Bekabelde snelheid lager dan snelheid achter Deco M5

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:54
Beste allen,

Wanneer ik mijn pc direct aan de Zyxel modem hang, danwel via Deco's in access point mode gebruik, is mijn upload snelheid beperkt tot slechts 10 mbit/s. Wanneer ik echter de Deco's in router mode zet, en dan mijn pc erachter zet. Haal ik de volle 30 mbit/s aan upload snelheid. En dit alles in een bekabelde situatie.

Eerder was ook de download snelheid in de access point/direct aan Zyxel gekoppelde setting beperkt. Nu is dat bijgetrokken tot de volledige snelheid. Alsof de Zyxel modem zelf prioriteert oid?

Een raar probleem, waarbij juist het gebruik van Deco's in router mode hogere snelheden op lijkt te leveren dan het direct koppelen van mijn pc aan een Zyxel modem. :?

[ Voor 115% gewijzigd door -Edwin- op 30-04-2021 00:13 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
EDIT

[ Voor 100% gewijzigd door -Edwin- op 30-04-2021 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Niemand die raad weet met bovenstaande? Ik heb inmiddels de Deco's achter een Netgear GS105E switch geplaatst. Alles werkt goed, maar sinds ik de Deco's in router mode heb OF mijn pc direct aan de Zyxel modem hang, is de upload beperkt tot 10 mbit/s. Terwijl als ik de Deco's in router mode zet en dan mijn pc erachter hang, ik wel de volle 30 mbit/s haal.

Dit alles onder bekabelde omstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanw848
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:43
Dus alle deco's in AP mode op dezelfde switch werkt prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
arjanw848 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 00:15:
Dus alle deco's in AP mode op dezelfde switch werkt prima?
Ja hoor, draait als een zonnetje. In eerste instantie had ik het direct achter de Zyxel geplaatst, en dan vloog alles eruit. Maar op advies van een ander topic hier heb ik de GS105E switch aangeschaft, en nu werkt dat stukje prima.

Maar goed, desondanks blijft dus de upload snelheid van mijn bekabeld aangesloten pc achter. Dat is heel gek, een Galaxy S8 haalt draadloos, verbonden aan dezelfde Deco, wel de volle upload snelheid. Maar ook zonder een Deco ertussen, haalt mijn pc bekabeld niet de volle snelheid. Zoals ik zei, alsof de Zyxel modem de pc minder prioriteit geeft of iets dergelijks. Kan dat überhaupt?

UPDATE: Na ongeveer 10-15x draaien van speedtest kwam er elke keer 1 a 2 mbit/s bij. Totdat ik nu op de volle snelheid zit. Inderdaad alsof de modem "on demand" aanbod lijkt te geven aan het apparaat.

Is dit bekend gedrag van de Zyxel modem van Online.nl? Er zijn geen prioriteringssettings in de interface.

[ Voor 16% gewijzigd door -Edwin- op 30-04-2021 00:30 ]