Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeMaas
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08-02-2024
Beste tweakers,

Veel mensen gebruiken vanwege hun diabetes een flash glucose monitoring systeem (voor zowel type 1 als 2), zoals bijvoorbeeld de Freestyle Libre 2 sensor van Abbott (https://www.freestyle.abb...ibre/freestylelibre2.html).
Dit is een uitkomst omdat je niet meer in je vingers hoeft te prikken en veel meer inzicht krijgt in het dagelijkse verloop van je glucosespiegel. Het voordeel van de Libre 2 sensor is dat deze middels een bluetoothverbinding een signaal naar je telefoon kan sturen wanneer je glucosespiegel buiten de waardes gaat die je zelf hebt ingesteld. Het aantal hypo's en hypers dat hiermee voorkomen wordt is zeer groot.
Voor degenen die niet bekend zijn hiermee, bij een hypo is je spiegel te laag, je kan hierdoor in het ergste geval in coma raken. Een hyper (spiegel te hoog) heeft geen directe consequenties maar zorgt ervoor dat je zeer lichtgeraakt bent, misselijk kan worden, hoofdpijn krijgt en je raakt er zeer vermoeid door. En dan hebben we het nog niet over de lange termijn gevolgen van hypo's en hypers gehad maar dat verhaal bespaar ik jullie.
Simpel gezegd, een dergelijke sensor zorgt voor directe verbetering van je gezondheid, bespaart je veel ongemak en door het helpen voorkomen van problemen op de lang termijn ook voor lagere kosten voor de zorg die hiervoor nodig is. Voordeeltje dus ook voor de brave belastingbetaler ;-).
Na het medisch getinte praatje dan nu het probleem, want je bent natuurlijk altijd op zoek naar de volgende stap. Zo zou ik, en met mij nog veel mensen, ook graag een alarm willen ontvangen wanneer mijn telefoon niet binnen 10 meter van mij is. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een sportwedstrijd waarbij je telefoon in de kleedkamer ligt o.i.d.
Aangezien veel smartwatches ook met een bluetooth verbinding werken zou ik denken dat deze wellicht ook direct contact kunnen maken met de sensor. Nu ben ik alleen helaas zelf niet technisch genoeg onderlegd om dit uit te vogelen en ook contact met fabrikant Abbott hierover heeft mij geen duidelijkheid gegeven. Dus ben ik nu het internet aan het afstruinen maar met hulp of input van iedereen hier kan het wellicht allemaal makkelijker/sneller gevonden worden.

Alvast bedankt voor het meekijken en -denken! Eventuele oplossingen gaan uiteraard ook direct naar fora voor diabetespatiënten dus niet alleen ik wordt ermee geholpen!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:22

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
(jarig!)
JoeMaas schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 22:47:
Aangezien veel smartwatches ook met een bluetooth verbinding werken zou ik denken dat deze wellicht ook direct contact kunnen maken met de sensor.
Hoewel Bluetooth een open standaard is met protocollen, wil dat niet zeggen dat je dan zomaar alle apparaten aan elkaar kan hangen. De smartwatch moet het juiste protocol ondersteunen en voor de sensor waarschijnlijk ook software / drivers hebben. De kans is dus erg klein dat dit gaat werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• divk
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 25-06 14:39
Er is hier wel een app voor dat je de waardes op je smartwatch kan krijgen.
En dat is de Diabox deze is niet via de playstore te downloaden.
En Abott is hier tegen dus als je een keer een probleem heb met de sensor en je zegt dat je de dia box gebruikt dan krijg je geen nieuwe meer.
Dit werkt helaas niet met al smartwatchs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeMaas
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08-02-2024
divk schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 09:27:
Er is hier wel een app voor dat je de waardes op je smartwatch kan krijgen.
En dat is de Diabox deze is niet via de playstore te downloaden.
En Abott is hier tegen dus als je een keer een probleem heb met de sensor en je zegt dat je de dia box gebruikt dan krijg je geen nieuwe meer.
Dit werkt helaas niet met al smartwatchs.
Ah kijk eens aan. Ik stuitte bij Abbott al op weinig medewerking inderdaad. Verklaart een hoop, zal me eens inlezen of het toch de moeite kan zijn, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruisje1981
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 11-08-2022
Een beetje erg late reactie, maar er is al enige tijd een Amerikaans bedrijf, die de nightrider blucon op de markt heeft. Deze plaats je over de sensor en meet hem om de 5 minuten uit. Deze stuurt het dan door naar je smartwatch.

Je zou daar eens naar kunnen informeren. Google staat er vol mee ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gilla013
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-06 15:13
Nog een late reactie. Ik had de FSL2 icm xDrip werkende on mijn Galaxy Watch 4. Niet standalone. Met andere woorden: Je mobiele telefoon heeft een continue bluetooth verbinding met de sensor en via xdrip wordt dit via je mobiele telefoon doorgegeven aan de smartwatch:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5G8H81DuLSUpOY_ZnhhqAQ6ZXzA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LMqqf6T6R7ZDBnMYMhmyAtO7.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ga over op de FSL3 en die heeft het out of the box al spiegelend op je smartwatch(compatibel devices), maar waarschijnlijk ga ik daar ook xdrip gebruiken voor de watchfaces.

[ Voor 4% gewijzigd door gilla013 op 20-06-2022 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mynheer007
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20-04 17:31
gilla013 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 13:20:
Nog een late reactie. Ik had de FSL2 icm xDrip werkende on mijn Galaxy Watch 4. Niet standalone. Met andere woorden: Je mobiele telefoon heeft een continue bluetooth verbinding met de sensor en via xdrip wordt dit via je mobiele telefoon doorgegeven aan de smartwatch:
[Afbeelding]

Ik ga over op de FSL3 en die heeft het out of the box al spiegelend op je smartwatch(compatibel devices), maar waarschijnlijk ga ik daar ook xdrip gebruiken voor de watchfaces.
Je geeft aan over te gaan naar de FSL3. Val je dan in een van de groepen waarvoor deze vergoed wordt of kun je ook op een andere manier aan een FSL3 komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gilla013
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-06 15:13
Mynheer007 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 11:21:
[...]

Je geeft aan over te gaan naar de FSL3. Val je dan in een van de groepen waarvoor deze vergoed wordt of kun je ook op een andere manier aan een FSL3 komen?
Inmiddels ben ik al een tijdje over op de FSL3 en ja ik voldeed aan de eisen vanwege sterke hypo unawareness wat icm sporten en tijdens de nacht tot gevaarlijke situaties leidde.
Voor meer vragen/info mag je me dm-en indien gewenst.

[ Voor 5% gewijzigd door gilla013 op 05-08-2022 11:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mynheer007
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20-04 17:31
gilla013 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 11:24:
[...]

Inmiddels ben ik al een tijdje over op de FSL3 en ja ik voldeed aan de eisen vanwege sterke hypo unawareness wat icm sporten en tijdens de nacht tot gevaarlijke situaties leidde.
Voor meer vragen/info mag je me dm-en indien gewenst.
Ok. Ik stuur je even een dm

• LindaS
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 19-09-2022
gilla013 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 13:20:
[Afbeelding]

Mijn zoon wordt vaak niet wakker van zijn fsl alarm op de telefoon. Is het ook mogelijk om die als trilfunctie op de smartwatch te gebruiken voor de nacht? Misschien dat hij daar beter van wakker wordt.
Pagina: 1