Webshopbedrijf DutchDo meldt hack en diefstal van wachtwoord

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-05 13:17
@Hayte

DutchDo lijkt van Allekabels.nl te zijn. Althans, ze delen hetzelfde postadres. Hetzelfde als Kabeltje.com: Kabeltje.com webshop gehacked

Misschien nog even wat onderzoek doen naar het verband tussen deze datalekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayte
  • Registratie: April 2010
  • Nu online

Hayte

Nieuwsredacteur
Bedankt voor de tip, het artikel van vandaag heb ik aangepast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Hayte schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 10:32:
Bedankt voor de tip, het artikel van vandaag heb ik aangepast :)
De update van AlleKabels is pure onzin:
Update, 11.10 uur: een Allekabels-woordvoerder bevestigt tegen Tweakers dat het niet om een nieuw datalek gaat, maar dat de klanten van de DutchDo-webwinkels en van Kabeltje.com bij het datalek met de 3,6 miljoen klanten zitten. Volgens de woordvoerder wordt er sinds vorige week donderdag door interne werknemers en externe beveiligingsbedrijven onderzoek gedaan naar het datalek. Uit dat onderzoek zou zijn gebleken dat klantgegevens van de 34 webshops ook bij het datalek zaten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hjXrlE_Q3I2WWMPh-zkDcEvc71w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CQHmX1YFn6ZKDMtpCR7KU7U7.png?f=fotoalbum_large

Ze wisten het al sinds februari dat deze domeinen er ook onder vielen en hebben er sindsdien alleen maar continu over gelogen. De enige reden dat ik die vroege heads-up kreeg was omdat het geregistreerde emailadres dutchdo@domein.ltd was. Alleen mensen met herleidbare componenten in hun e-mailadres zijn in februari al geïnformeerd.

Uiteraard kan ik die email (en opvolgende email waarin ik vroeg om opheldering, omdat ik geen allekabels account had) met jullie delen ter verificatie.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Registratie: Juli 2017
  • Niet online
Via KvK:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u6nyVEEMH3kJJS1tVndkxKns9fA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NJ677NXraBOgtRLNMCuRhAW1.png?f=fotoalbum_large