• kibber
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-06 21:00
Vandaag heb ik een nieuwe TV geleverd gekregen, een LG OLED CX 55 inch. Hiervoor had ik een Samsung UE55JU7000. Naast de TV heb ik een Playstation 4 en een Intel NUC 7I5BNH voor Kodi. Allen verbonden met een Denon AVR-X3300W.

De oude situatie, met de oude tv, was als volgt aangesloten:
  • Samsung HDMI4 (ARC port) -> Denon AVR op de ARC / monitor port
  • Intel NUC -> Denon AVR media player HDMI port
  • PS4 -> Denon AVR game HDMI port
  • Optical audio kabel van TV naar Denon
Dit werkte altijd prima. De oude TV was een 4K TV en Kodi draaide ook in 4K resolutie.
Nu de nieuwe tv er is heb ik deze opstelling als volgt aangesloten:
  • LG OLED HDMI2 (eARC/arc port) -> Denon AVR on ARC / monitor port (ongewijzigd aan Denon kant)
  • Intel NUC -> Denon AVR media player HDMI port (ongewijzigd)
  • PS4 -> Denon AVR game HDMI port (ongewijzigd)
  • Optical audio cable from TV to Denon (ongewijzigd aan de Denon kant)
Wanneer ik nu op de TV schakel naar de NUC of de PS4, het maakt niet uit welke van de twee, dan krijg ik vanaf de TV een 'no signal melding'. Wanneer ik de HDMI kabel los trek krijg ik het standaard Denon scherm in beeld. Wanneer ik de apparaten rechtstreeks op de TV aansluit krijg ik beeld maar loopt het uiteraard niet over de speakers. Ik krijg met geen mogelijkheid beeld via de receiver.

Ik heb denk ik al flink wat gedaan:
  • HDMI kabels gewisseld;
  • Andere porten op de receiver;
  • TV opnieuw opgestart met alles aangesloten
  • Receiver opnieuw opgestart met alles aangesloten
  • TV naar fabrieksinstellingen
  • Receiver naar fabrieksinstellingen
  • De oude opstelling teruggebouws -> dit werkt zoals het altijd gedaan heeft
  • De receiver op een andere port op de TV aangesloten
  • HDMI Ulta HD Deep Colour op de TV op alle HDMI porten uit en aan gehad
  • Live Plus op de TV uitgezet
  • Quick start + op de TV uitgezet
  • Firmware TV naar laatste versie
  • Firmware van de receiver staat al op de laatste versie
  • Resolutie van de NUC in Windows en KODI van 4k naar 1080p gezet
Ik weet het even niet meer. Ik kreeg een suggestie dat de receiver geen 4K zou kunnen waardoor de handshake wellicht mislukt maar volgens de specs van de receiver, zie boven, zou dat in ieder geval niet kloppen. Ik sluit niet uit dat het een handshake issue is maar ik weet niet hoe ik het oplos, als dat al kan.

Heeft iemand de gouden tip?! :*)

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Heb je de CX al op ARC ipv eARC gezet in het menu? Je Denon ondersteunt geen eARC toch?
Geluid -> aanvullende instellingen -> eARC uitzetten.
Waarom je die optical ook nog van tv naar versterker hebt ontgaat me een beetje, met ARC heb je immers al geluid lopen, maar dat is hier de oorzaak van je issue, het is wel een loze kabel.
Je kunt alles op je tv aansluiten en dan ARC van tv naar ARC van de receiver, dan moet het werken. Je mist dan wel DTS support mocht je ali illegali spul met je NUC van plan bent te kijken ;)

[Voor 35% gewijzigd door CyBeRSPiN op 24-04-2021 22:56]

• kibber
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 22:52:
Heb je de CX al op ARC ipv eARC gezet in het menu? Je Denon ondersteunt geen eARC toch?
Geluid -> aanvullende instellingen -> eARC uitzetten.
Waarom je die optical ook nog van tv naar versterker hebt ontgaat me een beetje, met ARC heb je immers al geluid lopen, maar dat is hier de oorzaak van je issue, het is wel een loze kabel.
Je kunt alles op je tv aansluiten en dan ARC van tv naar ARC van de receiver, dan moet het werken. Je mist dan wel DTS support mocht je ali illegali spul met je NUC van plan bent te kijken ;)
Bedankt voor je zeer snelle reactie!

Ik heb hier wel naar zitten kijken maar ik denk niet dat ik de juiste setting al gevonden heb. Ik ga naar All Settings -> Connection -> Device Connection Settings -> en daar staat SIMPLINK (HDMI (CEC) aan en Auto Device Control. De Denon doet inderdaad geen eARC

Die optical out was ooit een ARC issue met de vorige opstelling meende ik. Waarschijnlijk is dat inderdaad nog een overbodige restant.

Eerlijk gezegd maakt het mij niet uit of het via ARC werkt of niet, als ik maar weer beeld heb, dan kan ik vanuit daar weer verder klooien haha.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

In het geluid menu zit die eARC setting. Maar geen idee of dat helpt.

• kibber
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 23:10:
In het geluid menu zit die eARC setting. Maar geen idee of dat helpt.
Ah, gevonden, eARC staat uit (schakelaar is grijs), sound out staat op HDMI ARC.

Toch enorm bedankt! Mocht je nog iets weten, ik houd mij aanbevolen!

• Reboot3000
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 08-04 17:38
Hallo Kibber,
Is je probleem al opgelost?
Ik heb vandaag mijn Samsung tv vervangen door een LG oled G1. Ik heb hetzelfde probleem alleen heb ik het niet bij alle aangesloten apparaten.
Mijn Apple TV 4K werkt wel maar de ziggo next box werkt niet.

Ik ben er achter dat bij mij het probleem er niet is bij ziggo als ik of op de LG tv of de Denon receiver 4K Deep colour(LG)/ 4K enhanced (Denon) uit zet.

Omdat dit natuurlijk vreemd is ben ik verder gaan zoeken en wat blijkt. Bij mij zit het probleem in de HDMI kabels. Sluit ik de kabel van de Apple TV aan op de ziggo Next dan werkt het wel.
Ik heb ook gelezen op de Denon site dat het kan komen omdat de cable/sat hdmi ingang op de Denon verder weg zit van HDMI 1.
Ik ga eerst morgen maar een nieuwe HDMI kabel kopen en kijken of ze dan beide werken.

Ik hoor graag hoe jij hebt gevaren.

• SRB12
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-05 17:53
En is het de oplossing? Ik heb vandaag een Denon x1700 aangesloten op mijn LG B6 tv en heb geen beeld met de Vero 4k en wel met de ziggo.
Ik heb natuurlijk geen nieuwe hdmi kabels gehaald, dus misschien zit het em daar in?

Edit: dat deep colour uitzetten heeft het voor mij gedaan!

[Voor 12% gewijzigd door SRB12 op 07-01-2023 17:38]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee