HDMI en VGA tegelijk gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drazzic
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-03 10:05
Ik heb jaren een laptop van Dell, waar ik altijd 2 externe schermen op aansluit 1 via HDMI en andere via VGA ingang.

Heb nu een nieuwe laptop https://www.paradigit.nl/...-52-72zl/21043338/product
deze werd aanbevolen omdat ik dezelfde setup wou en geen losse adapters.

Maar krijg het hier nog niet voor elkaar. Als ik alleen de HDMI inplug werkt dat. Als ik alleen de VGA inplug werkt dat ook. Maar niet tegelijk.
Ik heb laptop dichtgeklapt dus dat scherm gaat uit en wil ik ook niet gebruiken.

Bij Display settings herkent hij er ook steeds maar 1 tegelijk. Heb de software van display adapter al proberen updaten. Maar dat levert ook niks op.

Iemand verstand van computers en een idee? Bij deze winkel gekocht omdat ze in de buurt zaten, maar blijkt ze alle filialen gesloten hebben anders ging ik daar even langs haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijscobar
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:32

ijscobar

eclecticus

Ook een USB-C verloopje geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drazzic
ijscobar schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 09:51:
Ook een USB-C verloopje geprobeerd?
Nee heb ik niet liggen.

Maar het zou net als mijn oude laptop gewoon direct moeten werken met 1 scherm via HDMI en 1 scherm via VGA. Om die reden ook deze laptop met zowel HDMI + VGA gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-04 16:52
Functie toetsen geprobeerd?

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drazzic
Ik weet niet wat je hier mee bedoeld?

Van mijn VGA monitor wel gekeken of een 'ander kanaal' het deed. Maar kreeg hem dan ook niet aan de praat.

Maar ze werken allebei als ik ze los verbind en ook op mijn oude laptop werkt het gewoon zonder problemen (beide tegelijk). Dus verwacht de instellingen van de monitoren zelf in orde moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-04 16:52
Op een laptop kun je aangeven wat je met het beeld wilt, je kunt via Fn + F4 keuzes maken. Alleen beeld op de laptop, of beeld op de latop en de beamer, of alleen op de beamer bijvoorbeeld.

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
bregweb schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 10:53:
Op een laptop kun je aangeven wat je met het beeld wilt, je kunt via Fn + F4 keuzes maken. Alleen beeld op de laptop, of beeld op de latop en de beamer, of alleen op de beamer bijvoorbeeld.
Zover ik het toetsenbord kan lezen is dat bij deze laptop F5. Kan ook FN + F5 zijn, dat kan ik niet goed zien.

Overigens kun je beter Windows-toets + P gebruiken. Dat werkt bij alle computers hetzelfde. Via de functietoetsen, verschilt het eigenlijk altijd van merk tot merk welke functietoets het aansturen van monitoren regelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drazzic
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ry0wvO_3YefLlWEHA4z3fax0gSc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9WejKwsPv7AmYdxl9vLDM6Oz.png?f=user_large

Ah dat, nee helaas. Daar zie ik alleen de volgende opties.

Ik scherm word nu extend over laptop scherm en hdmi scherm.

Als ik laptop dicht doe, zie ik alleen op het hdmi scherm wat. VGA niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:10
Hdmi en Vga tegelijk kan niet op deze pc, komt bij meerdere modellen van Acer voor als je hier op gaat Googelen.

Je gaat dus toch een verloopje van USB-C naar je monitor nodig hebben.

https://community.acer.co...monitors-to-my-travelmate

[ Voor 33% gewijzigd door guido66 op 23-04-2021 20:02 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijscobar
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:32

ijscobar

eclecticus

Drazzic schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 10:21:
[...]

Nee heb ik niet liggen.

Maar het zou net als mijn oude laptop gewoon direct moeten werken met 1 scherm via HDMI en 1 scherm via VGA. Om die reden ook deze laptop met zowel HDMI + VGA gekozen.
Wellicht toch even proberen, dit en dit vond ik op het Acer forum...

[ Voor 11% gewijzigd door ijscobar op 23-04-2021 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drazzic
Ja, lijkt inderdaad niet te kunnen dan, al meerdere dingen getest.

Ook mooi dom om ze beide erop te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:06
Drazzic schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 15:39:
Ja, lijkt inderdaad niet te kunnen dan, al meerdere dingen getest.

