Ik heb nu prive/zakelijk een Macbook Pro 15" 2019 (5500 8gb) die ik nu tevens gebruik in Windows bootcamp om iRacing te spelen en dat gaat eigenlijk bijzonder goed. Niet ideaal dat het een laptop is, want zit continu aan z'n max te blazen en accu loopt ook langzaam leeg tijdens simracen. Dus: een dedicated PC hiervoor.
Videokaart is even buiten beschouwing gelaten, kan tijdelijk een videokaart lenen (rtx 1080) totdat er weer iets te koop is.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
iRacing met triple 1080p schermen en/of VR.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil ruim onder de € 1.000 blijven.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitoren en videokaart hoeven niet in deze build worden meegenomen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Volgens mij heb ik enkel de basis-onderdelen nodig.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik weet dat iRacing snelle CPU klok nodig heeft, dus Intel heeft hiervoor de voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen wensen, het liefst niet zo'n hele grote case en voor een paar tientjes extra mag deze stiller zijn.
Ga je overklokken?
Dat weet ik eigenlijk niet precies, zoals gezegd heeft iRacing snelle CPU klok nodig en is het aantal cores niet heel relevant. CPU overklokken weet ik eigenlijk niet of ik dat moet doen/verstandig is.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil niks fancy's qua uiterlijk, dus wellicht zijn er nog onderdelen die nu overkill zijn of een alternatief die net zo goed is voor minder geld. Wat het grootste "ik klik deze maar aan"-product was is het moederbord. Ik weet eigenlijk niet precies waar ik naar moet kijken. Het enige wat ik dacht te kunnen vinden is dat een z-serie mogelijkheden heeft tot CPU overklok en een b-serie niet. Het belangrijkst; passen de onderdelen die ik heb gekozen sowieso wel bij elkaar?
Tevens heb ik in deze build de 10700k, als iets goedkoper alternatief overweeg ik de 11600k (verschil 70 euro). Wat is hierin wijsheid?
Videokaart is even buiten beschouwing gelaten, kan tijdelijk een videokaart lenen (rtx 1080) totdat er weer iets te koop is.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
iRacing met triple 1080p schermen en/of VR.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil ruim onder de € 1.000 blijven.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitoren en videokaart hoeven niet in deze build worden meegenomen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Volgens mij heb ik enkel de basis-onderdelen nodig.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik weet dat iRacing snelle CPU klok nodig heeft, dus Intel heeft hiervoor de voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen wensen, het liefst niet zo'n hele grote case en voor een paar tientjes extra mag deze stiller zijn.
Ga je overklokken?
Dat weet ik eigenlijk niet precies, zoals gezegd heeft iRacing snelle CPU klok nodig en is het aantal cores niet heel relevant. CPU overklokken weet ik eigenlijk niet of ik dat moet doen/verstandig is.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil niks fancy's qua uiterlijk, dus wellicht zijn er nog onderdelen die nu overkill zijn of een alternatief die net zo goed is voor minder geld. Wat het grootste "ik klik deze maar aan"-product was is het moederbord. Ik weet eigenlijk niet precies waar ik naar moet kijken. Het enige wat ik dacht te kunnen vinden is dat een z-serie mogelijkheden heeft tot CPU overklok en een b-serie niet. Het belangrijkst; passen de onderdelen die ik heb gekozen sowieso wel bij elkaar?
Tevens heb ik in deze build de 10700k, als iets goedkoper alternatief overweeg ik de 11600k (verschil 70 euro). Wat is hierin wijsheid?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i7-10700K Boxed | € 329,- | € 329,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte Z490 UD | € 129,90 | € 129,90 |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 50,95 | € 50,95 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 88,90 | € 88,90 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM750 (2019) | € 106,- | € 106,- |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 1TB | € 124,90 | € 124,90 |
| Totaal | € 829,65 | |||