Ik voel me wat paranoia dit te vragen, maar deze morgen zag ik een vreemd device op de wifi van mijn ISP router verbonden (BBox3 Proximus). Het is er nu al een paar uur, en ik snap niet wat het is en hoe het uberhaubt verbonden zou kunnen zijn.
De BBox rapporteert het device met MAC 00:08:55:41:00:18 en IP 10.1.1.2.
Dat is een IP van buiten m'n thuisnetwerkrange (168.192.x.x), dus ik kan het zelf ook niet bereiken.
Op internet vind ik dat MACs beginnend met 00:08:55 van NASA-Goddard Space Flight Center zijn. Nu, ik ben geen wetenschapper, en ook geen alien, dus...
Als ik het mac of ip even google, vind ik niet direct een verklaring.
Een eigen toestel is het niet. Alle devices die op m'n wifi kunnen verbinden zijn ofwel ook vermeld in de webgui, of zijn powered off.
Iemand een idee? Glitch in m'n BBox neem ik aan?
De BBox rapporteert het device met MAC 00:08:55:41:00:18 en IP 10.1.1.2.
Dat is een IP van buiten m'n thuisnetwerkrange (168.192.x.x), dus ik kan het zelf ook niet bereiken.
Op internet vind ik dat MACs beginnend met 00:08:55 van NASA-Goddard Space Flight Center zijn. Nu, ik ben geen wetenschapper, en ook geen alien, dus...
Als ik het mac of ip even google, vind ik niet direct een verklaring.
Een eigen toestel is het niet. Alle devices die op m'n wifi kunnen verbinden zijn ofwel ook vermeld in de webgui, of zijn powered off.
Iemand een idee? Glitch in m'n BBox neem ik aan?