Sonos ARC i.c.m. te weinig HDMI aansluitingen...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramniv
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 01-02-2022
Beste,

hier even een vraag van een minder technisch onderlegt persoon, dus ik ga het zo goed mogelijk proberen uit te leggen.

Ik heb een Sonos Arc besteld om eens te proberen (op dit moment een receiver), maar ik zit met het volgende probleem: Ik heb 4 hdmi aansluitingen op mijn Samsung 4K tv en heb meer apparaten die ik aan wil sluiten.

Ik heb:
PS5
Apple tv 4k
Mede8er (mediaspeler)
Kpn
Sonos ARC

Nu weet ik niet zo goed wat nu het handigst is om alles aan te sluiten. Moet ik iets van een splitter hebben, of juist een switch. Dit zou dan wel eentje moeten zijn die 4K goed door kan geven, anders is het zonde lijkt mij?

Iemand een goed idee/uitleg voor mij, alvast bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
Ik weet niet wat voor media je afspeelt via die Mede8er speler, maar ik gebruik zelf de AppleTV voor het afspelen van media. Het ligt er natuurlijk even aan wat voor soort media je afspeelt via die mediaspeler, maar de AppleTV speelt volgens mij ook alles af (Plex, Emby, etc). Kijk je veel TV (dus veel zenders naast RTL/NPO/SBS)? Als dat niet zo is, kun je ook die KPN box niet aansluiten, KPN TV opzeggen en overstappen naar NLZiet. Die hebben gewoon en App voor op je AppleTV.

Dat scheelt weer 2 devices en dan heb je dus voldoende aansluitingen :+ Anders zou je inderdaad iets van een splitter/switch moeten kijken, maar daar ben ik dan weer niet helemaal in thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Om dan even terug te keren naar de receiver vs soundbar. Wat was je reden om te downgraden?
Je merkt nu al 1 vd beperkingen van een soundbar (namelijk nauwelijks aansluitingen) en ook qua geluid ga je erop achteruit.

Dat gezegd hebbende, als je alle apparaten die je noemt wil gebruiken en de workaround hierboven niet de oplossing voor je biefdt, dan zou je inderdaad kunnen kijken voor een hdmi switch.

(Splitter split 1 signaal naar meerdere kanten bijv als je op een beamer en een tv wil kunnen kijken; switch kan switchen tussen meerdere bronnen om die bij 1 tv/soundbar/etc te krijgen. Een apparaat dat beide kan noem je een matrix)

Your Friendly Neighborhood Moderator