Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfjj866
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 15-05-2021
Ik heb al even op dit forum gezocht, maar hier nog niets over gevonden; vandaar mijn vraag:

Ik heb een nieuwe Xiaomi Note 9 aangeschaft en bij de eerste installatie (aan het iend van het proces) lijkt de installatie in een loop te komen en krijg ik de melding: "Provision stopt steeds" met de vraag of ik foutrapportage naar Mi wil sturen. En vandaar start de loop.... Iemand hier ook ervaring mee? Hoe dit op te lossen?

N.B. Heb de telefoon al geherstart, uitgezet en opnieuw aangezet, maar kom steeds terug in dezelfde fase van de installatie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iFobJ_NePMbMciRrSZn69jm-wZM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L6wCXMwujiBIJtCgRqZdGRMN.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 21:24
rfjj866 schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 12:24:
Ik heb al even op dit forum gezocht, maar hier nog niets over gevonden; vandaar mijn vraag:

Ik heb een nieuwe Xiaomi Note 9 aangeschaft en bij de eerste installatie (aan het iend van het proces) lijkt de installatie in een loop te komen en krijg ik de melding: "Provision stopt steeds" met de vraag of ik foutrapportage naar Mi wil sturen. En vandaar start de loop.... Iemand hier ook ervaring mee? Hoe dit op te lossen?

N.B. Heb de telefoon al geherstart, uitgezet en opnieuw aangezet, maar kom steeds terug in dezelfde fase van de installatie.

[Afbeelding]
Is dit direct na uitgepakt te hebben uit de (gesealde) doos? Dit heb ik wel eens met de Redmi Note 7 gehad maar dan na een niet helemaal correct verlopen ROM installatie, maar dat zou dus niet mogen spelen wanneer je het toestel dus nieuw hebt ontvangen. Tenzij je zelf eerst een andere ROM erop hebt gezet, maar dat haal ik niet uit je post.

Ik weet niet meer precies hoe dat destijds te hebben opgelost, maar dan nog zo het niet zo zonder meer werken met een nieuw toestel (ik had het toestel al aangepast met een andere recovery). Als je de telefoon dus op die manier hebt gekregen en je wilt niet zelf oplossen (met risico op verlies van garantie tot zelfs risico op bricken), dan zou ik gewoon terug gaan naar de winkel.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@rfjj866 zou dit toestel aanmelden als DOA (dead on arrival) en vragen om een nieuw toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfjj866
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 15-05-2021
Inmiddels via 'Engelstalig' forum elders een oplossing gevonden; Ge-reboot en in veilige modus opgestart. Daarna Taal op Engels ingesteld en toen proces opnieuw doorlopen (schijnt een fout in de vertaling va de Global ROM te zitten) en dat werkte. Daarna Taal weer op NL ingesteld en loopt als een trein.

Bedankt voor alle reacties/hulp! :)