Mobiele monitor USB C laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08:02

Boost9898

Software developer

Topicstarter
Hoi Tweakers,

Voor mijn MacBook Pro 16" ben ik opzoek naar een mobiele monitor welke over één USB C kabel voeding en signaal kan ontvangen. Mijn oog is gevallen op het onderstaande scherm van Lenovo.
Als ik deze quote van Lenovo lees lijkt het me dat het mogelijk is wat ik wil: "Het mobiele ThinkVision M14-beeldscherm heeft twee geavanceerde USB-C-poorten voor zowel elektriciteit als video. Door het 'power pass through'-ontwerp kun je de ThinkVision M14 en je laptop opladen met één adapter.".
pricewatch: Lenovo ThinkVision M14 (61DDUAT6EU) Zwart

Nu vraag ik mij af of er betere alternatieven zijn. Zelf ben ik al bij deze schermen gekomen maar als ik hier naar kijkt lijkt het me dat Lenovo de beste keus is. Mede dankzij de 'base' waardoor het scherm in iedere positie te plaatsen is in tegenstelling tot de andere monitoren.

Een iPad aanschaffen om gebruik te maken van Sidecar is ook mogelijk maar dit is een stuk duurder en dan heb je geen mogelijkheid om het scherm te positioneren zoals ik wil.

Hopelijk zijn er Tweakers die hier meer vanaf weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02:47

g0tanks

Moderator CSA
Boost9898 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 20:24:
Voor mijn MacBook Pro 16" ben ik opzoek naar een mobiele monitor welke over één USB C kabel voeding en signaal kan ontvangen. Mijn oog is gevallen op het onderstaande scherm van Lenovo.
Als ik deze quote van Lenovo lees lijkt het me dat het mogelijk is wat ik wil: "Het mobiele ThinkVision M14-beeldscherm heeft twee geavanceerde USB-C-poorten voor zowel elektriciteit als video. Door het 'power pass through'-ontwerp kun je de ThinkVision M14 en je laptop opladen met één adapter.".
pricewatch: Lenovo ThinkVision M14 (61DDUAT6EU) Zwart
Als ik de specificaties van beide producten snel scan lijkt het erop dat het scherm max. 65W kan doorvoeren, terwijl de MacBook normaal met 96W oplaadt.

In de praktijk kom je daar een heel eind mee, maar met 100% belasting is de accu op een gegeven moment wel leeg. Ondanks dat de oplader is aangesloten.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898

Boost9898

Software developer

Topicstarter
g0tanks schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 20:29:
[...]

Als ik de specificaties van beide producten snel scan lijkt het erop dat het scherm max. 65W kan doorvoeren, terwijl de MacBook normaal met 96W oplaadt.

In de praktijk kom je daar een heel eind mee, maar met 100% belasting is de accu op een gegeven moment wel leeg. Ondanks dat de oplader is aangesloten.
Yes dat klopt inderdaad. Nu is dat niet heel relevant voor me omdat ik thuis sowieso altijd werk aan de lader. Dan zit de 96 Watt lader links in de MBP geplugd. De externe monitor zal rechts via USB C <-> USB C aangesloten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898

Boost9898

Software developer

Topicstarter
@g0tanks Zojuist ben ik deze ook nog tegengekomen, dit spreekt me toch ook wel erg aan. Op Amazon kost hij €200. pricewatch: MSI Optix MAG161V Zwart Edit: Wel een hele lage helderheid zie ik nu, dat is wel een flink minpunt. Oh en ook maar een 6 bit paneel. Dit scherm gaat het niet worden.

[ Voor 23% gewijzigd door Boost9898 op 23-04-2021 20:56 ]