Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevevr
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-01 08:46
Hi iedereen,

Ik heb na twee jaar een Huawei te hebben gehad de keus gemaakt om over te stappen naar een iPhone 12. Ik wil heel graag mijn whatsappgesprekken mee nemen. Dit lijkt echter nogal lastig te zijn, en ik heb geen zin om 30 euro neer te leggen voor programma's die dit zogenaamd voor je doen met 1 klik op de knop.

Ik neem aan dat meerdere mensen dit probleem zijn tegengekomen. Als ik een oplossing zoek dan kom ik eigenlijk alleen maar op die betaalde programma's uit.

Wat ik tot nu toe heb kunnen doen is een backup maken van mijn chats in mijn Google Drive. Dit is zichtbaar op mijn Huawei, maar als ik dit probeer te vinden via mijn iPhone in de Google Drive app, kan ik niks vinden.

Wie o wie kan mij verder helpen? Het doel is mijn whatsapp gesprekken over te zetten.

Ik hoor heel graag van jullie!

* ik wist niet in welk deel van het forum ik dit moest posten, vandaar dat ik dit onder iPhones & iPads plaats.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Helaas zijn de makkelijke oplossingen alleen betaald, dus als je echt waarde hecht aan je gespreksgeschiedenis dan lijkt het mij de 30 euro wel waard.

Eventueel een gratis alternatief kan je ergens wel op Github vinden. Ik heb deze alleen niet getest, dus zou niet weten of het gaat werken.

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gewoon dokken, simpelste oplossing en dan ben je wss alsnog goedkoper uit dan uren en uren tijd erin steken in de hoop dat t werkt en goed overkomt ALS er al wat overkomt; het opensource spul werkt imho niet al te best, maar misschien lukt t je. Als je dat allemaal niet wil: zo “heel graag” wil je de geschiedenis dan niet over blijkbaar, €25 voor het redden van de gehele historie is toch niet zoveel? :P Afijn. :)

[ Voor 126% gewijzigd door WhatsappHack op 26-04-2021 01:15 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02:07

TheVMaster

Moderator WOS
Eens met bovenstaand. Heb dit al diverse keren gedaan en de betaalde oplossing werkt gewoon en dan is die 25 euro niet zo duur. Vooral als je een historie van meerdere jaren (incl. media) zo kunt overzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidZH
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:49
TheVMaster schreef op maandag 26 april 2021 @ 01:17:
... Heb dit al diverse keren gedaan...
Welke app heb je dan uiteindelijk gebruikt? Ik kan er een stuk of 5 vinden, maar om daar dan een betrouwbare review van te vinden is hopeloos. Allemaal "wij van WC-eend"...
Ik vind het zeker niet erg om daar voor te betalen, maar dan wil ik wel graag weten of het money well spent is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02:07

TheVMaster

Moderator WOS
DavidZH schreef op Saturday 7 August 2021 @ 09:57:
[...]

Welke app heb je dan uiteindelijk gebruikt? Ik kan er een stuk of 5 vinden, maar om daar dan een betrouwbare review van te vinden is hopeloos. Allemaal "wij van WC-eend"...
Ik vind het zeker niet erg om daar voor te betalen, maar dan wil ik wel graag weten of het money well spent is...
Ik heb toen gebruik gemaakt van https://backuptrans.com/. Het is even puzzelen hoe het werkt, maar ik heb zo al diverse keren alle history over kunnen zetten van Whatsapp. De laatste keer is iets meer dan een jaar geleden, dus geen garanties of het met de huidige versies van Android en iOS nog steeds goed werkt, maar hier werkte het goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TheVMaster schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 11:47:
[...]

Ik heb toen gebruik gemaakt van https://backuptrans.com/. Het is even puzzelen hoe het werkt, maar ik heb zo al diverse keren alle history over kunnen zetten van Whatsapp. De laatste keer is iets meer dan een jaar geleden, dus geen garanties of het met de huidige versies van Android en iOS nog steeds goed werkt, maar hier werkte het goed.
Yup, werkt nog steeds.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Pagina: 1