AH Prikkelarm uur een stille dood gestorven.

Pagina: 1
Acties:
  • 4.716 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theoneandonly4
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 10-08-2021
Hoor je nooit meer wat van, maar verbaast mij eigenlijk ook niks. Was immers nooit serieus bedoelt als je het mij vraagt, was niets meer dan een publiciteits stunt, als je het mij vraagt.
Wat vinden jullie?

https://www.omroepbrabant...nkele-winkel-nam-het-over

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dit niet jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theoneandonly4
Toelichting?

Ik vond het onzin, daarbij, AH heeft de grootste winkels en het grootste assortiment. per definitie al de minst prikkelarme supermarkt.
Als je prikkelarm wilt kun je beter naar de Aldi gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Dit is meer een onderwerp voor in AZ dan SF. Daarom schop ik het topic ook die kant op.

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
theoneandonly4 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 21:34:
Hoor je nooit meer wat van, maar verbaast mij eigenlijk ook niks. Was immers nooit serieus bedoelt als je het mij vraagt, was niets meer dan een publiciteits stunt, als je het mij vraagt.
Wat vinden jullie?

https://www.omroepbrabant...nkele-winkel-nam-het-over
*redelijk huiskamergehalte*
ik ben voor een 'doorloop en doorshop uurtje', je bent af als je met iemand moet kletsen of stilstaat zonder iets uit het rek te pakken.

on a slightly more serious note: als ik iets van een manual/flowchart moet gaan hanteren voor m'n supermarkt wanneer welk clubje mag en kan shoppen (en wat dan de afwijkende ruleset is voor de winkel), das wel erg gortig voor zoiets simpels als de wekelijkse boodschap.
(thuisbezorgen geen betere oplossing?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theoneandonly4
dyrc schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 21:54:
[...]

*redelijk huiskamergehalte*
ik ben voor een 'doorloop en doorshop uurtje', je bent af als je met iemand moet kletsen of stilstaat zonder iets uit het rek te pakken.

on a slightly more serious note: als ik iets van een manual/flowchart moet gaan hanteren voor m'n supermarkt wanneer welk clubje mag en kan shoppen (en wat dan de afwijkende ruleset is voor de winkel), das wel erg gortig voor zoiets simpels als de wekelijkse boodschap.
Begrijp je niet, maar bij AH geen optie voor 1 persoon met een minimum bestelbedrag van 50-70 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10:27

g0tanks

Moderator CSA
theoneandonly4 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 21:44:
[...]

Toelichting?

Ik vond het onzin, daarbij, AH heeft de grootste winkels en het grootste assortiment. per definitie al de minst prikkelarme supermarkt.
Waarom zou een grote winkel en een groot assortiment per definitie prikkelarm zijn?

In het artikel staat dat het o.a. om de lichten en omroepen gaat. Die zijn niet per se minder omdat de winkel groter is. Misschien dat je achterin de winkel minder last hebt van de kassa's, maar uiteindelijk moet je daar ook langs.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theoneandonly4
Huh? Ik stel natuurlijk dat het per definitie prikkelrijk is, niet arm.

Meer producten, meer keus, meer keuzestres, meer prikkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
theoneandonly4 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 22:02:
Huh? Ik stel natuurlijk dat het per definitie prikkelrijk is, niet arm.

Meer producten, meer keus, meer keuzestres, meer prikkels.
Te snel gelezen denk ik, excuus :)

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
theoneandonly4 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 21:56:
[...]

Begrijp je niet, maar bij AH geen optie voor 1 persoon met een minimum bestelbedrag van 50-70 euro.
Eens per twee weken grotere boodschappen, grote vriezer voor vlees, brood, broodbeleg, andere verse producten.
En AH is niet de enige, andere winkels bezorgen ook, alleen moet je dan accepteren dat je bezorgkosten moet betalen.

Je kunt niet alles hebben ;)

[ Voor 4% gewijzigd door defusion op 23-04-2021 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:48
dyrc schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 21:54:
[...]

Het gaat in dit voorbeeld om een uurtje op de dinsdagochtend waar veel mensen bij zouden zijn geholpen. Zelfs als jij dan precies je boodschappen had willen doen is er geen flow chart voor je, maar simpelweg de vraag of je even wat subtieler je karretje zou willen voortbewegen en of je het oké vindt dat de omgwtfbbq-koeling niet op 100% loopt te blazen en dat Radio 3FM niet zo hard loopt te schreeuwen om aandacht.

Is thuisbezorgen geen betere oplossing voor jou?
g0tanks schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 21:58:
[...]

Misschien dat je achterin de winkel minder last hebt van de kassa's, maar uiteindelijk moet je daar ook langs.
En waarom moeten die 24/7 op standje turbo staan om een rij met beperkte wachtrij z.s.m. er doorheen te rammen? Waarom mag die kassa niet ergens ietsjes stiller zijn en dat je als gevolg als klant even het comfort heb dat er binnen jouw personal space niet constant kassawagens op elkaar in geramd moeten worden en kettingen op metaal slaan?

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03:45

ManiacsHouse

Scheisse!

Ik ben wel voor het ouderen-uurtje wat ze nu hebben vanwege Covid. Maar dan ook echt alleen op dat uur oudjes toelaten... Andere uren NIET!
Mijn god zeg... Die hebben blijkbaar nooit geleerd dat een pijl een looprichting aangeeft. Of dat er wél mensen zijn die de ander de ruimte geven en opletten. Dat beukt en stiefelt overal maar doorheen. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ample Energy schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 22:18:
[...]

