thread als je cpu hebt met 8-16,6-12 etc.
Er was ook een forumlid die op 2 betere prestaties haalt dan hoger (Ryzen 3600 dacht ik)

Pagina: 1