Op mijn Epox 8K7A+ met Micron/Crucial PC2100 DDR kan ik mijn FSB op 166 (effectief 333 natuurlijk) Mhz zetten. Mijn geheugen moet dit volgens verschillende tests die ik gelezen heb prima aankunnen (zelfs tot boven 180 Mhz). Verder gaat mijn mobo automatisch op een PCI divider van 1/5 staan vanaf FSB 166 dus de PCI en AGP bus wordt niet overgeklokt bij FSB 166.
Ik ben dit dus gaan proberen maar mijn computer crasht in 3D-spellen.
Ik heb de multiplier van mijn CPU zodanig verlaagd dat hij nog steeds op 1.4 Ghz draait. Ik heb het voltage met 0.1V verhoogd en verder heb ik de geheugentimings voor de zekerheid maar conservatief ingesteld. Het voltage van het geheugen heb ik ook iets verhoogd.
Nu is mijn vraag: wat wordt er door het verhogen van de FSB nog meer overgeklokt? Ik zou zeggen: alleen de CPU-bus... kan mijn TB dit niet aan? Of heeft het zin om naar AGP 2 x over te schakelen ipv 4x ?
Ik ben dit dus gaan proberen maar mijn computer crasht in 3D-spellen.
Ik heb de multiplier van mijn CPU zodanig verlaagd dat hij nog steeds op 1.4 Ghz draait. Ik heb het voltage met 0.1V verhoogd en verder heb ik de geheugentimings voor de zekerheid maar conservatief ingesteld. Het voltage van het geheugen heb ik ook iets verhoogd.
Nu is mijn vraag: wat wordt er door het verhogen van de FSB nog meer overgeklokt? Ik zou zeggen: alleen de CPU-bus... kan mijn TB dit niet aan? Of heeft het zin om naar AGP 2 x over te schakelen ipv 4x ?