Vraag

• ChrisVV
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22-03 22:12
Ik heb recentelijk een WD my 8TB externe HDD gekocht. Het probleem is dat deze nooit in mijn lijst van hdd's staat wanneer ik windows opstart. Ik moet deze telkens uittrekken en terug insteken, dan wordt hij wel herkend. Is er een manier waarop ik deze altijd kan laten herkennen bij start up?

Alle reacties

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-03 23:41
Heb je hem als usb aangesloten of heb je hem geshucked?
Als je hem geshucked hebt, is het het eenvoudigste om een Molex naar sata verloopje te halen en hem zo aan te sluiten in je computer.

Er zijn ook oplossingen met afplakken van de 3de pin en dergelijke maar na het zelf uitgeprobeerd te hebben heb ik toch maar besloten om de hele derde pin in zijn geheel te verwijderen met een stanleymes.

• ChrisVV
Hij is gewoon met USB aangesloten. Heb nog 2 externe HDD's aangesloten en die worden wel meteen herkend bij het opstarten. Zijn wel zonder stekker. Maar zou toch gewoon moeten werken?

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-03 23:41
Ik heb geen ervaring met usb harde schijven.
Hopelijk kan iemand anders je helpen.

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:29
ChrisVV schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 09:09:
Het probleem is dat deze nooit in mijn lijst van hdd's staat wanneer ik windows opstart.
Staat de harde schijf dan ook niet bij schijfbeheer, zonder drive letter misschien?
Als je de computer dan herstart, is de HDD dan misschien wel zichtbaar?
Snel opstarten uitzetten?

• ChrisVV
Fast startup staat uit. Hij staat ook niet in de lijst bij schijfbeheer. Enkel als ik de stekker uittrek en terug insteek verschijnt hij.

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-09-2022
is een stroomprobleem: de voeding is te zwak. Dat kan je testen door alléén de 8 TB mee op te laten starten.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Renault schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 13:48:
is een stroomprobleem: de voeding is te zwak. Dat kan je testen door alléén de 8 TB mee op te laten starten.
Lijkt mij dat een externe 8TB disk gewoon een eigen voeding heeft die voldoet om die schijf adequaat van energie te voorzien.

https://discord.com/invite/tweakers

• ChrisVV
Schijf heeft inderdaad een apparte voeding, daar ligt het probleem niet denk ik.

Is trouwens enkel na shut down dat hij deze niet onmiddelijk herkend.

Indien ik hem uit en insteek en restart herkend hij hem nog wel.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:59

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik heb jaren (denk wel 15) geleden iets soortgelijks meegemaakt, ook met een WD MyBook. Wat ik ook probeerde, het ding ging niet automatisch aan. Nou heeft zo'n mybook ook een klein stukje software aan boord, dus daar zou het in kunnen zitten. Die heb ik er af gehaald, maar iook dat mocht niet baten. Uiteindelijk heb ik het ding simpelweg teruggebracht en een andere externe schijf gekocht.
Wat vermoedelijk wel werkt bij jou is als je hem aangesloten laat bij opstarten, maar pas na de boot er de stroom op zet. Da's vergelijkbaar met USB er uit en in. Ik denk dat dat de filosofie is; je sluit een disk eerst helemaal aan, en dan zet je hem onder stroom. Dat dat nergens op slaat is een ander ding :P

Het ding is nieuw en volgens mij is dit geen bug maar een feature van die Mybooks. Persoonlijk zou ik hier geen tijd mee insteken en het ding terugbrengen / sturen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Herman64
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 03-05-2022
ik heb het zelder gehard

ik heb het nu goed pc strat door gewoon normaal

zorg dat je schijf leeg is

ga naar configuratiescherm - systeembeheer- opslag-schijfbeheer

dan zoek je de schijf aankliken werwijder

kik er weer op toevoeg als ntfs rest alles op oke kliken dan formateerd hij je schijf klaar

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:49
Weet je zeker dat je de PC een harde shutdown geeft?
Als hij enkel in sleep of suspend mode gaat, dan zal die WD niet automatisch re-connecten.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee