Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VickyVanglabeke
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 03-10-2021
Wie kan mij helpen?
Ik zou een Ipad aanschaffen voor de kinderen om hun Snapchat, YouTube, Roblox, ... te laten spelen.
Zou een Ipad 10.2 128 gb een goede aankoop zijn?
Ik vind het persoonlijk nogal duur om door de kids te laten gebruiken.
Wie kan mij een goede tip of meerdere tips geven om de juiste koop te doen.
Wel Apple omdat alle andere toestellen dan kunnen gelinkt worden aan elkaar.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Wat is het budget? En moet het perse nieuw zijn, of is tweedehands ook goed?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apple is nou eenmaal duur, wel 1 tip zeker met kinderen: koop een goeie cover die klappen kan opvangen en de iPad beschermt. UAG bijv. https://www.urbanarmorgear.com/collections/apple-tablets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
@Verwijderd Als je ziet hoe die iPads bij de familie Meiland eruit zien, dan is dat een goede tip! Investeren in een stevige hoes is altijd goed.

[ Voor 23% gewijzigd door syltheboy op 24-04-2021 15:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:06

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Bij kinderen is een goede bescherming van een duur device sowieso een aanrader.
Vraag 2 is natuurlijk ook hoe oud de kids zijn en hoe zuinig ze met spullen omgaan.

iPad's zijn zoals gezegd relatief duur. Verder wil je wellicht ook iets als parental controls. Ik meen dat google daar verder mee is (google family heet dat oid). Verder zal denk ik een willekeurige tablet ook voldoen, zal niet het snelste hoeven zijn. Ik zou het persoonlijk eerder in de Android hoek zoeken.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Je zou vanaf iPad Air2 kunnen kijken refurbished
[~VickyVanglabeke @VickyVanglabeke
Die draait al op re ente iOS14.5

[ Voor 28% gewijzigd door Hackus op 24-04-2021 15:45 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:56
Snapchat is niet geoptimaliseerd voor de iPad dus daar moet je ook wel rekening mee houden, dat is niet een hele prettige ervaring. Het werkt technisch wel maar ziet er niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Ik heb een aantal Samsung Galaxy A tablets gehad, maar nu de kinderen meer games spelen houd ik het bij iPads. Die blijven langer goed werken. De iPad Air 2 heeft de Samsung tablet bv ruimschoots overleefd. Verder heb ik niets met het Apple ecosysteem.

Roblox zal prima werken op de iPad 2020 128GB. YouTube werkt op alles. Voor games is de 128GB versie essentieel.

Nog nooit meer dan 15 euro voor een cover uitgegeven. Haal altijd de EasyAcc covers op Amazon.de. Blijkbaar is dat voldoende om ze bij de kinderen heel te houden.

[ Voor 6% gewijzigd door Rukapul op 24-04-2021 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Aangezien je het over 'kids' hebt, hoe oud zijn die kinderen? Bij jonge kinderen zou ik een goede tweedehands iPad adviseren, met een stevige cover.

Overigens is Snapchat voor 12+, en ik weet best, dat veel ouders hun jongere kinderen toch dergelijke apps laten gebruiken. Maar klaag dan niet achteraf, dat ze dingen gezien hebben, die ze op grond van hun leeftijd niet hadden moeten/mogen zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VickyVanglabeke
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 03-10-2021
Mijn kinderen zijn 7 en 8 jaar. Het budget wil ik tot een minimum behouden. Het mag eventueel een refurbished zijn maar dan vind ik oudere modellen. Ben dan bang dat de updates te snel zullen stoppen. Ik weet niet echt goed als ik effectief 128gb moet nemen of als lager gb ook goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

VickyVanglabeke schreef op zondag 25 april 2021 @ 10:42:
Mijn kinderen zijn 7 en 8 jaar. Het budget wil ik tot een minimum behouden. Het mag eventueel een refurbished zijn maar dan vind ik oudere modellen. Ben dan bang dat de updates te snel zullen stoppen. Ik weet niet echt goed als ik effectief 128gb moet nemen of als lager gb ook goed is.
Roblox werkt al op iOS8, dus met huidige 14.5 zit je wel tijdje 'safe'
Let wel op dat veel apps voor kids van 12jaar en ouder zijn

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VickyVanglabeke schreef op zondag 25 april 2021 @ 10:42:
Juist bij Apple hoef je niet erg bang te zijn dat ze vrij snel zullen stoppen met updates en ondersteuning.

Je twijfelt of je 1 stap lager moet nemen ipv de 128GB, mijn iPad van 128GB gebruikt al 11,5GB aan systeembestanden en daar komen dan nog de spelletjes, de apps, foto's?, en programmaatjes bij. Dat wordt best krap met 32GB. Maar met wat wilskracht is het te doen. Het is en blijft uiteindelijk jouw keuze en jouw portomonnee.
Pagina: 1