Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:06

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Ik heb een desktop die ik graag tijdelijk via mijn Samsung Galaxy S20's 4G verbinding met het internet wil verbinden. USB tethering leek mij de beste optie, en dus heb ik hem aangesloten met een kabel en USB tethering aangezet. Gelijk ook de RJ45 kabel er uitgehaald zodat hij echt alleen dit netwerk zou moeten pakken. Dit is niet wat er gebeurd. De telefoon verbind prima met de PC, maar het netwerk komt op geen enkele manier in beeld. Heb al verschillende guides bekeken hoe je dit kunt instellen, maar eigenlijk kom ik geen stap verder (ja de kabel zit erin, ja ik hoor het verbindingsgeluidje van W10, en ja ik zet mijn telefoon vervolgens op USB tethering).

Om te troubleshooten heb ik het ook even op een laptop geprobeerd, en daar is dit hetzelfde. Vervolgens mijn provider gecontacteerd of dit uitstond, maar die zeiden dat het zou moeten werken (en gewoon Wi-Fi hotspot werkt ook prima). Wat kan ik nog proberen?

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Beste antwoord (via LankHoar op 01-05-2021 14:02)

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
mijn eerste gedachte is gebruik je de origineel Samsung kabel?

dat komt nogal nou bij dit soort dingen

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Niemand een suggestie? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:17

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@LankHoar ik heb USB Tethering om eerlijk te zijn ook nog nooit gebruikt, dus ik zou eigenlijk niet zeker weten hoe het werkt. Maar krijg je bij je netwerkkaarten geen extra kaart erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
rens-br schreef op maandag 26 april 2021 @ 21:30:
@LankHoar ik heb USB Tethering om eerlijk te zijn ook nog nooit gebruikt, dus ik zou eigenlijk niet zeker weten hoe het werkt. Maar krijg je bij je netwerkkaarten geen extra kaart erbij?
Ik heb geen specifieke netwerkkaart, enkel het moederbord met een LAN poort erop. Die kan ik wel gebruiken, maar de VDSL upload verbinding is zo bizar traag (draai een grote backup naar de cloud en duurt letterlijk anderhalve maand op dit tempo), dat ik wil proberen om eens te kijken hoe dit gaat via 4G via tethering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

LankHoar schreef op maandag 26 april 2021 @ 21:48:
Ik heb geen specifieke netwerkkaart,
Dat bedoelde ik niet helemaal. Krijg je na het inpluggen van je telefoon een extra netwerkadapter te zien? Dat kan je zien bij:

Configuratiescherm -> Netwerkcentrum -> Adapterinstellingen wijzigen.

Ik zou verwachten dat je daar een extra adapter krijgt die je telefoon moet voorstellen.

Kan je verder ook eens kijken bij Apparaat beheer of je telefoon wel goed geïnstalleerd is?

Edit: Omdat ik nieuwsgierig was heb ik het dus zelf even getest. Als ik mijn telefoon aansluit krijg ik inderdaad een extra adapter erbij:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mk0MG9UMYvuv9YfI-s7VPRcPyh0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ERCGec7q9PfesvDxiENNjh9a.png?f=user_large

Als ik vervolgens alle andere adapters uitschakel / verbinding verbreek dan blijft het internet gewoon werken.

[ Voor 29% gewijzigd door rens-br op 26-04-2021 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik gebruik altijd de WiFi Hotspot van mijn telefoon, werkt altijd.
Net geprobeerd USB Tethering te gebruiken, maar dat werkte ook hier niet. usb verbond wel, pling!, maar er stond ‘geen usb verbinding’ in het tethering menu. (En m’n telefoon laadde m’n laptop op, wut?)

Als je geen sterke voorkeur hebt zou ik aanraden gewoon een WiFi hotspot te maken van je telefoon en te verbinden met dat WiFi netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
@rens-br apart, ik krijg geen extra netwerk adapter te zien. Enkel die van mijn LAN aansluiting en mijn VPN verbinding, niets extra..

@jodeltje mijn desktop heeft geen kaart om met draadloze netwerken te verbinden, anders had ik dat wel gedaan inderdaad.