Het gaat in dit voorbeeld om een uurtje op de dinsdagochtend waar veel mensen bij zouden zijn geholpen. Zelfs als jij dan precies je boodschappen had willen doen is er geen flow chart voor je, maar simpelweg de vraag of je even wat subtieler je karretje zou willen voortbewegen en of je het oké vindt dat de omgwtfbbq-koeling niet op 100% loopt te blazen en dat Radio 3FM niet zo hard loopt te schreeuwen om aandacht.

wie stelt me die vraag dan? of wordt er van me verwacht dat ik de regels ken voordat ik binnenloop?
wat vind je dan van mijn voorstel voor een 'opschieten en doorlopen' uurtje? elke dag van 1730-1830 voor de mensen die net gewerkt hebben. deze regel geldt ook op de hele zaterdag (tevens vragen we dan of je minimaal 5km/u kan lopen op de zaterdag, dus geen oude mensen. graag even rekening houden met de snelle mensen.

volgens mij maak ik m'n punt met redelijke overkill (groepjes maken schieten we niks mee op)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
[...]

En waarom moeten die 24/7 op standje turbo staan om een rij met beperkte wachtrij z.s.m. er doorheen te rammen? Waarom mag die kassa niet ergens ietsjes stiller zijn en dat je als gevolg als klant even het comfort heb dat er binnen jouw personal space niet constant kassawagens op elkaar in geramd moeten worden en kettingen op metaal slaan?
Omdat alles in een supermarkt is ingericht op winstmaximalisatie. Het zou me niet verbazen dat de piepjes een bepaalde mate van urgentie opwekken waardoor de rij sneller wordt weggewerkt. Dat heeft weer tot gevolg dat de wachttijd niet te lang wordt. Immers als je vaak lang moet wachten ga je misschien eerder naar een andere supermarkt.

Of misschien zorgt het er wel voor dat producten minder vaak per ongeluk niet worden gescand.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-10 20:02
ManiacsHouse schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 22:23:
Ik ben wel voor het ouderen-uurtje wat ze nu hebben vanwege Covid. Maar dan ook echt alleen op dat uur oudjes toelaten... Andere uren NIET!
Mijn god zeg... Die hebben blijkbaar nooit geleerd dat een pijl een looprichting aangeeft. Of dat er wél mensen zijn die de ander de ruimte geven en opletten. Dat beukt en stiefelt overal maar doorheen. :X
Volgens mij gaat dit op voor alle leeftijden. In mijn lokale Jumbo in ieder geval wel. Pijlen opvatten als suggestie, karretje dwars in het pad en een uur doen over het uitzoeken van een product, even gezellig staan praten met de karretjes naast elkaar, allemaal doen ze het. Dat is echt niet exclusief voor ouderen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 05:44

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Waarschijnlijk een gevalletje, leuk idee, doen we niets mee.

Welkom in de wereld van het kapitalisme, waar alles draait om geld. Het leverde waarschijnlijk niet genoeg op om er steeds moeite voor te doen.

--

En ja, we kunnen wel voor elke afwijking een uitzonderings-uurtje maken, maar je helpt jezelf het meest met zelfredzaamheid.

Last van geluid = noise cancelling headphones
Last van fel licht = zonnebril
Last van de wereld = thuis zitten en online bestellen?

Natuurlijk is het niet zo zwart-wit en gun ik mensen met een afwijking ook wat plezier.
Maar je kunt je afvragen hoe plezierig een supermarkt überhaupt is.

Dan kunnen ze beter de Efteling een dag draaien zonder die tyfmuziek (:

[/mening]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

PatrickH89 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 22:28:
[...]

Volgens mij gaat dit op voor alle leeftijden. In mijn lokale Jumbo in ieder geval wel. Pijlen opvatten als suggestie, karretje dwars in het pad en een uur doen over het uitzoeken van een product, even gezellig staan praten met de karretjes naast elkaar, allemaal doen ze het. Dat is echt niet exclusief voor ouderen.
Klopt deels wel ja. Valt me op dat het toch altijd wel bepaald soort mensen zijn. Wat dat betreft mogen veel supermarkten (die dikke vette omzet maken het laatste jaar) weleens wat meer verantwoordelijkheid nemen en mensen aanspreken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theoneandonly4
[...]

[...]

Ik ga altijd naar de Aldi/Lidl en Turkse winkels, allemaal geen muziek. En ik ben niet geholpen met een uur op de vroege ochtend, blijf ik liever op bed liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:02
theoneandonly4 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 21:44:
[...]
Ik heb niet zoveel moeite met prikkels, maar ik kom niet zo vaak in de Aldi o.a. omdat het er altijd stervensdruk is. Verre van prikkelarm.
(en de AH is dichter bij en heeft een beter assortiment >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theoneandonly4
Lapa schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 22:37:
[...]

Ik heb niet zoveel moeite met prikkels, maar ik kom niet zo vaak in de Aldi o.a. omdat het er altijd stervensdruk is. Verre van prikkelarm.
(en de AH is dichter bij en heeft een beter assortiment >:) )
Aldi heeft een veel lager marktaandeel dan AH. Ook vergeleken met het aantal winkels. AH heeft dus meer klanten. (niet mee eens overigens), en bij de Aldi komt geen muzak uit het plafond.

[ Voor 5% gewijzigd door theoneandonly4 op 23-04-2021 22:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
ManiacsHouse schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 22:23:
Dan moet je 'm ook omdraaien: tijdens het ouderenuurtje ook alleen maar 65+ 'ers en geen ander volk in de winkel. Kijk, dat gaat natuurlijk niet gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koos2009
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-12-2021
PatrickH89 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 22:28:
[...]

Ik denk dat dit voornamelijk plaatselijke jumbo gerelateerd is dan.
In de jumbo city die we overal in Amsterdam hebben (alleen 1 in buitenveldert is een volwaardige geloof ik), is er gewoon geen ruimte voor of tijd want afgezien van wat jeugd en zo is iedereen erin en eruit.
Bij de Lidl zie je heel veel sjokkende moskimmoeders, Aldi vaak de armen en in appie en dirk meestal gewone mensen. Nou moet ik zeggen dat ik altijd gewoon pak wat ik nodig heb en verder eigenlijk meteen doorloop naar de (zelfscan)kassa en zo weer weg ben.

En ik heb een hekel aan slome mensen in het algemeen :X

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
theoneandonly4 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 22:40:
[...]

Aldi heeft een veel lager marktaandeel dan AH. Ook vergeleken met het aantal winkels. AH heeft dus meer klanten. (niet mee eens overigens), en bij de Aldi komt geen muzak uit het plafond.
Of de klanten van Aldi geven per bezoek minder uit, waardoor de lagere omzet toch door evenveel of meer bezoekers wordt behaald. Maar linksom of rechtsom, zowel de verschillende AH's als de Aldi bij mij in de buurt zijn vrij druk, maar de Aldi is echt ruimschoot het drukst en meest chaotisch. Dat zegt natuurlijk niks over de gemiddelde Aldi en AH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

sypie schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 22:54:
[...]
Dan moet je 'm ook omdraaien: tijdens het ouderenuurtje ook alleen maar 65+ 'ers en geen ander volk in de winkel. Kijk, dat gaat natuurlijk niet gebeuren.
Daar is het toch juist voor dacht ik? :?
Oh ja wacht... In Nederland vinden velen helaas dat ze uiteindelijk zelf bepalen wanneer ze gaan boodschappen doen... Niet effe nadenken of aan de ander denken. Nee ik moet boodschappen doen. Ik moet op een terras kunnen zitten. Ik moet zus en zo. En die ander? Tsja.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

[...]

... maar simpelweg de vraag of je even wat subtieler je karretje zou willen voortbewegen en of je het oké vindt dat de omgwtfbbq-koeling niet op 100% loopt te blazen en dat Radio 3FM niet zo hard loopt te schreeuwen om aandacht.

[...]

Wat is dit nu voor een Mad-Max-op-leven-en-dood-supermarkt die je hier beschrijft? Ik ben werkelijk waar nog nooit in een supermarkt geweest die hier ook maar enigszins op lijkt.

Het leven met een handicap in welke vorm dan ook is niet altijd eenvoudig helaas. Tegelijkertijd is de wereld voor elke niche op maat snijden ook niet mogelijk. Geloofsextremisten die alleen met mannen in een winkel willen verkeren, veganisten die geen vlees willen aanschouwen, de notenbar afsluiten voor mensen met een notenallergie, en ga zo maar door.

Een grote gemene deler waarbij iedereen altijd een beetje neemt en een beetje geeft is het meest sociaal van allemaal. Steeds wisselende condities waar steeds verschillende groeperingen wat meer nemen en wat minder geven is dat niet. Het zorgt alleen maar voor meer versplintering.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-10 16:14

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik moest echt flink wat posts lezen om te begrijpen waar dit topic over gaat...
Maar dus iets met te veel prikkels in de supermarkt en de vraag om een 'stil uurtje'?
(De topicstart is érg mager)

Tsja... Wat heb je zelf al gedaan om boodschappen doen dragelijker te maken?
Koptelefoon bijvoorbeeld.
Of therapie? Als een aandoening mogelijk geneesbaar is, dan is therapie altijd een poging waard. Niets doen levert sowieso niks op, dus zoek zelf ook naar oplossingen.

We kunnen niet voor elke aandoening aanpassingen gaan doen. Dat is gewoon niet haalbaar.
Als gulden middenweg kun je op wat rustigere momenten boodschappen gaan doen. Tijdens lunch en (avond)etenstijd bijvoorbeeld. Dat doe ik ook vaak, maar dat is gewoon omdat ik mij erger aan dat gesjok en het laten slingeren van karretjes door mensen :+

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:52
Wat mij is bijgebleven van de roze maandag dat ik in de supermarkt hebt gewerkt is hoe iedereen zichzelf in de winkel gedraagd alsof ze thuis zijn of groot aandeelhouder zijn van de tent. Stampvoeten om een fles Robijn van €1,-, stronken in het flessenhok knockout liggen, bedrijfsruimten binnenlopen, kotsen, schijten, schreeuwen, slopen, stelen, knokken, huilen echt wat een gekkenhuis. Dit van het Dorp tot in de grote stad meegemaakt. Prikkelarm is dus een absolute illusie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 10:03
Als topicstarter last heeft van drukke winkels zou ik zondag ochtend voor 10 uur kunnen aanbevelen. Dan zit je werkelijk met meer personeel dan klanten in de winkel en kun je in alle rust en reinheid boodschappen doen. Wat ook helpt is tegen sluitingstijd boodschappen doen want dan is het ook erg rustig. Nadeel kan zijn dat versproducten op kunnen zijn. Of anders gewoon online bestellen! Met kerst heb ik ook online bij mijn ouders besteld, die hadden als regulier bestelklant een plek bemachtigd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Ik vind het bijzonder jammer dat het niet is doorgevoerd, had het enorm gewaardeerd. In plaats daarvan doe ik nu op maandagochtend 7:30 boodschappen. Meer personeel in de winkel dan klanten, geen mafklappers met karretjes die overal tegenop knallen, geen schreeuwende kinderen, heerlijk. En de vracht is net geweest dus alle schappen vol.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theoneandonly4
Accretion schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 22:31:
Waarschijnlijk een gevalletje, leuk idee, doen we niets mee.

Welkom in de wereld van het kapitalisme, waar alles draait om geld. Het leverde waarschijnlijk niet genoeg op om er steeds moeite voor te doen.

--

En ja, we kunnen wel voor elke afwijking een uitzonderings-uurtje maken, maar je helpt jezelf het meest met zelfredzaamheid.

Last van geluid = noise cancelling headphones
Last van fel licht = zonnebril
Last van de wereld = thuis zitten en online bestellen?

Natuurlijk is het niet zo zwart-wit en gun ik mensen met een afwijking ook wat plezier.
Maar je kunt je afvragen hoe plezierig een supermarkt überhaupt is.

Dan kunnen ze beter de Efteling een dag draaien zonder die tyfmuziek (:

[/mening]
Dan hadden ze er niet eens aan hoeven beginnen want dat kon ik je al van te voren zeggen dat dit geen suc6 zou worden, of heb jij wel zin om 8 uur s'ochtends boodschappen te gaan doen?

En noise cancelling, helpt dat bij jouw? Ik heb daar hele slechte ervaringen mee. ruist en blokkeerd geluid ook niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theoneandonly4
SmurfLink schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 10:35:
Ik vind het bijzonder jammer dat het niet is doorgevoerd, had het enorm gewaardeerd. In plaats daarvan doe ik nu op maandagochtend 7:30 boodschappen. Meer personeel in de winkel dan klanten, geen mafklappers met karretjes die overal tegenop knallen, geen schreeuwende kinderen, heerlijk. En de vracht is net geweest dus alle schappen vol.
En zonder prikkelarm uur is het wel enorm druk op die tijd? Alleen die scheten muziek die hoor je dan al helemaal, als er geen andere klanten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
  • Laatst online: 25-07 13:11
Ik zou het ideaal vinden, maar ja.. mensen die het niet snappen roepen graag dat het nutteloos en geld verspilling is, en dan gaat het weg. Want stel je voor dat je empathie hebt :+

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
theoneandonly4 schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 10:40:
[...]

En zonder prikkelarm uur is het wel enorm druk op die tijd? Alleen die scheten muziek die hoor je dan al helemaal, als er geen andere klanten zijn.
Zonder prikkelarm uur is het dus niet enorm druk om die tijd, dat zeg ik net. Maar ik zou het zonder de herrie en felle lichten een stuk prettiger vinden. Mensen zijn maar 1 deel van de prikkels.
corset schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 10:42:
Ik zou het ideaal vinden, maar ja.. mensen die het niet snappen roepen graag dat het nutteloos en geld verspilling is, en dan gaat het weg. Want stel je voor dat je empathie hebt :+
Ja want zij hebben er geen last van, dus dan bestaat het niet he. :+

[ Voor 27% gewijzigd door SmurfLink op 24-04-2021 10:44 ]

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theoneandonly4
Nou ik ben ook prikkelgevoelig maar vind het ook nutteloos. Wat heb
SmurfLink schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 10:43:
[...]

Zonder prikkelarm uur is het dus niet enorm druk om die tijd, dat zeg ik net. Maar ik zou het zonder de herrie en felle lichten een stuk prettiger vinden. Mensen zijn maar 1 deel van de prikkels.
Ik zou weleens willen weten hoeveel mensen nou echt die muziek in die supermarkten echt kunnen waarderen.
En al zou je niet zonder muziek kunnen, koptelefoon, opgelost.

Nou ik ben ook prikkelgevoelig maar vind het ook nutteloos. Wat heb ik aan 1 uur om 8 uur s'ochtends per week? Dan moet ik alsnog op uren dat er geen prikkelarm uur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
SmurfLink schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 10:43:
[...]

[...]

Ja want zij hebben er geen last van, dus dan bestaat het niet he. :+
helaas is dat wel mijn ervaring ja.. wordt er beetje moe van. Zie ook dit topic. "Ik zie het nut er niet in, dus het is nutteloos"

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
theoneandonly4 schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 10:47:
[...]

Nou ik ben ook prikkelgevoelig maar vind het ook nutteloos. Wat heb
[...]

Ik zou weleens willen weten hoeveel mensen nou echt die muziek in die supermarkten echt kunnen waarderen.
En al zou je niet zonder muziek kunnen, koptelefoon, opgelost.

