Vraag

• Janvier1985
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 15-09 19:54
Beste,

Graag zou ik even achter hulp vragen bij het aansluiten van een klein PCBtje, de verkoper wilt maar niet antwoorden voor een schema. Mag ik aan de lieve mensen hier vragen om mijn te helpen aub.

Het werkt op een 1.2v 800mah batt AA (luxform)
Chip: (5252F ak7o1 || QX5252F volgens website)
Cap: 104
Diode: 1N5819 MIC
Resistor: kan niet lezen

Website: https://cntronic.com/10pc...ard-christmas-lights-4814

Ik denk het volgende:

B+ = Batterij +
B- = Batterij -
S+ = Solar +
S- = Solar -
C+ = ????
L- = ???? (Light - misschien?)
W+ = ????

Dus waar sluit ik de led aan?

Alvast bedankt !!!!

Alle reacties

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:52
https://www.google.com/se...=953#imgrc=P9guKssxFTDO8M

Geen weerstand maar een spoel van 150µH. (bruin, groen, bruin)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:08
B+ is niks. Het is letterlijk een los soldeereiland dat nergens mee is verbonden.
De daadwerkelijke aansluiting voor de plus van de batterij is de linkerpoot van de inductor (dat groene ding).
Naast B+ staat "K" met het symbool voor een schakelaar. Misschien is het de bedoeling dat je de batterij op B+ aansluit en dan een schakelaar soldeert tussen B+ en de inductor? Op de achterkant van het bord zijn extra soldeerpunten voorzien die daarvoor bedoeld lijken.

B-, L- en S- zijn allemaal ground, je kan hier de min van zonnepaneel/led/solar cell op aansluiten.

Voor de plus van de LED kan je kiezen tussen C+ of W+. W+ is de ongelijkgerichte output van de boost converter en C+ de gelijkgerichte. Met W+ is het efficiënter, met C+ knippert je LED minder.

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:52
Tom-Z schreef op zondag 25 april 2021 @ 09:00:
Misschien is het de bedoeling dat je de batterij op B+ aansluit en dan een schakelaar soldeert tussen B+ en de inductor? Op de achterkant van het bord zijn extra soldeerpunten voorzien die daarvoor bedoeld lijken.
Dit is correct. :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:46

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Waarom dan ook net de specsheet van de controler opzoeken, 2 tellen werk:
https://www.mikrocontroller.net/attachment/158139/QX5252.pdf

Dan wordt het een eitje met de baantjes volgen van chip naar aansluiting!

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• Janvier1985
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 15-09 19:54
memphis schreef op zondag 25 april 2021 @ 09:19:
Waarom dan ook net de specsheet van de controler opzoeken, 2 tellen werk:
https://www.mikrocontroller.net/attachment/158139/QX5252.pdf

Dan wordt het een eitje met de baantjes volgen van chip naar aansluiting!
Mijn skills in lezen van schema's zijn niet zo heel goed, laat staan wat ze allemaal betekenen
Tom-Z schreef op zondag 25 april 2021 @ 09:00:
B+ is niks. Het is letterlijk een los soldeereiland dat nergens mee is verbonden.
De daadwerkelijke aansluiting voor de plus van de batterij is de linkerpoot van de inductor (dat groene ding).
Naast B+ staat "K" met het symbool voor een schakelaar. Misschien is het de bedoeling dat je de batterij op B+ aansluit en dan een schakelaar soldeert tussen B+ en de inductor? Op de achterkant van het bord zijn extra soldeerpunten voorzien die daarvoor bedoeld lijken.

B-, L- en S- zijn allemaal ground, je kan hier de min van zonnepaneel/led/solar cell op aansluiten.

Voor de plus van de LED kan je kiezen tussen C+ of W+. W+ is de ongelijkgerichte output van de boost converter en C+ de gelijkgerichte. Met W+ is het efficiënter, met C+ knippert je LED minder.
SUPER! Dit is het antwoord waar ik zat op te wachten, nu wordt het een stuk duidelijker. Ik denk van B+ en de linker poot een brug te maken want in deze lichten zitten geen schakelaars, minder troep die kapot kan gaan. Ik ga ook één maken met C+ en W+ en zien wat deze geven
Bewijst maar eens dat ik er weinig van ken

Alvast bedankt voor alle reacties ! :)
Pagina: 1

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee