Kinderen zijn de deur uit dus ik dacht een paar jaar geleden: “kan dat internet goedkoper?” Ja hoor dat kan: dsl via de telefoon ingang ! Gedurende de Coronaperiode wordt die aansluiting echter steeds instabieler, valt vaker per week een paar minuten helemaal uit. Tja, denk ik dan, goedkoper is nu eenmaal niet beter! Maar wat schetst mijn verbazing als ik van een bekende hoor dat hij hetzelfde ervaart.. maar bij een andere provider. Ik vraag me nu af of er meer ervaringen zijn ...
Vraag
Alle reacties
Wat valt precies weg ? Begin eens met het log bekijken in de modem.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
En wat zei je provider toen je contact met hen op nam over dit probleem?
Battle.net :: FazerFreak#2695
Dit is geen inherent DSL probleem, dus het is eerder toeval dan wat anders.
Je provider is het eerste aanspreekpunt voor problemen met de verbinding.
Daar kun je je melding kwijt zodat ze er ook onderzoek naar kunnen doen.
Als je het niet meldt wordt het niet beter
Als je bekende in hetzelfde dorp woont en op dezelfde centrale zit, dan is
het niet ongewoon om dezelfde issues te hebben. Storingen zijn immers
lang niet altijd alleen op jouw aansluiting van toepassing.
Je provider is het eerste aanspreekpunt voor problemen met de verbinding.
Daar kun je je melding kwijt zodat ze er ook onderzoek naar kunnen doen.
Als je het niet meldt wordt het niet beter
Als je bekende in hetzelfde dorp woont en op dezelfde centrale zit, dan is
het niet ongewoon om dezelfde issues te hebben. Storingen zijn immers
lang niet altijd alleen op jouw aansluiting van toepassing.
I reject your reality and substitute my own
Ik heb sinds 2007 internet via verschillende providers gehad. Via DSL en kabel. Dat waren KPN, XS4ALL, Ziggo en nu sinds 1 jaar Freedom.
Ik heb met geen enkele provider instabiel internet gehad. Helaas wel een enkele keer een storing dat er geen verbinding was, maar dan was het altijd snel opgelost na contact met de provider.
En wegvallende internet? Dat kan veel oorzaken hebben. Zonder dat je de oorzaak weet is er niet te zeggen wat de oplossing is. Overstappen van je huidige provider naar een andere provider kan een oplossing zijn, maar kan ook best zijn dat het blijft bestaan.
Val het signaal van buitenaf naar je modem uit? Of valt het signaal van het modem naar je computer/smartphone/koelkast uit?
Bijna al mijn apparatuur is via WiFi verbonden en al deze apparatuur heeft soms onafhankelijk van elkaar problemen met verbinding. Dit ligt aan storingsbronnen op WiFi en niet aan de DSL verbinding. Als ik dus naar een andere provider overstap blijft dit probleem.
Ik heb met geen enkele provider instabiel internet gehad. Helaas wel een enkele keer een storing dat er geen verbinding was, maar dan was het altijd snel opgelost na contact met de provider.
En wegvallende internet? Dat kan veel oorzaken hebben. Zonder dat je de oorzaak weet is er niet te zeggen wat de oplossing is. Overstappen van je huidige provider naar een andere provider kan een oplossing zijn, maar kan ook best zijn dat het blijft bestaan.
Val het signaal van buitenaf naar je modem uit? Of valt het signaal van het modem naar je computer/smartphone/koelkast uit?
Bijna al mijn apparatuur is via WiFi verbonden en al deze apparatuur heeft soms onafhankelijk van elkaar problemen met verbinding. Dit ligt aan storingsbronnen op WiFi en niet aan de DSL verbinding. Als ik dus naar een andere provider overstap blijft dit probleem.
DSL is nogal algemeen. De enige lijn die ik met DSL instabiel gehad heb was een set ADSL2 lijnen van 5-7Mbit per stuk op redelijk grote afstand van de centrale. En achteraf bleek dat de poolse ploeg van de glasvezelboer bij aanleg van de glasvezel dwars door gas, stroom, telefoon en riool is gegaan. Telefoon was geschampt dus hadden ze zonder melden weer dichtgegooid en onze lijnen maar klapperen.
Wat nog wel kan is Windows 10 updates en beperkte bandbreedte. Toen een klant van me nog op 10Mbit glasvezel zat ging elke maand de verbinding dicht voor een kwartier omdat er updates werden gedownload.
Wat nog wel kan is Windows 10 updates en beperkte bandbreedte. Toen een klant van me nog op 10Mbit glasvezel zat ging elke maand de verbinding dicht voor een kwartier omdat er updates werden gedownload.
@Antonie65 ik heb je titel even aangepast, want DSL internet zegt niet zo heel er veel natuurlijk.
Over welke provider(s) heb je het? En gaat het dan om wifi, of ook via netwerkkabel?
The devil is in the details.
Hier megastabiel 100mbit bij een cheap ass provider met dsl. Van alle soorten internet kan je ontevreden mensen met instabiel internet vinden.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Pagina: 1