ISDN pakt eerste vrije nummer ?¿?

Pagina: 1
Acties:

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 09:31
Mijn probleem is als volgend:

Ik heb een standraard ISDN aansluiting liggen, op de eerste uitgang van de NT1 zit de quattrovoxIII en op de 2de lijn is de computer aangesloten.

Als ik de telefoonrekening van de KPN ontvang staat alles onder het eerste telefoonnummer.

Ligt dit misschien aan de instellingen op de computer ?
Ik heb aan de PC het tweede nummer doorgegeven (waaronder ik graag mijn internet uitgaven onder zou willen zien)

Pakt de PC nu het eerste vrije nummer, of heb ik dat verkeerd begrepen.

En kan ik hier wat aan doen, zoals de kabel, die 4 aders heeft en er maar 2 gebruikt splitten ??? (128K gebruik ik toch nooit)

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:48
Dit heeft niets met de kabel te maken, maar wordt allemaal software-matig geregeld.

In Windows moet je het nummer waarmee je wilt uitbellen meestal opgeven inclusief netnummer, maar zonder 0, dus als je tel.nr. 012-3456789 is geeft je op 123456789

Ik heb wel ontdekt dat bijvoorbeeld de Netcard 2 (Eicon-kaart van KPN) dit alleen goed doet als je het betreffende nummer twee keer opgeeft bij de eigenschappen van de adapter. Als je het slechts een keer opgeeft werkt het niet.

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-02 16:49

wouterve

Swinger of States

Welke ISDN-adapter heb je? Want vaak kun je bij de setup van de kaart instellen welke van de tel. nummers van je aansluiting wil gebruiken; is tenminste zo bij de kaart van KPN-Telecom (de netcard, eigenlijk een omgebouwde Eicon Diva). Dan zou-ie het in principe gewoon moeten doen.

Leuke test om het te proberen: bel met je mobiel het nummer waarop je je kaart hebt ingesteld, terwijl je inbelt. Hoor je een ingesprektoon, dan weet je dat het klopt. Hoor je niets, of hoor je dat het het nummer niet in gebruik is, dan klopt er iets niet in de instellingen.
(noot: zorg er dus wel voor dat je quattrovox niet reageert op dat nummer, anders gaat die over!)

• Delta2
Ik heb de Eicon kaart van KPN (versie: Netcard I)
Ik denk dat ik dan ook eens ga proberen om 2 dezelfde nummers op te geven, stomme Software van KPN dan ook, lijkt wel microsoft >:)

Verwijderd

Om te testen met welk nummer je isdn kaart uitbelt, kun je even ipv het nummer van je provider, je gsm nummer invullen, op het display van je gsm zie je dan met welk nummer er uitgebeld wordt..

• Delta2
Het werkt !!!

bedankt voor de replies !!!!

Pagina: 1