NZXT H510 + 6900xt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinPRO
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-01-2024
Beste medeTweakers,

Binnenkort komt mijn 6900xt binnen en maak ik me een beetje zorgen over de behuizing die ik heb. Ik heb een NZXT H510 kast en voor 2 maandjes had ik daar een 3060ti inzitten wat mijn kast behoorlijk warm maakte. Er zitten 2 stock fans in de behuizing en ik vroeg me af wat ik er nou aan kan/zou moeten doen.

A stockfans vervangen voor een andere merk (welke?)
B 2 front fans toevoegen (weet niet of dat gaat werken ivm gesloten front panel)
C verkopen en een fractal meshify C voor in plaats kopen?
D anders..

Verder zit er een AMD 3600 in gecombineerd met Artic Freezer 34 duo.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreameR86
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-09 22:14
MartinPRO schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 10:48:
Beste medeTweakers,

Binnenkort komt mijn 6900xt binnen en maak ik me een beetje zorgen over de behuizing die ik heb. Ik heb een NZXT H510 kast en voor 2 maandjes had ik daar een 3060ti inzitten wat mijn kast behoorlijk warm maakte. Er zitten 2 stock fans in de behuizing en ik vroeg me af wat ik er nou aan kan/zou moeten doen.

A stockfans vervangen voor een andere merk (welke?)
B 2 front fans toevoegen (weet niet of dat gaat werken ivm gesloten front panel)
C verkopen en een fractal meshify C voor in plaats kopen?
D anders..

Verder zit er een AMD 3600 in gecombineerd met Artic Freezer 34 duo.

Thanks!
Je kan denk ik het beste 2 fans toevoegen aan de front. Deze zouden hun lucht moeten krijgen via de geperforeerde zijkanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinPRO
ScreameR86 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 10:52:
[...]

Je kan denk ik het beste 2 fans toevoegen aan de front. Deze zouden hun lucht moeten krijgen via de geperforeerde zijkanten.
Is er iets wat je mij kunt aanraden? Ben niet zo thuis in koeling.. dus 2 intake koelers. Van welke merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreameR86
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-09 22:14
Dat hangt van je budget af en of je RGB wilt hebben.

Voor zover ik het kan zien ondersteund jouw kast 2x 140mm fans.
Qua prijs /performance zou bijvoorbeeld een Arctic fan een mooie oplossing kunnen zijn (P14).

https://tweakers.net/pric...arctic-p14-pwm-140mm.html
Afhankelijk van je moederbord heb je mogelijk ook nog een fansplitter/hub nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinPRO
ScreameR86 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 11:31:
Dat hangt van je budget af en of je RGB wilt hebben.

Voor zover ik het kan zien ondersteund jouw kast 2x 140mm fans.
Qua prijs /performance zou bijvoorbeeld een Arctic fan een mooie oplossing kunnen zijn (P14).

https://tweakers.net/pric...arctic-p14-pwm-140mm.html
Afhankelijk van je moederbord heb je mogelijk ook nog een fansplitter/hub nodig.
RGB is geen vereiste. Ik zal dan 2 fans bestellen van Artic. Ze zijn niet duur dus kan het altijd proberen.

Ik heb een Asus TUF Gaming B550-Plus. Die heeft alleen 2 chassis fan connectors. Dus een splitter zal wel nodig zijn.

Dankje voor je hulp!

[ Voor 6% gewijzigd door MartinPRO op 23-04-2021 12:05 ]