Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvB
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-05 23:03

NickvB

Web/App Developer

Topicstarter
Dag medeTweaker,

mijn Galaxy S8 heeft het begeven dus ik zoek een nieuwe telefoon.

Wat is je budget?
Richtlijn €400, max €550

Hoe ga je de telefoon gebruiken
  • Social media
  • Youtube en Spotify, veel video’s bekijken en muziek afspelen.[/i]
  • Vervanging van compactcamera, goede camera vind ik erg belangrijk
  • Waterbestendigheid vind ik wel handig
  • Vlotte CPU, die twee jaar snel blijft
  • Min. 4GB Ram
  • 128GB opslag
Verder vind ik een goede accu belangrijk en een niet te groot scherm, wat nog met een hand te bedienen kan. (Vind S8 al groot, geen grote handen). Ik wil er 2-3 jaar mee doen. Goede accu en wat betere specs genieten daarom mijn voorkeur.

Wat heb je zelf al gevonden?
  • OnePlus 8T (Heeft problemen met mobiel netwerk las ik?)
  • OnePlus Nord
  • Samsung Galaxy S20 FE 5G
  • Samsung Galaxy A52, 6GB ram
Samsung heb ik veel ervaring mee, bloatware niet altijd even fijn. OnePlus is relatief nieuw voor me maar ik twijfel over de 8T. Las over problemen met netwerk en bereik.

Mijn vraag is of de Nord voldoet aan mijn eisen of dat ik toch beter een high-end smartphone kan kopen zoals de S20 FE. De Samsung wint het op camera gebied maar de Nord wellicht op batterij. Wat zouden julllie aanraden/kiezen?

Voor evt. andere merken sta ik open.

[ Voor 11% gewijzigd door NickvB op 23-04-2021 10:44 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik ben van een Samsung Note 8 naar de Oneplus Nord gegaan bij release. Kwa snelheid was het een geen achteruitgang, maar software was duidelijk minder stabiel, notificaties redelijk agressief gesluimerd.
Voor de Note 8 had ik overigens een Oneplus 3 ook stabiliteit issues mee en ook binnen een jaar vervangen, maar wel heel fijn was de alert slider op de zijkant, die de Nord ook heeft.
Van de Nord ben ik toch weer over op de S21, en dat is gewoon stabiel.

Samengevat, als je het avontuur aan wil gaan, zeker een Oneplus proberen, maar houd wel budget vrij als het niet bevalt dat je die verkoopt en een 100 Euro verlies kan incasseren.
Kan dat niet, of wil je niet prutsen als het niet helemaal werkt, neem de S20 FE 5G (of de A52), maar zelf zou ik de FE prefereren omdat die de snellere processor en betere camera heeft, dus je er langer plezier aan kunt hebben verwacht ik.