Ook mooi dom om ze beide erop te zetten.
Veel mensen zullen één van de twee willen gebruiken, niet allebei tegelijk. Dus dat het 'mooi dom' is, zou ik niet zeggen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drazzic
Hahn schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 15:43:
[...]

Veel mensen zullen één van de twee willen gebruiken, niet allebei tegelijk. Dus dat het 'mooi dom' is, zou ik niet zeggen.
Tja dan sluit je er toch gewoon 1 aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Drazzic schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 16:32:
[...]

Tja dan sluit je er toch gewoon 1 aan :)
...ja, dat is wat ik zei :>

Ik ging alleen even in tegen jouw 'het werkt voor mij niet, dus het is dom'-opmerking ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drazzic
Hahn schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 16:33:
[...]

...ja, dat is wat ik zei :>

Ik ging alleen even in tegen jouw 'het werkt voor mij niet, dus het is dom'-opmerking ;)
Ja, ik zie het nut er niet van in :) Iemand anders heeft geen last als beide het wel doen, mensen wel als er maar 1 tegelijk werkt haha.

Wacht nog even Acer af maar wss maar voor een andere kijken.

Thanks voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Drazzic schreef op zondag 25 april 2021 @ 12:14:
[...]

Ja, ik zie het nut er niet van in :) Iemand anders heeft geen last als beide het wel doen, mensen wel als er maar 1 tegelijk werkt haha.
Ja, natuurlijk is het nog beter als allebei tegelijk ook zou kunnen, maar dat kost waarschijnlijk meer geld, omdat daar mogelijk andere hardware voor nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drazzic
Hahn schreef op zondag 25 april 2021 @ 12:17:
[...]

Ja, natuurlijk is het nog beter als allebei tegelijk ook zou kunnen, maar dat kost waarschijnlijk meer geld, omdat daar mogelijk andere hardware voor nodig is.
Volgens Intel kan het wel gewoon op deze grafische kaart, dat maakt het wat vreemd.

Zal als ik wat van Acer wat gehoord hebt nog even terug koppelen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-04 20:38
Drazzic schreef op zondag 25 april 2021 @ 12:19:
[...]

Volgens Intel kan het wel gewoon op deze grafische kaart, dat maakt het wat vreemd.
Het kan inderdaad, maar het is niet gratis.
Er zal extra omliggende hardware nodig zijn, wat geld kost. En waarschijnlijk wordt het design van het moederbord daarmee ook duurder.

Afhankelijk van je doelmarkt zijn dat de besparingen die het verschil kunnen maken. Acer is vaak een merk dat veel features biedt voor relatief weinig geld. Dat komt ergens vandaan.
Voor het gros van de markt is het waarschijnlijk geen issue, die sluiten geen 2 externe schermen tegelijk aan. Dus kunnen ze de keuze maken.

Dat er nog steeds 2 connectoren zitten is simpelweg om de consument een keuze te geven. HDMI hoort tegenwoordig sowieso wel, maar veel mensen hebben nog oudere schermen staan met VGA. Grote kans dat mensen die op zoek zijn naar een "relatief goedkope" laptop ook nog een ouder scherm hebben staan (dus VGA nodig hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-04 14:55
Drazzic schreef op zondag 25 april 2021 @ 12:14:
[...]

Wacht nog even Acer af maar wss maar voor een andere kijken.

Thanks voor de reacties.
De logica is dat de VGA poort in veel gevallen alleen dient voor het aansluiten van beamers in vergaderzalen, dan sluit je niet tegelijk een externe monitor aan.

Op laptops gebeurt het zelden, bij desktops gebeurt het wel regelmatig dat poorten exclusief zijn en uitgeschakeld worden als je een andere in gebruik hebt (vooral voor opslag).

Acer heeft hier wat willen besparen, het is jammer dat men dan zoiets niet expliciet vermeld in de specs. Je vindt het zelfs niet op de eigen website. Dus je hebt toch een adapter nodig, ik hoop dat je monitor ook een andere ingang heeft dan VGA want USB-C naar VGA is niet zo goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drazzic
Ah ok bedankt voor de reacties. Duidelijk.

Heb ook DVI, maar goed wil geen losse verloopstekkertjes dus denk hij eerder retour gaat.

Had het computer bedrijf zelf om een model gevraagd waar HDMI en VGA op werken, dus jammer ze met deze kwamen. Mijn oude van Dell werkt wel gewoon dus ging er eigenlijk beetje automatisch vanuit dat dit altijd zo was.

Weer wat geleerd.
Pagina: 1