Zgemma H7C 4K UHD of GigaBlue UHD Trio 4K

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattheu
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-08-2023
nou wil ik een van deze kopen maar ik weet niet meer welke ik zou moeten kiezen een beetje hulp zou geweldig zijn

Zgemma H7C 4K UHD hybride ontvanger

De Zgemma H7C is een Linux OS Enigma 2 gestuurde hybride 4K receiver. Kenners weten dan meteen dat het mogelijk is om OpenPli te installeren voor nog meer functies.
Zgemma gaat met deze hybride ontvanger nog een stapje verder en heeft deze voorzien van een satelliet tuner (DVB-S2X) en een antenne DVB-T2 tuner voor bijvoorbeeld Digitenne, maar ook meteen van een dubbele kabel tuner (DVB-C).
Zo kan je bijvoorbeeld tegelijkertijd een kabel programma opnemen en een ander bekijken.
Zelfs aan internettelevisie is gedacht, deze box is ook als IPTV/OTT te gebruiken en het is zelfs mogelijk een volledige versie van KODI erop te draaien.
Met al deze mogelijkheden te kunnen bieden is de H7C voorzien van de laatste hardware: een duo-core ARM processor, een gigabit ethernet aansluiting, een 2,5'' HDD-Slot, USB 3.0 en ga zo maar door.
Verschil met de Zgemma H7S? De H7S heeft een dubbele satelliet tuner terwijl de H7C een dubbele kabeltuner heeft.

Deze nieuwe Zgemma H7C is met recht een alleskunner.

·

·

Merk: Zgemma

-- Selecteer a.u.b. --Ja, graag! +€ 5,00Nee, bedankt

* Verplichte velden

Onderkant formulier

· Productbeschrijving

· Extra informatie

· Beoordelen

Eigenschappen

· 3 Tuners: 1x DVB-S2X, 2x DVB-C/T

· Linux Operating System

· Multimedia plug-in supported

· CVBS video mit R/L Audio

· Spdif Optical Audio

· USB3.0 and USB2.0

· QT STALKER plugin

· 1 Gbit Ethernet Interface

· Advanced EPG (Electronic Program Guide

· User-friendly linux Menu syste

· Full automatic service scan

· Various OSD skins supported

· Various Channel Editing Programs

· Easy and fast software-upgrade via USB or Internet

· 4-digit 7segment display LED

· Low deep-standby power consumption under 1 W

Specificaties

· ARM Brahma 15 Dual Core 1700Mhz 12K DMIPS

· BCM7251S Dual Core Main chipset

· More than 4.01x Linux kernel

· DVB-S2/S2X + 2*DVB-T2/C Hybrid tuner built-in

· HD Connection

· AV Connection

· Support 4K- 2160p

· MPEG-2 / H.264 and H.265 Hardware Decoding

· HD HEVC / H.265 2160p60 Main-10 multi-format decoder

· 1 x Smart card-Reader

· 1 x Common Interface slot

· 1 x USB3.0 and 2 x USB2.0

· SPDIF for digital bit stream out(optical)

· 4GB EMMC NAND Flash/ 1GB DDR3

· Timeshift

· Electronic TV program Guide ( EPG ) support

· Parental Control

· Plugin Service

· OSD into many languages and graphics (Skins)

· Web interface, WEB Remote control

· DISEqC 1.0, 1.1, 1.2, 1.3 22Khz and USALS

En dan de
Gigablue UHD Trio 4K SAT/KABEL ontvanger
SystemGigaBlue UHD Trio 4K

CPU: ARM Cortex A53, Quad core 64bit, 15.000 dmips

CPUHisilicon 1,6 GHz 4 x CoreRAM1GB DDR4FLASH8GB MMC FLASHKernel4.4.35Front IR Receiver1 x IRButton8 x ButtonIndicator LED2 x LEDFront Display4 Digit / 7 Segment DisplayUSB 2.01 x USB HostCI-Modul–SmardCard1 x S/C SlotRear DVB -S2x IN1 x InputDVB -S2 OUT–C/T/T2 TunerDVB-C/T/T2/WLanOptionalBluetoothOptionalSD CARD1HDMI1 x 2.0 HDMI OutputUSB 2.0 / 3.01 x USB Host / 1 x USB HostS/PDIF1 x OpticalRS-2321Ethernet1 x RJ45: 10/100/1000 Mbit (1 x Gbit)Power Switch1 x I/O SwitchDC Input Jack1 x Jack Power SupplyExtern12V/2AInput:110-240V AC / 50-60Hz / 0,6AConsumption

Normal: 15W (STB PIP: 10.5W, LNB: 4.5W) –when 1 DVB S tuner in use

Standby Mode9.3WDeep Standby0.5WLNB

LNB Speisung14/18V / Max 400mA; kurzschlussfestSteuersignale22kHz, Tone Brust, DiSEqC 1.0/1../1.2/2.0 USALS (Rotor-Steuerung)RFFrequenzbereich950-2150 MHzDBV-S/DVB-S2/DVB-S2XVideo-Parameter:EingangspegelFBAS 1 V +/- 0.3 dB an 75 Ohm

TeletextTeletext Filterung entsprechend ETS 300 472 StandardAllgemeines:

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-07 10:29
Wat wil je ermee doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mattheu
nou tv kijken in 4k dat is de eerste vereiste en programmas opnemen en sat kijken dat zijn wel de wensen ik hoorde dat gigableu niet zo een beste service heeft maar ja zgemma ook niet dus daarom is het moeilijk kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Gebruik je Ziggo of iets anders? In menig Ziggo gebied zijn je decoderkaarten aan je apparatuur gekoppeld en doen ze zonder Ziggo hardware (decoder, CI+ module) vrij weinig.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

@mattheu graag de TS bijwerken, je eigen input is een vraag van één regel en de rest is een copy-paste van de specificaties van beide apparaten. Fiks de opmaak van de specificaties en vertel waarom je tussen deze twijfelt, wat je nu hebt, et cetera.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-07 11:12

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ik adviseer niet voor de één of de ander, maar neem de volgende punten in overweging:
  • Zgemma is een budgetmerk en dat merk je op een bepaalde manier aan de hardware, ook al krijg je veel voor weinig.
  • Gigablue rust zijn ontvangers over het algemeen wat luxer uit.
  • Er lijkt nauwere samenwerking tussen OpenPLi en Zgemma dan tussen OpenPLi en Gigablue.
  • De Zgemma gebruikt een Broadcom 7251S mediaprocessor. Broadcom-chipsets worden veel gebruikt en zowel de hardware als drivers zijn goed doorontwikkeld. De 7251S is daarentegen een instapmodel, maar aanzienlijk lagere specificaties dan de processoren die bijvoorbeeld Vu+ in zijn ontvangers zet.
  • De Gigablue gebruikt een hi3798mv200-chip van Hisilicon, waar op zich niets mis mee hoeft te zijn, maar deze wordt lang niet zoveel gebruikt als Broadcom en zal minder doorontwikkeld te zijn. Met 4 ARM-kernen zal hij wat meer power onder de motorkap hebben als de Broadcom.

[ Voor 7% gewijzigd door dmantione op 23-04-2021 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devriesjande
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:46
Ik weet niet of je een abonnement bij Canal Digitaal hebt. Hou er dan rekening mee dat kijken met alleen de smartcard binnenkort waarschijnlijk niet meer werkt. Je hebt dan een CI+ module nodig. De Gigablue heeft volgens mij geen mogelijkheid om die te plaatsen. De Zgemma wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattheu
nou zal even iets uitgebreider uitlleggen {beter volgens fear} waarom ik twijfel nou
ik heb nu een zgemma h2h deze werkt al 2 jaar prima maar ik wil graag 4kuhd aangezien ik een 4k tv heb gekocht, ik weet dat er niet veel aanbod is maar dat komt wel
ik heb nu ziggo en satelliet alleen op de astra 1 uitgericht daarom twijfel ik tussen deze 2 daar ik een ontvanger zoek met kabel als st in een een combo of trio dus mijn eigen idee gaat uit naar de zgemma daar deze 3 tuners heeft maar ik vraag mij toch af of de gigableu niet beter is daar je er weinig over terug vind wat betreft vergelijkingen ik hoop ik ben zo iets duidelijker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devriesjande
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:46
Als het je alleen gaat om UHD ontvangst dan raad ik je aan om nog even te wachten met het kopen van een nieuwe ontvanger.
Er is vrijwel geen aanbod, alleen een test kanaal, en zie dat voorlopig ook nog niet komen. Ik lees dat je alleen de Astra 1 ontvangt. Waarom niet je schotel uitbreiden met een extra LNB en een switch zodat je ook naar de Astra 2 kunt kijken met vrijwel alle Engelse zenders? Kost veel minder dan een nieuwe ontvanger. 🙂

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Broadcom heeft een aantal generaties mediaprocessoren. Je hebt de generatie die van de Dreambox 8000 en Vu+ Duo, ik noem dit maar even generatie 1 (al zijn er nóg oudere chips), de generatie van de Vu+ Duo 2 en Xtrend 10000, die ik geven generatie 2 noemt en de moderne generatie van de Vu+ Ultimo 4K en ook de Zgemma H7, laten we die generatie 3 noemen.

Generatie 1 heeft vrij langzame MIPS-processoren. Bij de Vu+ Duo draait 'ie op 450MHz, bij de Zgemma H2H is de kloksnelheid wat opgevoerd naar 750 MHz, maar het blijft generatie 1.

