ZigBee Hue Rolluikmodule en Schakelaars

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sterke-Jerke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:00
Ik heb 3 rolluiken, die ik graag alle 3 zou bedienen vanuit 3 kamers (en eventueel dmv domoticz)
Ze worden nu bedient met elk een "opneer" schakelaar.

Heeft iemand 1 of meerdere rolluiken oid aangesloten met een of meerdere zigbee controllers? Zo ja welke?
En wil ze ook graag met een schakelaar in elke kamer op/neer doen.
Zat te denken aan zo "8 button wll switch" zodat je ze individueel of gelijktijdig opneer kunt doen.

Iemand dit al eens gedaan? Wat heb ik nodig?

S.J.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Of er meer dan één rolluik op een controller kan is niet zo zeer afhankelijk van de controller maar van de rolluik motor. Veel kunnen dit schijnbaar niet.

En tja, als je het via een controller als Domoticz laat gaat zijn de mogelijkheden natuurlijk eindeloos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sterke-Jerke
Mogen best 3 controllers zijn, maar welke? en welke schakelaar? Ben op zoek naar die eindeloze opties

S.J.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanw848
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:27
Shelly 2.5? Geen zigbee maar wifi en te integreren met Domoticz.

[ Voor 70% gewijzigd door arjanw848 op 23-04-2021 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Nu online

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Wat gebruik je als Zigbee Coördinator? Een Hue Hub?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WackoH
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:22
Er is een 'Zigbee Jalousieaktor Mini' van Insta (bedrijf bestaat al 50 jaar, en met 'Made in Germany kwaliteit).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XpPYx4UCNQC0Pn3Jy7GS0leQhu8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/r4cwWVNgghZ6Q8U06UTaXTl3.png?f=user_large
Het mooie is dat je je bestaande schakelaar er ook op kunt aansluiten (en deze ontvanger achter de schakelaar kunt monteren, of bij het rolluik).

Je kunt alleen bij de betere motoren meerdere direct op een zo'n schakelaar zetten.
Bij eenvoudige motoren heb je schijnbaar scheidingsrelais nodig.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mGRkPFuVSSVogFzFPxeMnNbTrBA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/71zEOroGAnCYJZcvUkwdcIik.png?f=user_large
of als je ze niet meer individueel wilt bedienen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FmWh6t6HRtqs4q7olDQoq-ZPrGI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/4cms2BPPgf3HuvLXyBnbGL3N.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sterke-Jerke
Septillion schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 23:07:
Wat gebruik je als Zigbee Coördinator? Een Hue Hub?
Ik heb zowel een Philips Hue. als ook ZIgbee2Mqtt icm Domoticz

S.J.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusedwings
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21-06-2023
Ik ben ook op zoek naar schakelmateriaal.

Ik verkies Zigbee want al mijn smart home is Zigbee (en enkele wifi maar daar zo meer over) en dus een stevig netwerk hiervan.

Ik zoek wel met frontplate en al er aan.

Het is namelijk zo dat mijn huidige schakelaars lekker goedkoop van Ali komen en op wifi werken.
Ja, vragen aan google om ze open/toe te doen is geen eknel probleem.

MAAR... ik heb ook Hubitat (C5-model) en die kan die niet bedienen maar alle andere sensoren/lampen etc wel

Het zou leuk zijn meer te kunnen doen dan de standaard zon op = rolluik open en mijn verlichting er bij op af te stemmen...

Iemand die raad (en daad) weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sterke-Jerke

S.J.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Laatst online: 26-07 21:40
Ik gebruik een Sonoff 4ch Pro R2.
Zie hier https://lamiacasaelettric...off_4CH_Pro_R3_tapparelle
En dan het plaatje waar Sonoff 4CH Pro R3 bij staat, vlak boven het stuk wat over Google Home gaat. Waar ook een grijze schakelaar op staat.
Dan kun je ze met schakelaar of met domoticz besturen. Via rflink op domoticz bestuur ik ze ook nog met een afstandsbediening.
Pagina: 1