Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• viper1967
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-09 10:59
Mijn vraag
...Is een Rollback van de bios veilig

Relevante software en hardware die ik gebruik
...Ik heb een Asus X571GT. Van de week hierop w10 gezet en gelijk na de installatie windows update gedaan.
Ik zag dat hierbij een bios update zat (naar versie 308). nadat de laptop opnieuw opgestart was zie ik dat de batterij duur fluktureert (soms is het 1.50 uur dan weer 1.01 uur batterijduur) en dat de accuduur verkort is naar hooguit 2 uur.
Ik weet niet welke bios versie er hiervoor opzat maar heeft iemand ook problemen gehad met de 308 versie en kan ik veilig een rollback doen naar een vorige versie en hoe? Op de Asus site staan ook versie 305 tot 308.
Zoja hoe kan ik voorkomen dat hij weer aut. update naar 308?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...Op google engelse sites gezien waar de 308 bios ook problemen gaf en dat het rot is dat dit nu in windows update zit. Werd als oplossing verwezen naar app.beheer (firmware) en daar de optie rollback aan te klikken maar die funktie kan ik niet aanklikken dus zal via andere versie downloaden moeten gebeuren.

Alle reacties

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:31
Denk niet dat dit aan de bios ligt.

Je hebt een verse installatie van windows 10 en indexatie en andere processen moeten nog draaien.
Dan is het logisch dat afhankelijk van gebruik de accuduur kan fluctueren.

Je zal zien dat na enige tijd de accuduur gaat stabiliseren.

• viper1967
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-09 10:59
Vreemd dat mijn Medion laptop dit niet heeft de batterij loopt gewoon langzaam leeg en fluktureert niet en daar lopen meer programma's dan de Asus die een schone W10 instal heeft. Indexatie staat op beide laptops uit, is niet nodig met een SSD erin.

[ Voor 16% gewijzigd door viper1967 op 05-05-2021 12:47 ]

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Stuurt Microsoft inmiddels ook BIOS updates uit via Windows Update?
Dat is vrij tricky op zijn minst.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak. BIOS is een onderdeel op het moederbord, dus vragen erover horen in Processors, Moederborden & Geheugen.

Move OH -> PMG

Oslik blyat! Oslik!