Ga je van een H2H naar een H7C dan stap je dus over van een generatie 1 naar generatie 3. Weliswaar van een snelle gen1 naar een langzame gen3, maar de processorkracht van de ontvanger neemt aanzienlijk toe, de ARM-processoren zijn enorm veel sneller dan de MIPS-processoren. Wellicht belangrijker dan de snelheid van de ontvanger zijn de ondersteunde codecs: De ontvanger ondersteunt een aantal modernere codecs en dat zul je merken in de ondersteuning van H265, wat UHD-zenders op satelliet en later ook kabel gebruiken, maar ook de mediaspelerfuncties van het apparaat gaan er aanzienlijk op vooruit.

Kortom, je doet de upgrade zeker niet uitsluitend voor de 4K, maar als je upgradet, dan is het wel te adviseren om een model met 4K kiezen, vanwege bovengenoemde redenen.

Veel 4K-aanbod is er niet, maar wat er aan 4K-zenders is, zit op satelliet en ook zal het 4K-aanbod eerder op satelliet uitgerold worden dan op de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
En nogmaals: Ik doe geen aanbeveling of de Zgemma of Gigablue nu de beste is, het is het afwegen van voor- en nadelen van beiden en die afweging is persoonlijk. Ik heb enkele punten genoemd.

[ Voor 3% gewijzigd door dmantione op 23-04-2021 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattheu
dank jullie voor jullie hulp astra2 kan ik niet ontvangen omdat ik in een appartementen complex woon waar ik een selfsat vlakke schotel heb staan ik had er ook graag een geplaatst met een duo lnb maar helaas gaat dit niet
ja en waarom ik 4k wil is omdat ziggo de f1 in 4k uitzend en aangezien ik ook een ziggo abbo heb lijkt mij dit super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
In dat geval zou ik nog maar even afwachten of dat in 4K ook met kaart of CI-module te zien zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattheu
helaas had ik deze vraag in het verkeerde forum gesteld mijn exuses hiervoor.in vervolg op mijn bovengestelde vraag deze hier.
ik twijfel tussen de octagon sf8008/of de nieuwste zgemma h9 combo. beiden met 2 tuners een voor kabel tv en een voor satelliet ontvangst.
deze zijn eigenlijk gelijkwaardig .wat ik zelf tot nu toe ontdekt heb is,dat de octagon geen ci slot heeft maar wel weer usb 3,en de zgemma heeft wel een ci slot maar geen usb 3. usb 3 vind ik zelf wel belangrijk ivm externe hdd . wat ook belangrijk is bij beiden is het interne geheugen van 8gb,ik wilde het liefste de h7c van zgemma maar deze heeft een klein geheugen dus dan kun je er weer niet veel plugins opzetten.blijft toch de vraag word het de octagon die al wat langer op de markt is of de nieuwste zgemma h9 combo.alle advies is welkom hartelijk dank alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ik vind het lastig om een advies voor de één of ander uit te spreken. Zowel de SF8008 als H9 hebben een Hisilicon-chipset. Broadcom zit al jaren langer in deze markt, maar er hoeft niets mis te zijn met Hisilicon. Dat kan wat betekenen wat betreft drivers, maar OpenPLi ondersteunt een ontvanger pas als de drivers goed werken, dus ik verwacht weinig grote problemen aan driverkant want betreft die Hisilicon-chipset.

Beide fabrikanten zitten in de budgethoek van Enigma2-ontvangers dus vanuit dat aspect is er ook geen voorkeur uit te spreken.

Er is wel een verschil in de aard van de merken: Octagon is label dat de Duitse firma Anadolu Grosshandel op ontvangers laat plakken. Twee modellen Octagons kunnen dan ook totaal verschillende apparaten zijn, sommige draaien Enigma2, maar vele Octagons ook een totaal ander besturingssysteem. Zgemma is een Chinees merk in handen van de fabrikant zelf en alle Zgemma's draaien voor zover ik weet Enigma2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattheu
ja bedankt klopt dat octagon eigenlijk een turks merk is dat het laat produceren in china. ik heb nu een zgemma h2h en deze werkt nog steeds prima ! maar met het ek in aankomst lijkt het mij toch wel leuk om ook 4k te kijken maar welke van de 2 ik nu moet kiezen blijft moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattheu
WEET IEMAND OF ER OOK EEN SSD IN KAN ? IPV EEN 2.5 INCH IN EEN ZGEMMA OF OCTAGON ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ik adviseer harde schijven te gebruiken met dit soort ontvangers, SSD's leveren geen meerwaarde. Als er 2.5-inch in kan, dan er op zich net zo goed een harde schijf in als een SSD, dat maakt voor de functionaliteit niet uit.

Noch de Zgemma, noch de Octagon die je op het oog hebt bieden evenwel de mogelijkheid om een harde schijf in te bouwen. Je zult met USB-media moeten werken. Dit is een gevolg van dat je ogen op budgetmodelletjes gericht hebt.
Pagina: 1