[iPad Pro 9.7] is serienummer kwijt. Te herstellen ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduropa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-05 17:02
Even de complete historie.
Onze iPad pro 9.7 uit 2016 is 'kapot'
Een tijd geleden is deze 1 keer gestuiterd (gelukkig geen schade) en kort daarna kregen we deze niet meer opgeladen.Onbekend of het gerelateerd is, vermoed van wel.
Verschillende originele iPad opladers & kabels geprobeerd, lang laden / kort laden / knoppen combinaties etc.
Ook getest op een iPad pro-Dock met de smart-connector.

Qua leeftijd toen besloten er niets meer mee te doen.
Recent na reparatie scherm van een andere iPad gepraat met de betreffende reparateur en de ipad Pro daar achter gelaten.
Hij heeft de iPad wel weer aan gekregen, (de data mocht worden gewist), ik weet niet hoe het hem gelukt is, maar het apparaat mist wel het serienummer.
Het serienummer heb ik wel achterhaal in de iCloud.
We hebben zelfs de iPad uit de iCloud gehaald om te kijken of deze dan weer werd vrijgegeven, ook niet gelukt. (twijfel of dit een 'slimme zet' geweest )

Als de ipad wordt aangezet, dan krijgen we hem niet geactiveerd, er kan geen WiFi worden gevonden / aangemeld. bij aansluiten op iTunes komt een melding dat het activeren niet lukt, (is de iPad / sim gelocked, ? )

Garantie is natuurlijk allang verlopen,
Heeft iemand een idee om het serienummer terug te krijgen op de iPad ?
De doos is lange tijd geleden al meegegaan met het oud papier, de rekening met serienummer is wel aanwezig.

De ipad reparateur heeft het niet kunnen repareren of herstellen, hij had verder geen idee, iPad is niet open geweest. Ik weet niet hoe hij de iPad weer heeft kunnen starten, er was al iets kapot dus van dure snijplank is deze naar dure lichtegevende snijplank gegaan.

Tips zijn welkom,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mezkeijou
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23-07-2022
Naar Apple gaan voor reparatie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maduropa
Waarom niet?
Omdat de iPad 4 jaar oud is en de garantie termijn ruim is verstreken.
Als ik kijk dan worden er reparatie-kosten van 421,10 euro gerekend voor een iPad buiten deze apple-care termijn. Dat is een bedrag wat ik niet ga spenderen aan een vijf jaar oude iPad.
Als het te herstellen is met een truukje, foefje, resetten van code, klein bedrag mag, dan bespaar ik dat graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:31
Vraagt deze om een iCloud activatie slot?(iets wat ik niet uit de tekst kan halen).

[ Voor 33% gewijzigd door Nicj56 op 25-04-2021 20:56 ]

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 15 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 30-06 17:14
Heb je al geprobeerd zelf de ipad in dfu mode te zetten en zo via itunes een ipsw firmware bestand erop te flashen? Dus niet gewoon herstellen via itunes maar met een gedownload ipsw bestand.

Zal de ipad reparateur vast wel geprobeerd hebben maar om zeker te zijn?

[ Voor 141% gewijzigd door Valinor op 26-04-2021 01:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:14
Dit gaat allemaal niet werken. Er is geen enkele manier om het serienummer te verwijderen uit een iPad. Controleer maar eens op de behuizing, daar staat het serienummer ook op. Ik durf te wedden dat je een andere (gejatte) iPad hebt teruggekregen van de reparateur. Zelfs als het nummer op de behuizing klopt, kan de reparateur het moederbord hebben verwisseld.

[ Voor 15% gewijzigd door PhilipsFan op 26-04-2021 02:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduropa
Nicj56 schreef op zondag 25 april 2021 @ 20:56:
Vraagt deze om een iCloud activatie slot?(iets wat ik niet uit de tekst kan halen).
Nee, er wordt niet gevraagd om een iCloud activation lock.
Vanuit iTunes : "De iPad iPad kan niet worden geactiveerd, omdat de activeringsinformatie niet van het apparaat kan worden verkregen. - Koppel de iPad los en controleer of de simkaart correct is geplaatst. Als je een simpincode gebruikt, tik je op Ontgrendel om de code in te voeren. Sluit de ipad daarna opnieuw aan.

vanaf de iPad zegt deze eerst van een andere iPad gegevens over te kunnen nemen of handmatig. Overnemen gaat niet / start niet, als ik kies voor handmatig kan ik geen wifi koppelen, bij aansluiten op iTunes krijg ik dan weer de niet activeren melding.
Intussen heb ik het programma 3U ook gedownload en in gebruik, deze kan veel uitlezen, bij de onderdelen serial number / mainboard SN / cellular address / baseband version / primary number / wifi module / cover board number / vibrator number / IMEI krijg ik Unable to Read data. Ik heb wel data als ECID / UDID / Wifi serial number plus wat andere info.
Valinor schreef op maandag 26 april 2021 @ 00:42:
Heb je al geprobeerd zelf de ipad in dfu mode te zetten en zo via itunes een ipsw firmware bestand erop te flashen? Dus niet gewoon herstellen via itunes maar met een gedownload ipsw bestand.

