Airco met luchtzuivering een goed idee?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-01 23:40
Ik ben op het moment aan het kijken om mijn airco (spilt unit) in de slaapkamer te vervangen, merkte vorig jaar dat die gewoon wat moeite begint te krijgen met de kamer goed te koelen als het erg warm is (beestje is 15 jaar oud) en ik wil er ook 1 die ik met een app kan bedienen. Nu heb ik wat offertes binnen en 1 daarvan heeft de mogelijkheid om te kiezen voor een DualCool van LG. Deze airco heeft een geïntegreerde luchtzuiveringsfunctie, op het moment gebruiken we daar een losse luchtreiniger van Philips voor.

Nu klinkt dat heel mooi, dan kan dat losse apparaat eruit maar ik ben een beetje bang dat het erg ten koste zal gaan van de levensduur van de airco. Volgens de installateur zou dat niet het geval zijn maar hoe denken jullie daarover? Mijn luchtreiniger nu staat eigenlijk gewoon 16 uur per dag aan (als we slapen doen we hem uit) terwijl je een airco natuurlijk alleen gebruikt wanneer het erg warm is, hij zal dus een veelvoud aan 'draaiuren' krijgen, ondanks dat het niet hetzelfde is als volop koelen.

De meerprijs van de Dualcool tov een normale LG is iets van 150 euro dus dat vind ik verwaarloosbaar maar ik heb weinig zin om over 3 jaar weer zo'n nieuwe airco aan te moeten schaffen omdat het toch prijzige dingen zijn en het ook een berg gedoe is........

Alvast bedankt.

Alle reacties

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:48
Wow, waar woon je dat de lucht 16 uur per dag ‘gereinigd’ moet worden? Dat lijkt me geen gezonde omgeving!

Maar als je daardoor de airco veel vaker aan moet hebben lijkt het me logisch dat die ook veel sneller slijt. Ik heb alleen geen idee wat een ‘luchtreiniger’ kost...?

• LordLynx
Smobbo schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 16:08:
Wow, waar woon je dat de lucht 16 uur per dag ‘gereinigd’ moet worden? Dat lijkt me geen gezonde omgeving!

Maar als je daardoor de airco veel vaker aan moet hebben lijkt het me logisch dat die ook veel sneller slijt. Ik heb alleen geen idee wat een ‘luchtreiniger’ kost...?
Of het echt 16 uur per dag 'moet' weet ik niet, we zetten hem gewoon aan als we wakker worden en uit als we naar bed gaan, het merendeel van de dag staat die gewoon heel zachtjes te blazen dus het zal echt wel meevallen hoe vuil de lucht is maar wij vinden het gewoon prettig en ik merk ook zeker dat ik minder last van hooikoorts heb erdoor.

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Waarom zou dit ten koste gaan van de levensduur? Het werkt met een ultrasone techniek en niet met een HEPA filter. Dus het lijkt mij onderhoudsvrij.

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

• LordLynx
Aike schreef op zondag 25 april 2021 @ 10:48:
Waarom zou dit ten kosten gaan van de levensduur? Het werkt met een ultrasone techniek en niet met een HEPA filter. Dus het lijkt mij onderhoudsvrij.
Dat vroeg ik mij dus af, in dat geval is het dus een verstandige keuze om deze te nemen in plaats van een gewone?