Nou ik ben ook prikkelgevoelig maar vind het ook nutteloos. Wat heb ik aan 1 uur om 8 uur s'ochtends per week? Dan moet ik alsnog op uren dat er geen prikkelarm uur is.
Dan heb je dus minder last dan sommige andere mensen, gefeliciteerd.. dat maakt het nog niet nutteloos 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theoneandonly4
1 keer per week. Dat is dan geen oplossing waar een tegemoetkoming.

@corset

Vind jij nutteloos, niet is, net als ik.
Ten 1ste volgens mij is het er nog in dat ene filiaal, had ze vorig jaar nog gebeld omdat op dat uur ook al het ouderen uur is. Reactie was dat het overlapte met het ouderen uur.

En het gaat waarschijnlijk weg omdat er te weinig/geen gebruik van werd gemaakt en dat snap ik wel om 8 uur s'ochtends.

[ Voor 70% gewijzigd door theoneandonly4 op 24-04-2021 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017

Amphiebietje

In de blubber

Nyarlathotep schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 00:14:
Ik moest echt flink wat posts lezen om te begrijpen waar dit topic over gaat...
Maar dus iets met te veel prikkels in de supermarkt en de vraag om een 'stil uurtje'?
(De topicstart is érg mager)

Tsja... Wat heb je zelf al gedaan om boodschappen doen dragelijker te maken?
Koptelefoon bijvoorbeeld.
Of therapie? Als een aandoening mogelijk geneesbaar is, dan is therapie altijd een poging waard. Niets doen levert sowieso niks op, dus zoek zelf ook naar oplossingen.

We kunnen niet voor elke aandoening aanpassingen gaan doen. Dat is gewoon niet haalbaar.
Als gulden middenweg kun je op wat rustigere momenten boodschappen gaan doen. Tijdens lunch en (avond)etenstijd bijvoorbeeld. Dat doe ik ook vaak, maar dat is gewoon omdat ik mij erger aan dat gesjok en het laten slingeren van karretjes door mensen :+
Dit soort dingen doen is dus handig/slim.

Wat daarentegen zwaar contraproductief is, is te stellen dat je zelf niks kan verzinnen/doen om je eigen situatie beter te maken en vervolgens gaan eisen dat de anderen dat maar voor je doen. Dat werkt niet en levert alleen maar heel veel frustraties op (aan beide kanten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Udrene
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:09
Koos2009 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 23:07:
[...]

Bij de Lidl zie je heel veel sjokkende moskimmoeders, Aldi vaak de armen en in appie en dirk meestal gewone mensen.
Lekker generaliserend, misschien ligt het er aan in welke wijk de winkel staat? Hier zie je bij de Aldi en de Lidl ook dikke auto’s voor de deur staan. Als je meer verdient kun je ook gewoon zuinig zijn en verstandig met je geld om gaan. Wij zijn niet arm en gaan gewoon naar de Aldi omdat de prijs/kwaliteit verhouding prima is en er minder keuze stress is. Ik hoef niet zonodig te kiezen tussen 30 soorten pindakaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
Koos2009 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 23:07:
[...]

Ik denk dat dit voornamelijk plaatselijke jumbo gerelateerd is dan.
In de jumbo city die we overal in Amsterdam hebben (alleen 1 in buitenveldert is een volwaardige geloof ik), is er gewoon geen ruimte voor of tijd want afgezien van wat jeugd en zo is iedereen erin en eruit.
Bij de Lidl zie je heel veel sjokkende moskimmoeders, Aldi vaak de armen en in appie en dirk meestal gewone mensen. Nou moet ik zeggen dat ik altijd gewoon pak wat ik nodig heb en verder eigenlijk meteen doorloop naar de (zelfscan)kassa en zo weer weg ben.

En ik heb een hekel aan slome mensen in het algemeen :X
N = 1 natuurlijk, maar dat geldt natuurlijk bij iedereen zijn persoonlijke ervaringen. Bij de plaatselijke Jumbo in mijn geval doet natuurlijk ook niet iedereen zo, dat is niet wat ik bedoelde met mijn relaas. Het gaat er meer om dat juist generaliseren (ouderen doen X) niet opgaat omdat je dit gedrag onder alle groepen ziet.

Ik vind dat jij overigens wel erg in generalisaties denkt, dat is een vrij kortzichtige analyse.

[ Voor 17% gewijzigd door PatrickH89 op 24-04-2021 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
Udrene schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 11:27:
[...]

Lekker generaliserend, misschien ligt het er aan in welke wijk de winkel staat? Hier zie je bij de Aldi en de Lidl ook dikke auto’s voor de deur staan. Als je meer verdient kun je ook gewoon zuinig zijn en verstandig met je geld om gaan. Wij zijn niet arm en gaan gewoon naar de Aldi omdat de prijs/kwaliteit verhouding prima is en er minder keuze stress is. Ik hoef niet zonodig te kiezen tussen 30 soorten pindakaas.
Jij zegt dat het generaliserend ik, het is mijn ervaring en dan ben ik bij een kleine lidl hier in de buurt geweest, grotere lidl in amsterdam west, een lidl in muiden (rijke stad zou je denken), ook in zeist, waar toch ook "de tijd wat langzamer gaat" dus nee, het is niet generaliserend, het is gewoon (voor mij) een fei
Aldi net zo en ja, ik kom er ook gewon hoor, met een dikke fiets, dat dan weer wel 8) .

JIJ neemt er aanstoot ook, ik copncludeer gewoon dat bepaalde mensen overmatig sjokken/waggelen en dat bepaalde groepen mensen zich beduidend meer vertonen in bepaalde winkels.

Het is een beetje het huidigfe tijdsbeeld waarin feiten "eng zijn" en mensen misschien wel lange tenen hebben.
Ik wil je met klem verzoeken om je posts respectvol te houden. Dit weggeknipte deel was dat in ieder geval niet, en bovenstaande is twijfelachtig.

[ Voor 14% gewijzigd door Ardana op 24-04-2021 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
PatrickH89 schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 11:33:
[...]

N = 1 natuurlijk, maar dat geldt natuurlijk bij iedereen zijn persoonlijke ervaringen. Bij de plaatselijke Jumbo in mijn geval doet natuurlijk ook niet iedereen zo, dat is niet wat ik bedoelde met mijn relaas. Het gaat er meer om dat juist generaliseren (ouderen doen X) niet opgaat omdat je dit gedrag onder alle groepen ziet.

Ik vind dat jij overigens wel erg in generalisaties denkt, dat is een vrij kortzichtige analyse.
Met jaren ervaring in winkels (als klant want moet ook boodschappen doen), vind ik het apart dat feiten als kortzichtig worden bedstempeld. Maar zoals ik hierboven al zei: Laten we vooral geen feiten benoemen, want misschien heeft een goedrakker wel lange tenen :X .

Lidl is gewoon gericht op de onderlaag van de bevolking, net als de Aldi, waarbij de aldi naar mijn idee toch de betere kwaliteit te bieden heeft.

Ja ik kom ook gewoon bij de Aldi. Lidl alleen voor de verse croissants en vla.
Niet voor het vlees want heb te vaak gelezen dat er weer dingen teruggeroepen waren want Listeria...
En het is de enige winkel die iets simpels als een braadworst oneetbaar maakt.
Verder is de kwaliteit van de rest niet echt mijn standaard. De werkbroeken bevallen echter wel prima. Gaan toch al weer 2 jaar mee.

[ Voor 3% gewijzigd door Koos2009 op 24-04-2021 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Udrene
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:09
Koos2009 schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 11:56:
[...]

Jij zegt dat het generaliserend ik, het is mijn ervaring en dan ben ik bij een kleine lidl hier in de buurt geweest, grotere lidl in amsterdam west, een lidl in muiden (rijke stad zou je denken), ook in zeist, waar toch ook "de tijd wat langzamer gaat" dus nee, het is niet generaliserend, het is gewoon (voor mij) een fei
Aldi net zo en ja, ik kom er ook gewon hoor, met een dikke fiets, dat dan weer wel 8) .

JIJ neemt er aanstoot ook, ik copncludeer gewoon dat bepaalde mensen overmatig sjokken/waggelen en dat bepaalde groepen mensen zich beduidend meer vertonen in bepaalde winkels.

Het is een beetje het huidigfe tijdsbeeld waarin feiten "eng zijn" en mensen misschien wel lange tenen hebben.

Edit: Ook in hilversum bij de Lidl geweest, en in België. Overal gewoon dezelfde dingen gezien. Nou zijn de reclames ook wel van het niveau downie, dat zegt wellicht ook wat. 8)7
Over lange tenen gesproken... 8) Wel heel fijn dat jij aan de buitenkant kan zien of iemand moslim, arm of een gewoon mens is. En dat ook nog als feit probeert te brengen. 8)7

De Aldi en de Lidl hebben inderdaad een hele andere doelgroep dan bijvoorbeeld de AH en zitten daarom vaak in andere wijken met de daarbij horende bewoners.

Verder laat ik het hierbij want iets zegt mij dat ik een discussie met jou niet ga winnen. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
Koos2009 schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 12:02:
[...]

Met jaren ervaring in winkels (als klant want moet ook boodschappen doen), vind ik het apart dat feiten als kortzichtig worden bedstempeld. Maar zoals ik hierboven al zei: Laten we vooral geen feiten benoemen, want misschien heeft een goedrakker wel lange tenen :X .

Lidl is gewoon gericht op de onderlaag van de bevolking, net als de Aldi, waarbij de aldi naar mijn idee toch de betere kwaliteit te bieden heeft.

Ja ik kom ook gewoon bij de Aldi. Lidl alleen voor de verse croissants en vla.
Niet voor het vlees want heb te vaak gelezen dat er weer dingen teruggeroepen waren want Listeria...
En het is de enige winkel die iets simpels als een braadworst oneetbaar maakt.
Verder is de kwaliteit van de rest niet echt mijn standaard. De werkbroeken bevallen echter wel prima. Gaan toch al weer 2 jaar mee.
Jaren ervaring als klant. Zelfs als je elke dag boodschappen doet ben je een fractie van de tijd binnen en dan ben je ook nog bezig elke bezoeker te analyseren, erg geloofwaardig. En dan heb je ook nog genoeg tijd om van elke bezoeker de achtergrond te onderzoeken. Generaliseren is vooral niet feitelijk overigens, want gebaseerd op bias en anekdotes. Feitelijk zou zijn om jouw ervaring niet te extrapoleren en bovendien doe je wel erg veel aannames. Beetje goedkoop om dan weer te beginnen over politieke correctheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-10 13:48

Yucon

*broem*

Een prikkelarm uurtje dat een stille dood sterft is nooit grappig :+

Toch is het wel opmerkelijk. Ouderen uurtjes zijn wat lastig omdat ze buitensluiten. Echt prikkelarm zal ook wel wat lastig zijn, maar wat prikkelarmer op bepaalde momenten is waarschijnlijk weer wel best goed te realiseren. Misschien ligt de oplossing meer in die richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Erwin schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 00:27:
Wat mij is bijgebleven van de roze maandag dat ik in de supermarkt hebt gewerkt is hoe iedereen zichzelf in de winkel gedraagd alsof ze thuis zijn of groot aandeelhouder zijn van de tent. Stampvoeten om een fles Robijn van €1,-, stronken in het flessenhok knockout liggen, bedrijfsruimten binnenlopen, kotsen, schijten, schreeuwen, slopen, stelen, knokken, huilen echt wat een gekkenhuis. Dit van het Dorp tot in de grote stad meegemaakt. Prikkelarm is dus een absolute illusie.
Wtf. Al die gekke dingen heb ik nog nooit meegemaakt. Heb nooit in een supermarkt gewerkt maar goed ik kom er wel af en toe :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theoneandonly4
Yucon schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 14:09:
Een prikkelarm uurtje dat een stille dood sterft is nooit grappig :+

Toch is het wel opmerkelijk. Ouderen uurtjes zijn wat lastig omdat ze buitensluiten. Echt prikkelarm zal ook wel wat lastig zijn, maar wat prikkelarmer op bepaalde momenten is waarschijnlijk weer wel best goed te realiseren. Misschien ligt de oplossing meer in die richting.
Wat bedoel je? Dat het ouderen uurtje een prikkelarm uurtje moet worden?

Het heeft ook wel een overlap, bij het ouderen uurtje is het immers ook het idee dat het rustiger (dus prikkelarmer is)
Verschil is alleen dat bij het prikkelarme uurtje extra aanpassingen wordt gedaan en bij het ouderen uurtje niet, alhoewel? https://hetstreekblad.nl/...ns-het-ouderenuurtje.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-10 14:02
theoneandonly4 schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 10:38:
Dan hadden ze er niet eens aan hoeven beginnen want dat kon ik je al van te voren zeggen dat dit geen suc6 zou worden, of heb jij wel zin om 8 uur s'ochtends boodschappen te gaan doen?
Wat is er mis met boodschappen doen om 08:00?

Ik ben niet heel gevoelig voor prikkels, maar als ik geen zin in drukte heb dan is dat inderdaad wel iets wat werkt. Dat of een half uur tot een uur voor sluitingstijd.

Wat wil je dan? Een prikkelvrij uurtje ergens tussen 1600 en 1900 wanneer de halve wijk boodschappen wilt doen? Dan heb je in de basis al meer prikkels, dus dan helpt een prikkelvrij uur van de winkel ook minder goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theoneandonly4
eric.1 schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 14:33:
[...]

Ik ben niet heel gevoelig voor prikkels, maar als ik geen zin in drukte heb dan is dat inderdaad wel iets wat werkt. Dat of een half uur tot een uur voor sluitingstijd.

Wat wil je dan? Een prikkelvrij uurtje ergens tussen 1600 en 1900 wanneer de halve wijk boodschappen wilt doen? Dan heb je in de basis al meer prikkels, dus dan helpt een prikkelvrij uur van de winkel ook minder goed.
Dan wil ik uitslapen, dat is er mis mee.
En daarom vind ik het zinloos, geen enkel tijdstip is echt geschikt.
Te vroeg: moeite uit bed komen, en kun je niet goed nadenken van de slaap.
Op de middag: te druk
S'avonds, brood en versproducten (grote deels) op.

Als de basisschool uit is en dan al die monden van die kinderen dichtplakken met duct tape.

[ Voor 16% gewijzigd door theoneandonly4 op 24-04-2021 14:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:47

Grvy

Bot

eric.1 schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 14:33:
[...]

Helemaal niks, ik heb een tijdje ergens gewerkt waardoor ik met de auto altijd langs een supermarkt reed; om 08:00 stonden de mensen meestal al buiten om het 'gedaan te hebben' genoeg mensen die dus om dat tijdstip boodschappen doen.

@theoneandonly4 wilt gewoon zeuren en waarschijnlijk ook nog eens dat de maatschappij compleet op hem ingericht is. Zelf heb ik ook last van teveel prikkels etc dus mijn boodschappen worden thuis bezorgd en de kleine dingen die ik moet hebben kosten dan even 15 minuten een wat minder leuke wereld ervaring. So be it. ;)

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theoneandonly4
Grvy schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 14:38:
[...]

Helemaal niks, ik heb een tijdje ergens gewerkt waardoor ik met de auto altijd langs een supermarkt reed; om 08:00 stonden de mensen meestal al buiten om het 'gedaan te hebben' genoeg mensen die dus om dat tijdstip boodschappen doen.

@theoneandonly4 wilt gewoon zeuren en waarschijnlijk ook nog eens dat de maatschappij compleet op hem ingericht is. Zelf heb ik ook last van teveel prikkels etc dus mijn boodschappen worden thuis bezorgd en de kleine dingen die ik moet hebben kosten dan even 15 minuten een wat minder leuke wereld ervaring. So be it. ;)
Ik vind het zinloos spreekt dat anders nogal tegen. De wereld moet zich maar aanpassen.
Er zijn gewoon betere methodes dan een prikkelarm uur.

Maar goed je hebt wel een beetje gelijk, ik wil inderdaad zeuren om dit publiciteits geneuzel.
Dat was de klacht ook vooral niet zozeer dat het niet gedaan wordt, maar meer met een hoop GESCHREEUW wordt dit de wereld ingesleurd om er vervolgens NOOIT meer wat over te horen. Het is ook nooit uitgebreid zover ik weet ofzo.
Dit heeft alle kenmerken van een publiciteitsstunt. Alleen maar bluf, van kijk wat goed dat wij dit doen?

[ Voor 24% gewijzigd door theoneandonly4 op 24-04-2021 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-10 14:02
theoneandonly4 schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 14:35:
[...]

Als de basisschool uit is en dan al die monden van die kinderen dichtplakken met duct tape.
Sjah, kies dan "the best of the worst". Dan maar een dag per week niet uitslapen. C'est la vie. Het gaat niet altijd zoals wij het precies willen.

Dat niet nadenken van de slaap is gewoon een slap excuus. Je kan toch de dag ervoor een lijstje maken? Dan kan je op de auto-piloot de winkel in. Als ik tijdens de topdrukte ga dan vergeet ik nog wel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

theoneandonly4 schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 14:35:
[...]

we willen allemaal wel eens wat. als je uitslapen belangrijker vind dan prikkelarm winkelen dan zegt dat iets over de noodzaak om daar anderen mee lastig te vallen of een ondernermer omzet te laten derven.

mijn kinderen geef ik mee dat het met veel zaken makkelijker is om jezelf aan te passen aan je omgeving dan te verwachten dat de omgeving zich aan jou aanpast. Voor iemand in een rolstoel of met slecht/geen zicht is dat geen optie en dus ben ik blij dat we met zijn allen lappen voor rolstoeltoegankelijkheid en voorzieningen voor blinden en doven ,ook al zijn ze voor mij persoonlijk nutteloos zie ik er het nut van in.

Rustige momenten zijn er te vinden bezorgopties zijn er tegen betaling, dus zie ik er geen nut van in om daar nog wat apart voor te regelen. Heb zelf ook een voorkeur voor rustig (geen noodzaak) en sta zelden in een rij of drukke omgeving, door anti cyclisch te denken. Op maandagavond 18:30 naar ikea ipv za middag bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:47

Grvy

Bot

theoneandonly4 schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 14:41:
[...]

Maar goed je hebt wel een beetje gelijk, ik wil inderdaad zeuren om dit publiciteits geneuzel.
Dat was de klacht ook vooral niet zozeer dat het niet gedaan wordt, maar meer met een hoop GESCHREEUW wordt dit de wereld ingesleurd om er vervolgens NOOIT meer wat over te horen.
Dit heeft alle kenmerken van een publiciteitsstunt. Alleen maar bluf, van kijk wat goed dat wij dit doen?
Sorry, maar... wat wil je nou dan? Bedrijven mogen geen reclame maken voor dingen? Ik begrijp -echt- niet wat je nu wilt bereiken met dit topic?

Als we het over zinloos hebben is het dit topic wel.. :?

Dus de wereld moet zich maar aanpassen en geen marketing meer doen? Dat gaat niet gebeuren, kerel. :D

[ Voor 6% gewijzigd door Grvy op 24-04-2021 14:52 ]

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theoneandonly4
Grvy schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 14:51:
[...]

Sorry, maar... wat wil je nou dan? Bedrijven mogen geen reclame maken voor dingen? Ik begrijp -echt- niet wat je nu wilt bereiken met dit topic?

Als we het over zinloos hebben is het dit topic wel.. :?

Dus de wereld moet zich maar aanpassen en geen marketing meer doen? Dat gaat niet gebeuren, kerel. :D
Dat AH zwart gemaakt wordt. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:06
Ik ben wel eens gaan winkelen om 20:00 (sluting om 21:00) en het is dan lekker rustig, flink door lopen en gaan met die banaan. Enkel de schappenvullende medewerkers die bezig zijn. Zo ga ik zelf ook het liefst niet op zaterdag middag juist omdat dan hele families in de supermarkt staan en het enorm druk is.

Er zijn op zich genoeg momenten wanneer supermarkten rustiger danwel drukker zijn, en als je een supermarkt in de buurt "leert kennen" weet je wel wat voor jezelf de beste tijden zijn.

Vroeger ging ik zo vlak na m'n werk boodschappen doen (voor die dag). Meeste andere mensen kwamen ook dan net uit werk dus veelal snel pakken en doorlopen (en bijna geen volle karren en klein grut in de gangpaden).

Als je boodschappen voor meerdere dagen gaat halen is een lijstje maken overigens een veel constructievere oplossing. Je hoeft dan maar 1 keer overal langs te lopen, en dan ook niet ook nog eens na te gaan denken en onthouden wat je gaat eten + wat daar voor nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
De insteek om even te kunnen gaan zeuren, ranten en je frustratie te uiten is geen goede basis voor de discussie. Neem daarbij de zeer magere TS dan zie ik dit topic nergens heen gaan.

Ik doe hem dan ook op slot.

Tweakers Discord

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.