Vraag

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07-11 15:27
Je hebt natuurlijk het multitask scherm van android. Nu merk ik dat als ik Chrome elke keer "wegveeg" en dan opnieuw start, hij er lang over doet voor de eerste website.

Toen dacht ik... Dat is vast bij alle apps.

Nu hoorde ik altijd dat je niets af hoefde te sluiten. Maar ook weer wel om te doen.

Google zegt beide. Reden voor wel afsluiten is dat er geen batterij gebruikt wordt bij locatie opvragen, of updates. En dat je geen bank apps open moet laten
Reden voor niet afsluiten is dat de apps sneller werken. Ook dat het elke keer opnieuw opstarten veel meer batterij kost en ook bankapps eventueel zelf automatisch uitloggen.

Ik sloot dus altijd alles na elke keer iets kijken af. Maar twijfel nu of dat wel de manier is

Hoe denken jullie hierover? En waarom?

Alle reacties

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:42

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Je kunt een aantal apps "locken"?

Maar gaat het om apps of om browser tabbladen binnen een app?

Je kunt ook configureren dat apps sowieso geen locatiegegevens kunnen opvragen als ze niet in de voorgrond draaien.

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:00
Ligt er aan. Bij Android kunnen apps in de achtergrond energie / data etc verbruiken. Bij Apple zijn apps in de achtergrond in een 'bevroren' staat en verbruiken dus vrijwel geen energie.

Zucht...

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07-11 15:27
Het gaat echt in apps. Nu sluit ik gewoon alles. Maar als ze energie gebruiken is sluiten denk het beste. Dacht dat android beetje hetzelfde deed als Apple. Maart als dat niet zo is lijkt mij sluiten beter

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:42

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

SgtElPotato schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 23:53:
Ligt er aan. Bij Android kunnen apps in de achtergrond energie / data etc verbruiken. Bij Apple zijn apps in de achtergrond in een 'bevroren' staat en verbruiken dus vrijwel geen energie.
Dat is Apple's met Peren vergelijken.

In Android kun je zelf instellen of apps data/locatie kunnen gebruiken in de achtergrond.

En kun je kiezen (en inzien) hoe apps zich gedragen in de achtergrond:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XB5RFExsqzncocSLHlF4funJrwE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gFGV39EQLV5qllWLHPUpIOO4.jpg?f=fotoalbum_large

Apple kan dat niet en heeft alleen rigoureuze 'app standby' functies, waarmee je op iOS niet een webserver kunt draaien in de achtergrond en hun eigen push meldingen forceert, waardoor je niet (zonder internet) van een lokale server instant berichten kunt krijgen.

Apps die je niet vaak nodig hebt; sluiten.
Apps die je vaak nodig hebt maar niet in achtergrond; locken & optimaliseren (data gebruik in achtergrond uit)
Apps die je altijd nodig hebt: locken & datagebruik in achtergrond aan.

En eigenlijk sowieso altijd GPS/bluetooth uit en bij elke app GPS in achtergrond uit.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:31

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
jaydenjarno schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 22:19:
Nu hoorde ik altijd dat je niets af hoefde te sluiten. Maar ook weer wel om te doen.
Apps gebruiken weinig op de achtergrond, tenzij het een intensief spel o.i.d. is. Daarnaast kost het elke keer weer energie om de app af te sluiten en weer te starten. Of dat meer is dan de app open houden op de achtergrond laat ik even in het midden. Maar persoonlijk sluit ik dus zelf echt nooit apps af.

• threaker2
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 06-09-2021
En hoe zit het met functies die uitgevoerd worden bij afsluiten van een app, als Android de app niet echt afsluit?
In Firefox kun je bijvoorbeeld instellen dat alle navigatie-gegevens verwijderd worden als je afsluit via het Firefox menu. Maar Firefox wordt dan niet afgesloten. Worden de gegevens dan wel verwijderd of is die functionaliteit nu gemold?
Pagina: 1