Zal de ipad reparateur vast wel geprobeerd hebben maar om zeker te zijn?
Ik heb dat inderdaad ook geprobeerd, omdat iTunes het had over een simlock dacht ik dat misschien een verkeerde iOS er op stond. De DFU (intussen ook geleerd) heb ik ook geprobeerd, maar ook dit levert hetzelfde resultaat op.
PhilipsFan schreef op maandag 26 april 2021 @ 02:58:
Dit gaat allemaal niet werken. Er is geen enkele manier om het serienummer te verwijderen uit een iPad. Controleer maar eens op de behuizing, daar staat het serienummer ook op. Ik durf te wedden dat je een andere (gejatte) iPad hebt teruggekregen van de reparateur. Zelfs als het nummer op de behuizing klopt, kan de reparateur het moederbord hebben verwisseld.
Het serienummer op de achterkant is nog altijd gelijk aan de bon, ik zie geen beschadigingen dat de iPad is open gemaakt, de hoekjes lijken me onbeschadigd, of moet ik ergens anders op letten? Mocht het wel zo zijn, moet ik dan mijn iPad als gestolen op gaan geven zodat het serienummer dan wordt geblokkeerd ?
Ik vertrouw altijd graag mensen en ik zie niet wat de reparateur er mee zou winnen door mijn iPad weer aan de praat te krijgen en dan in plaats van onderdelen vervangen voor werkende er kapotte / gestolen in te plaatsen.

Nog altijd wel benieuwd hoe hij hem aan de praat heeft gekregen, er was hoe dan ook iets kaptop aan de iPad omdat ie niet meer aan ging, misschien moet ik hem maar gaan verkopen voor de onderdelen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nicj56
Er lijkt me hier een logic board swap gedaan te zijn, om deze weer aan de praat te krijgen, en om het scherm te openen, word een heatgun gebruikt + een plastic tool om het los te halen, waardoor er geen beschadigingen te zien zijn, hierbij is kennelijk niet de juiste CONFIG(SN/MODEL) terug gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduropa
Nicj56 schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 10:18:
Er lijkt me hier een logic board swap gedaan te zijn, om deze weer aan de praat te krijgen, en om het scherm te openen, word een heatgun gebruikt + een plastic tool om het los te halen, waardoor er geen beschadigingen te zien zijn, hierbij is kennelijk niet de juiste CONFIG(SN/MODEL) terug gezet.
bedankt, informatief,

is er dan nog een mogelijkheid om dit alsnog te herstellen ?
Liefste zonder te openen. Serienummer wat op de aankoopbon en behuizing staat, MAC address moet ik nog ergens in mijn netwerk logs hebben staan.

Als hij een onderdeel heeft vervangen moet ik wel vermelden dat het nakijken en dat bewuste onderdeel ons dus niet in rekening is gebracht, we hebben wel 2 andere iPad's het scherm laten vervangen. Mijn dochter liet haar Ipad vallen, toen zijn we bij hem terecht gekomen, daarna gevraagd de pro te laten nakijken en toen viel er ook nog een andere ipad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Nicj56 schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 10:18:
Dat kan niet, want TS schrijft dat het toestel niet open is geweest
Ook is er geen dikke factuur, wat bij LB swap wel het geval zal zijn :P

[ Voor 6% gewijzigd door Hackus op 03-05-2021 12:56 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
Hackus schreef op maandag 3 mei 2021 @ 12:53:
[...]

Dat kan niet, want TS schrijft dat het toestel niet open is geweest
Ook is er geen dikke factuur, wat bij LB swap wel het geval zal zijn :P
Hoe verklaar je anders deze gekke melding met simkaart, moet haast wel.. Of heeft iets los gehad wat niet moest maar hoe het terug moet zijn.

Ik ook niet dat het het gedaan is maar heeft er wel alle lijk van.

Pagina: 1