Nat type strict Bintec router

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NathanVerkerk
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 09-07 20:57
Beste forumleden,

Al best wel een tijdje kamp ik met een probleem in mijn netwerk. Ik heb last van een strict NAT type in mijn netwerk, ik kon er altijd mee leven, omdat ik nog wel toegang had tot alles op het internet. Ik had er een keer eerder een melding van gekregen in GTA5, en dit vervolgens opgelost door een port forward.
Ik heb recentelijk het spel UNO van Ubisoft gekocht, en daar kan ik geen party aanmaken met dit NAT type. Dat staat in een melding die ik dan krijg.
Ook als ik een lobby join wordt ik na een klein tijdje gedisconnect, als de lobby wordt gestart naar het spel toe voordat ik wordt gedisconnect kom ik niet mee. Ik blijf dus in de lobby hangen.

Ik heb een aparte situatie met mijn netwerk. Dat zal ik eerst even uitleggen.
Ik woon nog bij mijn ouders, en daar heb ik een apart netwerk gekregen met een apart extern ip adres.
Dus we hebben een modem waar 2 routers op aangesloten zijn:
Die van mijn ouders, en die van mij. De routers zijn voor de rest op geen enkele manier in verbinding met elkaar.
Mijn eigen router is aangesloten op het Ziggo netwerk (gewoon koperen kabel, geen giganet of zoiets)
Mijn router is een Bintec RS232b, ik heb helaas van deze router niet veel gevonden op internet, hij is dus waarschijnlijk al een tijdje niet meer in de ondersteuning.
Ik heb mijn WAN kant (dus de kabel vanuit de modem naar de router) aangesloten op interface LAN-EN1-4. De LAN kant is op LAN-EN1-0.
Ik heb mijn kamer aangesloten op de router, en er is een Access point op aangesloten.
Ik heb alleen een IPv4 adres, deze ga ik voor de veiligheid niet prijsgeven.
Ik heb geen toegang tot IPv6 omdat de router dat vermoedelijk niet ondersteunt.

Ik heb al veel gezocht op internet over wat NAT types precies zijn, en ik denk dat ik dat wel goed begrijp. Eigenlijk is mijn router te streng op welke pakketjes worden toegelaten, en welke niet.
Ik heb al geprobeerd uPnP aan te zetten, (niet heel veilig, ik weet het) maar helaas werkte dit niet. Na een test op een website komt namelijk alsnog dat het uit zou staan op mijn router.

Ik heb ook al geprobeerd de poorten van Ubisoft Connect en UNO te forwarden. Ik denk dat dat gelukt is, maar toch werkt het niet. Als ik namelijk op dezelfde manier poorten van Minecraft forward (25565) werkt het wel, als ik een Minecraft server lokaal host dus.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/evcm2VXo9g1mcSEbU4PGdrU3vBU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DSZReuC9N4vyGZdNh1ySxuyK.jpg?f=fotoalbum_large

De bovenstaande afbeelding is de configuratie van de port forwardings. Vanwege de veiligheid heb ik mijn externe IP doorgestreept, de grote strepen zijn port forwardings die niks hiermee te maken hebben.
De port forwardings van minecraft heb ik in de screenshot gelaten omdat die werken, die heb ik dus als soort voorbeeld gebruikt voor de port forwardings van uno.

Heeft iemand een idee wat ik kan doen om van mijn NAT type strict af te komen, en misschien naar moderate of open te gaan? Of is dat juist niet slim?

Veel dank!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:26

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

uPnP weer aanzetten en geen manual port forwards doen.

Ik ben wel benieuwd hoe je 2 externe IP adressen hebt op een Ziggo aansluiting (Zakelijke verbinding?) en of je bintec dus echt een extern-ip heeft op de WAN interface.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:57
Heb je op Bintech ook NAT ingesteld? Anders heb je dubbel NAT situatie. Het beste is dat je Bintech een publieke IP-adres heeft. Dan krijg je minder gezeik met NAT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NathanVerkerk
Ik heb nat ingesteld op interface 1-4, maar is dat niet juist de bedoeling? Dat moet toch om te zorgen dat het interne netwerk werkt?

En uPnP is ingesteld, alleen werkt het niet volgens een website waarop ik het gecheckt hebt. Ik denk dat ik ergens iets fout heb gedaan met het uPnP instellen.

Het externe ip van de bintec staat vast, net als het interne ip.

We hebben een zakelijke verbinding op de modem, het is een beetje een aparte situatie, want het andere netwerk van mijn ouders hebben heldenvannu als provider.
Ik zit op een internetbackup lijn van een bedrijf in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:26

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Ik begrijp er geen snars meer van.

Je hebt het eerst over een gedeeld modem waarop de router van jou en de router voor je ouders zou zitten, waarvan in ieder geval jouw router een eigen extern IP zou hebben.
Maar je ouders hebben heldenvannu en jij zou Ziggo hebben? Dat kan dan niet op hetzelfde modem zijn lijkt me.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NathanVerkerk
Ik snap dat je er niks meer van snapt. Het is ook niet erg van belang voor de situatie.
Het gaat erom dat ik een bintec router heb, met een statisch extern ip, waarop ik een strict NAT type heb wat ik weg wil hebben het liefste omdat ik daardoor het spel UNO niet kan spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faifz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-09 15:24
0.0.0.0/0 wilt zeggen any en in uw geval is dit uw pre-translated destination address voor uw Uno & Ubisoft regels. Dit moet altijd gedefinieerd worden met destination NAT en in uw geval uw publieke adres.

Source: 0.0.0.0/0
Destination: 30.30.30.30:13000 (publieke adres)

Source: / (je doet geen source translation)
Destination: 192.168.0.11/24:13000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NathanVerkerk
Bedankt voor je reactie!
Moet ik dan in dit geval uitgaand of binnenkomend verkeer instellen?
Dat 0.0.0.0 dus binnenkomt en dat mijn pc 192.168.0.11 daar naar luistert. Of dat het verkeer vanaf pc 192.168.0.11 weg gaat naar 0.0.0.0?
Dit helpt me echt enorm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faifz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-09 15:24
NathanVerkerk schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 19:06:
Bedankt voor je reactie!
Moet ik dan in dit geval uitgaand of binnenkomend verkeer instellen?
Dat 0.0.0.0 dus binnenkomt en dat mijn pc 192.168.0.11 daar naar luistert. Of dat het verkeer vanaf pc 192.168.0.11 weg gaat naar 0.0.0.0?
Dit helpt me echt enorm!
Je hebt al uitgaand verkeerd ingesteld staan aangezien uw server naar buiten kan gaan, dus dat is niet meer van belang. Dit noem je trouwens Source NAT omdat je alleen de source vertaalt.

Dit is een voorbeeld:

Source: 192.168.0.0/24
Destination: 0.0.0.0/0
Source: 30.30.30.30
Destination: / (destination wordt niet vertaald want waarom zou je bv 8.8.8.8 willen naar iets anders)

Waar jij wilt is natuurlijk destination NAT (bv. port forwarding). Dus iemand uit het internet die uw server wil bereiken, maar natuurlijk moet het via het publieke adres en niet via 192.168.0.11 omdat prive-adressen niet routable zijn over het internet.

Aan de linkerkant heb je source/destination en dit is het niet-vertaalde gedeelte. Dit geldt enkel alleen voor iemand van buiten. Maar natuurlijk heeft uw server geen publieke adres dus je vertaalt het naar 192.168.0.11/24

Als je een regel hebt staan van pre-translated source/destination op 0.0.0.0/0 dan geldt dit letterlijk voor alle verkeer en dit gaat nooit werken. Omdat de regels geen prioriteit hebben (volgorde), heeft dit natuurlijk geen effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NathanVerkerk
Hallo allemaal, het is alweer een dag geleden dat ik iets achtergelaten heb.
Ik heb alle poorten van ubisoft connect en uno geforward zoals ik gedaan had met de eerdere poorten, de oude forwards heb ik het destination ip verbeterd naar mijn ip.
Helaas werkt het nog niet.

Ik heb wel wat anders gezien. Bij de uPnP pagina heb ik een optie om de poort aan te passen, dit doet de vraag bij mij luiden of ik misschien om uPnP te laten werken die poort moet forwarden. Zou dit kunnen?

De manier dat ik alles test is nu telkens door een custom game aan te maken in het spel, als ik een melding krijg dat ik het niet mag aanmaken omdat ik een strict NAT type heb werkt het dus niet. Dit maakt niet uit voor mijn inkomende geforwarde poorten toch? Of veranderdt dit de zaak dat ik toch uitgaande poorten nodig heb?

Ook heb ik even de firewall van mijn windows pc uitgezet en daarbij uno getest, dit veranderde niks. Het ligt dus echt aan de router, en niet aan mijn pc wat natuurlijk ook wel fijn is om te weten.
Dank voor jullie reacties! Ik heb er erg veel aan, en ik leer er veel van!
Pagina: 1