Overigens, dat je laptop oplaad van je telefoon is ook wel heel frappant :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:48
jodeltje schreef op maandag 26 april 2021 @ 22:07:
Net geprobeerd USB Tethering te gebruiken, maar dat werkte ook hier niet. usb verbond wel, pling!, maar er stond ‘geen usb verbinding’ in het tethering menu. (En m’n telefoon laadde m’n laptop op, wut?)
Dat komt omdat het beide dual role ports zijn, dan wordt willekeurig een geconfigureerd als dfp en de ander als ufp. Als je hem een paar keer opnieuw aansluit zal hij op een gegeven moment andersom werken, waarschijnlijk werkt tethering dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

LankHoar schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 00:20:
@rens-br apart, ik krijg geen extra netwerk adapter te zien. Enkel die van mijn LAN aansluiting en mijn VPN verbinding, niets extra..
Ik moest hierdoor wel eerst wisselen van niks -> massaopslag -> tethering voordat het werkte. Wellicht kan je dat nog even een aantal keer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
rens-br schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 10:08:
[...]

Ik moest hierdoor wel eerst wisselen van niks -> massaopslag -> tethering voordat het werkte. Wellicht kan je dat nog even een aantal keer proberen.
Ja dat deed ik ook steeds, handmatig tethering selecteren. Nada resutlaat helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

LankHoar schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 10:39:
[...]

Ja dat deed ik ook steeds, handmatig tethering selecteren. Nada resutlaat helaas :(
Heb je al bij apparaatbeheer gekeken in Windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
rens-br schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 19:14:
[...]

Heb je al bij apparaatbeheer gekeken in Windows?
Ja, daar komt hij niet tevoorschijn helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfectPC
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-05 11:26
Vreemd, ik had net hetzelfde probleem totdat ik itunes installeerde.
Uiteraard helpt dat enkel voor een iphone, maar misschien kan @rens-br even kijken welke file er achter die remote ndis driver zit zodat je op die filename kan googlen (bij een iphone is dat een andere adapter)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Kwenie hoor: zo ongeveer de eerste hit op google zegt:
Computer drivers:

Download and install Samsung Smart Switch that is compatible with your computer from here.

Connect the cable to a compatible USB port on your computer.

Connect the other end of the cable to your mobile device.

Allow your computer to install any required drivers for your device. This process may take a few minutes.

Kan natuurlijk zijn dat je dat allemaal al gedaan hebt, maar dat had je dan ook wel in je topicstart mogen zetten

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Was even druk deze week, nu even tijd om er weer naar te kijken.
Brahiewahiewa schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 21:41:
Kwenie hoor: zo ongeveer de eerste hit op google zegt:
Computer drivers:

Download and install Samsung Smart Switch that is compatible with your computer from here.

Connect the cable to a compatible USB port on your computer.

Connect the other end of the cable to your mobile device.

Allow your computer to install any required drivers for your device. This process may take a few minutes.

Kan natuurlijk zijn dat je dat allemaal al gedaan hebt, maar dat had je dan ook wel in je topicstart mogen zetten
Ik weet niet waarom je d'r zo stellig ingaat, maar ik heb zeker gezocht, niet specifiek op Samsung maar meer Android gezien het Android betreft. Een link met wat jij beschrijft zie ik alleen maar voor het overzetten van zaken wanneer je van telefoon switcht (vandaar ook "switch", zie pagina van Samsung over deze applicatie), wat nu niet het geval is. Ik zie nergens iets over tethering staan betreft deze applicatie.
boyette schreef op woensdag 28 april 2021 @ 02:57:

Goede, ik gebruikte eerst geen originele. Zojuist de originele geprobeerd, en ik zie dan heel kort een "USB tethering turned on" notificatie van Android System verschijnen. Deze verdwijnt dan alleen al snel weer en er gebeurd verder niets.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Nu online
LankHoar schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 13:31:
Was even druk deze week, nu even tijd om er weer naar te kijken.

[...]

Ik weet niet waarom je d'r zo stellig ingaat, maar ik heb zeker gezocht, niet specifiek op Samsung maar meer Android gezien het Android betreft. Een link met wat jij beschrijft zie ik alleen maar voor het overzetten van zaken wanneer je van telefoon switcht (vandaar ook "switch", zie pagina van Samsung over deze applicatie), wat nu niet het geval is. Ik zie nergens iets over tethering staan betreft deze applicatie.

[...]

lukt het wel met een andere telefoon op dezelfde pc?

eventueel zelfs met dezelfde kabel?

Goede, ik gebruikte eerst geen originele. Zojuist de originele geprobeerd, en ik zie dan heel kort een "USB tethering turned on" notificatie van Android System verschijnen. Deze verdwijnt dan alleen al snel weer en er gebeurd verder niets.. :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Nog een paar keer de kabel erin en eruit heeft geholpen. De originele kabel was dus toch de sleutel! Het werkt nu, thanks @boyette :)

Pagina: 1